Terve!
Yritin säästää ja vaihtaa golffiini jakohihnan itse. Koneena siis 1.8 bensa ADZ. Kaverini on autoasentajana töissä,häneltä kysyin neuvoa välillä. Tein tussilla merkit ja uuden hihnan kun laitoin niin moneen kertaan tarkistin ja merkit ovat mielestäni kohdillaan. Kun kaikki oli kasassa lähti kone hyvin käyntiin. Paikallaan se käy nätisti ottaa hyvin kierroksia ei pauku eikä pärski :). Vaan kun ajaa niin tuntuu kovin tehottomalta. Virranjakajasta katoin kaverin ohjeiden mukaan että sytytyksenkin pitäisi olla kohdillaan. Voiko olla niin vähän pielessä että tarttis ajoituslampun kans tarkistaa?? Vaihdoin samalla myös vesipumpun. Ilmaa tuntui olevan järjestelmässä hurjasti. Todella monta kertaa lisättiin nestettä. Vielä 4km lenkin jälkeenkin tuli viileätä ilmaa sisälle vaikka lämppäri oli täysillä. Kai se siitä rupeaa ajanmittaan. Kaverille meen huomenna näyttään ton tehottomuuden takia.
Voimanpuute jakohihinan vaihdon jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Itsekin ihmettelin tuon ADZ-koneen säiliössä olevaa painetta: ei sitä juuri kannata mennä availemaan, kun kone on lämmin.
Joku vuosi sitten vaihdoin Audiin uudet venttiilinnostajat. Tuon vehkeen nokkapyörässä on hieman muitakin merkkejä, joten pieleenhän se silmämäärältä meni. Jako oli kokonaista kaksi hammasta metsässä. Ihan normaalisti kävi ilman kuormitusta, mutta kun kuormitettaessa jakajan alipainesäätäjä puuttui peliin, alkoi rötääminen ja tukehtumisen tunne.
Joku vuosi sitten vaihdoin Audiin uudet venttiilinnostajat. Tuon vehkeen nokkapyörässä on hieman muitakin merkkejä, joten pieleenhän se silmämäärältä meni. Jako oli kokonaista kaksi hammasta metsässä. Ihan normaalisti kävi ilman kuormitusta, mutta kun kuormitettaessa jakajan alipainesäätäjä puuttui peliin, alkoi rötääminen ja tukehtumisen tunne.
Lukkari: Olet siis sitä mieltä että on normaalia? Talvella vaihdettiin siihen termostaatti ja mielestäni kone käytettiin lämpimäksi korkki auki samalla tietenkin kun nestettä lisättiin. Nyt tälläkertaa kun käytti niin lämpimänä kun korkki oli auki nestettä pulputti purkista pihalle joten oli pakko sammuttaa. En sitten tiedä onks ihan normaalia?? Nyt sytkän säädön jälkeen mielestäni on vedot kohdillaan. Ei jakaa tarvinnu oikein nimeksikään kääntää. Mun mielestä merkit on kohdillaan. Ajoin sillä sunnuntai illalla inttiin 70km ja kyl mun mielest pelitti ihan entiseen tapaan. Se paine vaan ihmetyttää.
-
- -
- Viesti:
Tossa jotkut väitellee et vois viel olla ilmaa järjestelmässä... Koitan viel raottaa vesiletkuja ja päästää pois, jos edes on enää mitää. Tosiaan mitä H.Jormalainen sanoi on myös totta koska paineenalaisena neste kiehuu suuremmassa lämpötilassa. Lämmöt on mulla ainaki vesipumpun vaihdon jälkeen ollu ihan normaalit. Kiitoksia kaikille neuvoista, haluan vain selvyyden tohon et uskaltaa pidemmälle lähteä taas:) tosin autossa oleva eberi aiheutti viel ilmaamis ongelmia mut uskon kun käyttelin sitä eberiä niin siel ei ainakaa pitäis ilmaa olla.
Nyt löytyi syy miksi tuli eriyisen paljon painetta. Olin laittanut moniurahihnan väärin ja vesipumppu pyöri väärin päin. Variantclubin sivuilta luin että on mahdollista ja vaikka vesipumpun pyörä on sileä kuuluu hihnan urapuolen mennä siitä. Myös yksi samanlaisen vehkeen omistaja suositteli tarkastamaan asian. Nyt normaali lämmöillä sai paisuntasäiliön korkin avata eikä ollu nimeksikään painetta. Toivottavasti ei vesipumppu kärsinyt tästä mokasta??? Hihna todella molemmin tavoin yhtä hyvin paikalleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”