Kikkailemalla kilpiin ? Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Kikkailemalla kilpiin ? Golf IV
Eli tarttis pikkuhiljaa saada auto kilpiin ja toivo sen saamisesta rehellisin keinoin on aika pitkälti menetetty (ts. en enää jaksa ropata auton alla sekuntiakaan)
Tapaushan on siis tämä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=109450&highlight=
Onko mitään tapaa saada edes hetkellisesti konetta käymään esim laihalla jotta menis toi häkäarvo sallittuun. Entä onko tuota pakko käydä katsastamassa enää samalla asemalla missä katsastus on aloitettu, kun kuukausi on jo kuitenkin mennyt, (näköjään kohta jo vuosi). Tuli nimittäin lyötyä tuo katsastusmies henkisesti aika matalaksi viimesellä kerralla, taisi tipan lirauttaa silmäkulmastaankin.
Jos ei kohta saa millään kilpiin ni täytyy maalata vihreeks ja ajaa Kymijokeen.
Tapaushan on siis tämä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=109450&highlight=
Onko mitään tapaa saada edes hetkellisesti konetta käymään esim laihalla jotta menis toi häkäarvo sallittuun. Entä onko tuota pakko käydä katsastamassa enää samalla asemalla missä katsastus on aloitettu, kun kuukausi on jo kuitenkin mennyt, (näköjään kohta jo vuosi). Tuli nimittäin lyötyä tuo katsastusmies henkisesti aika matalaksi viimesellä kerralla, taisi tipan lirauttaa silmäkulmastaankin.
Jos ei kohta saa millään kilpiin ni täytyy maalata vihreeks ja ajaa Kymijokeen.
Käytä auto kunnolla lämpimäksi, ja käy ottamassa se päästölappu valmiiksi esim. jossain autohuollossa.
Kaveri leimasi Corollaa, pomppasi päästöistä konttorilla. Ajoi ns. pedaalisyylärissä suoraan autohuoltoon, tekivät päästötestin uudelleen ja kirkkaasti läpihän se meni. Taisi olla vain melko tukossa kaupunkiajon jäljiltä.
Sitten lappujen kanssa konttorille ja siinäpä se :)
Eli annat vähän monoa sille ja ajat reilusti lämpimäksi, käy sitten mittauttamassa uudelleen ne päästöt. Voi mennä läpi ihan heittämälläkin tekemättä mitään remonttia.
Kaveri leimasi Corollaa, pomppasi päästöistä konttorilla. Ajoi ns. pedaalisyylärissä suoraan autohuoltoon, tekivät päästötestin uudelleen ja kirkkaasti läpihän se meni. Taisi olla vain melko tukossa kaupunkiajon jäljiltä.
Sitten lappujen kanssa konttorille ja siinäpä se :)
Eli annat vähän monoa sille ja ajat reilusti lämpimäksi, käy sitten mittauttamassa uudelleen ne päästöt. Voi mennä läpi ihan heittämälläkin tekemättä mitään remonttia.
Mulla oli muinoin Seatissa (toledo 1,8) jokin vika vissiin moottorinohjausyksikössä, kun päästöt ei pysyny kohdillaan. Katsastaja piti tosi pitkään kierroksia (vaikka kone oli lämmin) ja sitten ne yhtä-äkkiä menivätkin kohdalleen. Inssi tokaisi vaan: "no nythän ne on hyvät" ja otti lukemat ylös. Varmaan eivät pysyneet kohdillaan kuin 2-3 sekuntia.
Mutta tuo oikien kunnolla löämpimäksi käyttäminen varmaan auttaa ja jos sulla on pitkään varsinkin seissyt nyt se auto tuon rempan takia, niin sitä suuremmalla syyllä antaisin kenkää oikein huolella, että paikat "avautuisivat".
Mutta tuo oikien kunnolla löämpimäksi käyttäminen varmaan auttaa ja jos sulla on pitkään varsinkin seissyt nyt se auto tuon rempan takia, niin sitä suuremmalla syyllä antaisin kenkää oikein huolella, että paikat "avautuisivat".
No ei siinä nyt kovin suurta vikaa voi olla kun arvot ovat noinkin lähellä rajoja. Ota nyt vaikka aluksi akunkenkä irti ja anna olla yön yli niin poistuu moottorinohjainlaitteelta kaikki opitut seoskorjaukset jne.
Sitten melkeen kävisin jostain korjaamolta hakemassa päästölapun kuten jo ehdotettiinkin ja sen kanssa katsastukseen.
Mahdollista on että joku anturi antaa vähän väärää tietoa moottorinohjaukselle. Yleensä se on ollut juurikin tuo jäähdytysnesteen lämpöanturi, mutta myös ilmamäärämittari saattaa olla likaantunut / tullut tiensä päähän.
Uudella katalysaattorilla ainakin saat päästöt kohdilleen katsastuksen ajaksi ja varmaan useammaksi kuukaudeksi sen jälkeenkin, mutta varsinaista vikaa se ei kyllä korjaa.
Sitten melkeen kävisin jostain korjaamolta hakemassa päästölapun kuten jo ehdotettiinkin ja sen kanssa katsastukseen.
Mahdollista on että joku anturi antaa vähän väärää tietoa moottorinohjaukselle. Yleensä se on ollut juurikin tuo jäähdytysnesteen lämpöanturi, mutta myös ilmamäärämittari saattaa olla likaantunut / tullut tiensä päähän.
Uudella katalysaattorilla ainakin saat päästöt kohdilleen katsastuksen ajaksi ja varmaan useammaksi kuukaudeksi sen jälkeenkin, mutta varsinaista vikaa se ei kyllä korjaa.
Autoa on käytetty 5:llä eri korjaamolla päästömittauksissa yhteensä n.10 kertaa, lähinnä aina uusien osien asennusten jälkeen. Autoa on myös ajettu 30 kilsaa 120:ä 3:lla että varmaan on lämmin ja huudatettu ihan huolella myös itse mittauksen aikana.
Akkukenkä on ollut irti 10 kertoja :) ja moottorin ohjaus on kerran resetoitu.
Autoon siis vaihdettu :
MAF
LT-anturi
Tulpat
Puola
Tulpanjohdot
Katti
ja jotain muuta, en edes muista mitä kaikkea, yhteensä kuitenkin noin 1500e:lla.
Edit : Lambdat vaihdettu
Akkukenkä on ollut irti 10 kertoja :) ja moottorin ohjaus on kerran resetoitu.
Autoon siis vaihdettu :
MAF
LT-anturi
Tulpat
Puola
Tulpanjohdot
Katti
ja jotain muuta, en edes muista mitä kaikkea, yhteensä kuitenkin noin 1500e:lla.
Edit : Lambdat vaihdettu
Ja jos joku ihmettelee että miksi avauduin inssille niin syy oli se että toinen insseistä oli jo kilvet kädessä antamassa niitä mulle, mutta tää K*pää inssi ei koska päästöt olivat silloin 0.04 yksikköä pielessä, edellisessä mittauksessa edellisenä päivänä arvo oli ollut sallituissa rajoissa, mutta sillon lambda oli näyttäny 1.07, uudemmas lambda taas oli kunnossa. Tämä tais olla 3 kerta kun olin katsastusasemalla ja kun se toinen inssi ei päästänyt läpi vaikka toinen olis halunnu ni annoin sitte tulla ihan huolella.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eiköhän se juuri kerro siitä että nyt koitetaan jotenkin koijata paskana olevaan linttaan leimaa, jos ei konttorilla enää päästöt mene laillisen rajan alle. Mun mielestä juuri siinä pitää käyttää maalaisjärkeä ja hylätä se auto. Tosiaan tuon auton pitäisi ehjällä moottorilla alittaa nuo arvot selkeästi.
Tapsala, tuossa pitää sitten luottaa että konttorilla ne ei enää mittaa päästöjä, minkä ne usein ainakin tällä seudulla tekevät. Maksutta toki, mutta jos ei mene siinä läpi niin sitten ei auta eilinen hyvä paperi.
Tapsala, tuossa pitää sitten luottaa että konttorilla ne ei enää mittaa päästöjä, minkä ne usein ainakin tällä seudulla tekevät. Maksutta toki, mutta jos ei mene siinä läpi niin sitten ei auta eilinen hyvä paperi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käyppäs ihan huvikseen se alipaineletku lävitse mikä menee jarrutehostajalle, sellaista kovaa muovia. Alapuolelta tunnustelet sen liitosten kohdalta auton käydessä että onko halkeamia ja tuntuuko imua kun auto käy, tuo nimittäin aiheuttaa kohtuu ikäviä heittoja helposti kun se ohentaa yhden sylinterin seoksia -> lambda haistaa happea ja korjaa kaikki arvot pieleen. Ei todellakaan olisi eka mk4 missä olisi tuo sama vika... meillä kolmessa mk4:ssä kolmesta on jo vaihdettu tuo putki...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa