Kikkailemalla kilpiin ? Golf IV

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

Kikkailemalla kilpiin ? Golf IV

ViestiKirjoittaja golf20 » 2.9.2009 7:59

Eli tarttis pikkuhiljaa saada auto kilpiin ja toivo sen saamisesta rehellisin keinoin on aika pitkälti menetetty (ts. en enää jaksa ropata auton alla sekuntiakaan)

Tapaushan on siis tämä http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=109450&highlight=

Onko mitään tapaa saada edes hetkellisesti konetta käymään esim laihalla jotta menis toi häkäarvo sallittuun. Entä onko tuota pakko käydä katsastamassa enää samalla asemalla missä katsastus on aloitettu, kun kuukausi on jo kuitenkin mennyt, (näköjään kohta jo vuosi). Tuli nimittäin lyötyä tuo katsastusmies henkisesti aika matalaksi viimesellä kerralla, taisi tipan lirauttaa silmäkulmastaankin.

Jos ei kohta saa millään kilpiin ni täytyy maalata vihreeks ja ajaa Kymijokeen.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 2.9.2009 9:15

Ei ole pakko mennä samalle asemalle.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 2.9.2009 9:27

Käytä auto kunnolla lämpimäksi, ja käy ottamassa se päästölappu valmiiksi esim. jossain autohuollossa.

Kaveri leimasi Corollaa, pomppasi päästöistä konttorilla. Ajoi ns. pedaalisyylärissä suoraan autohuoltoon, tekivät päästötestin uudelleen ja kirkkaasti läpihän se meni. Taisi olla vain melko tukossa kaupunkiajon jäljiltä.

Sitten lappujen kanssa konttorille ja siinäpä se :)


Eli annat vähän monoa sille ja ajat reilusti lämpimäksi, käy sitten mittauttamassa uudelleen ne päästöt. Voi mennä läpi ihan heittämälläkin tekemättä mitään remonttia.

Hece R
-
Viestit: 95
Liittynyt: 18.7.2006 19:50

ViestiKirjoittaja Hece R » 2.9.2009 10:33

Mulla oli muinoin Seatissa (toledo 1,8) jokin vika vissiin moottorinohjausyksikössä, kun päästöt ei pysyny kohdillaan. Katsastaja piti tosi pitkään kierroksia (vaikka kone oli lämmin) ja sitten ne yhtä-äkkiä menivätkin kohdalleen. Inssi tokaisi vaan: "no nythän ne on hyvät" ja otti lukemat ylös. Varmaan eivät pysyneet kohdillaan kuin 2-3 sekuntia.

Mutta tuo oikien kunnolla löämpimäksi käyttäminen varmaan auttaa ja jos sulla on pitkään varsinkin seissyt nyt se auto tuon rempan takia, niin sitä suuremmalla syyllä antaisin kenkää oikein huolella, että paikat "avautuisivat".

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 2.9.2009 11:19

No ei siinä nyt kovin suurta vikaa voi olla kun arvot ovat noinkin lähellä rajoja. Ota nyt vaikka aluksi akunkenkä irti ja anna olla yön yli niin poistuu moottorinohjainlaitteelta kaikki opitut seoskorjaukset jne.

Sitten melkeen kävisin jostain korjaamolta hakemassa päästölapun kuten jo ehdotettiinkin ja sen kanssa katsastukseen.

Mahdollista on että joku anturi antaa vähän väärää tietoa moottorinohjaukselle. Yleensä se on ollut juurikin tuo jäähdytysnesteen lämpöanturi, mutta myös ilmamäärämittari saattaa olla likaantunut / tullut tiensä päähän.

Uudella katalysaattorilla ainakin saat päästöt kohdilleen katsastuksen ajaksi ja varmaan useammaksi kuukaudeksi sen jälkeenkin, mutta varsinaista vikaa se ei kyllä korjaa.

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 2.9.2009 11:43

Autoa on käytetty 5:llä eri korjaamolla päästömittauksissa yhteensä n.10 kertaa, lähinnä aina uusien osien asennusten jälkeen. Autoa on myös ajettu 30 kilsaa 120:ä 3:lla että varmaan on lämmin ja huudatettu ihan huolella myös itse mittauksen aikana.

Akkukenkä on ollut irti 10 kertoja :) ja moottorin ohjaus on kerran resetoitu.

Autoon siis vaihdettu :

MAF
LT-anturi
Tulpat
Puola
Tulpanjohdot
Katti

ja jotain muuta, en edes muista mitä kaikkea, yhteensä kuitenkin noin 1500e:lla.

Edit : Lambdat vaihdettu

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 2.9.2009 11:50

Ja jos joku ihmettelee että miksi avauduin inssille niin syy oli se että toinen insseistä oli jo kilvet kädessä antamassa niitä mulle, mutta tää K*pää inssi ei koska päästöt olivat silloin 0.04 yksikköä pielessä, edellisessä mittauksessa edellisenä päivänä arvo oli ollut sallituissa rajoissa, mutta sillon lambda oli näyttäny 1.07, uudemmas lambda taas oli kunnossa. Tämä tais olla 3 kerta kun olin katsastusasemalla ja kun se toinen inssi ei päästänyt läpi vaikka toinen olis halunnu ni annoin sitte tulla ihan huolella.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.9.2009 13:14

Hitto että on kusipää insinööri, ei päästä sinun paskana olevaa autoa katsastuksesta läpi...

Mikäli minä olisin ollut asiakaspalvelija tuossa tilanteessa, niin noin kusipäisen asiakkaan kanssa olisi kyllä maltti mennyt minultakin vaikka ei saisi mennä.

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 2.9.2009 18:02

No voit itse miettiä että monta päästäistä sen mun auton tuottamat saasteet tappaa vaikka 100km:llä jos arvo heittää 0.04... Maalaisjärkeäkin voi käyttää varsinkin kun alle 24h aikaisemmin arvo oli kohdillaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.9.2009 18:34

Se inssihän ei voi päästää autoa läpi jos rajat ylittyy. Siinä ei voi soveltaa mitään maalaisjärkeä. Varsinkin kun ehjänä rajat pitäisi alittua selvästi.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 2.9.2009 18:57

Hae päästölaput jostain amiksen autolinjalta :D Niillä menee yleensä kaikki sallittuihin rajoihin ku ne mittaa "sopivasti"...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.9.2009 19:02

Eiköhän se juuri kerro siitä että nyt koitetaan jotenkin koijata paskana olevaan linttaan leimaa, jos ei konttorilla enää päästöt mene laillisen rajan alle. Mun mielestä juuri siinä pitää käyttää maalaisjärkeä ja hylätä se auto. Tosiaan tuon auton pitäisi ehjällä moottorilla alittaa nuo arvot selkeästi.

Tapsala, tuossa pitää sitten luottaa että konttorilla ne ei enää mittaa päästöjä, minkä ne usein ainakin tällä seudulla tekevät. Maksutta toki, mutta jos ei mene siinä läpi niin sitten ei auta eilinen hyvä paperi.

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 2.9.2009 19:44

Niinno eihän tässä mitään ongelmaa olisikaan jos joku saisi tän kuntoon muttakun jo merkkihuollosakin levitellään käsiä. Auto kuitenkin toimii täysin samalla tavalla kun se on aina toiminut niin on se aika ihmeellistä ettei sitten vaan päästöjä saa kuntoon. Vikakoodejakaan ei enää tule.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.9.2009 20:26

Sitten varmaankin pitää tutkia venttiilikoneiston kuntoa tai jotain muuta mekaanista?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 2.9.2009 20:33

Käyppäs ihan huvikseen se alipaineletku lävitse mikä menee jarrutehostajalle, sellaista kovaa muovia. Alapuolelta tunnustelet sen liitosten kohdalta auton käydessä että onko halkeamia ja tuntuuko imua kun auto käy, tuo nimittäin aiheuttaa kohtuu ikäviä heittoja helposti kun se ohentaa yhden sylinterin seoksia -> lambda haistaa happea ja korjaa kaikki arvot pieleen. Ei todellakaan olisi eka mk4 missä olisi tuo sama vika... meillä kolmessa mk4:ssä kolmesta on jo vaihdettu tuo putki...

golf20
-
Viestit: 75
Liittynyt: 21.3.2006 22:43

ViestiKirjoittaja golf20 » 3.9.2009 11:15

Tässäkin tuo putki meni poikki ajossa joskus muinoin ja se vaihdettiin, tosin tiiveydestä en tiedä kun putken päissä olevat liittimet tuntuu todella heppoisilta, käsin kokeilemalla sieltä ei kyllä ilmaa tunnu fuskaavan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa