Kannentiivistekkö mennyt ? Tietäjät apua tarvitaan
Valvoja: ffp jäsenet
Kannentiivistekkö mennyt ? Tietäjät apua tarvitaan
Eli 1.8t AEB kone A4 kyseessä. Ei muuta vikaa (ei tehoja hukassa) mutta venakopan tiivisteen välistä tiristää aavistuksen öljyä ja tuntuisi niinkuin keräisi painetta paisuntasäiliöön. Öljyt näyttäisivät öljyiltä ja "vedet" punaisilta. Mistä vuotaa ja mikä ? Venakoppahan voi vuotaa itsekseenkin, mutta painetta kerää paisuntasäiliöön kuitenkin.
Minkähintaista arviolta on vaihdattaa ko. kilkkeet ?
Minkähintaista arviolta on vaihdattaa ko. kilkkeet ?
niin mutta...
Toki jäähdytysjärjestelmässä on painetta, mutta kun nyt vaan tuntuu että sitä on hieman liikaa. Onko mitään helpohkoa konstia tutkia tuota epäiltyä kannentiivistevuotoa.
Jäähdytysjärjestelmässä on kuumalla koneella niin paljon painetta, että paisuntasäiliön korkin avaaminen ei ole kovinkaan fiksu teko (tulee paineet ja kuumat höyryt käsille, naamalle ja jokapuolelle). Siellä on siis oikeasti TODELLA paljon painetta.
Ja yhä: venttiilikopan tiivisteen öljyvuoto korjaantuu venttiilikopan tiivisteen vaihdolla. Venttiilikopan ja sylinterinkannen tiivisteet on kaksi täysin eri osaa eri paikoissa, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Sulla ei siis todennäköisesti ole siinä autossa muuta vikaa, kuin mehivä venakopan tiiviste, joka näissä on enemmän ominaisuus, kuin vika. Osa maksaa ehkä jopa reilun kympin, tarvikkeena voi saada halvallakin. Vaihtotyö 30-60 euroa, riippuen firmasta, joka tekee.
Ja yhä: venttiilikopan tiivisteen öljyvuoto korjaantuu venttiilikopan tiivisteen vaihdolla. Venttiilikopan ja sylinterinkannen tiivisteet on kaksi täysin eri osaa eri paikoissa, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Sulla ei siis todennäköisesti ole siinä autossa muuta vikaa, kuin mehivä venakopan tiiviste, joka näissä on enemmän ominaisuus, kuin vika. Osa maksaa ehkä jopa reilun kympin, tarvikkeena voi saada halvallakin. Vaihtotyö 30-60 euroa, riippuen firmasta, joka tekee.
huoh...
Kyllä, tiedän että jäähdyttimen nesteen kuuluu olla punaista ja öljyjen ruskeaa/myöhemmin mustaa. Jarruvalot tähän tuskin kovin oleellisesti liittyvät. En nyt varmaankaan ilmaissut taaskaan itseäni riittävän selkeästi.
Kyllä jäähdytysjärjestelmässä kuuluu olla paljon painetta koneen ollessa kuuma. Nyt vaan tuntuu siltä niinkuin painetta olisi _todella_ paljon. Niin ja tiedän ettei venakoppa tiivisteineen liity nyt tähän mitenkään, kunhan mainitsin ainoan silminhavaittavan "vian" joka sekin on vain juuri ja juuri havaittavissa. Eli öljyt ja vedet eivät ole sekaisin mutta painetta piisaa riittävästi jäähdytysjärjestelmässä. Äkkiseltään en keksinyt muuta kun tuon kannentiivisteen, mutta kaippa se on kunnossa. Vikahan ilmeni alunperin koneen sammuttamisen jälkeisellä suhinalla joka tulee paisuntasäiliöstä. Voihan tuo korkkikin olla rikki, mutta silloinhan siellä ei nimenomaan olisi painetta.
Miten oireilee auto jossa kannentiiviste mennyt / kansi halki ?
Tehot katoaa ja vedet ja öljyt sekaisin ja kuplintaa paisuntasäiliössä ?
Kyllä jäähdytysjärjestelmässä kuuluu olla paljon painetta koneen ollessa kuuma. Nyt vaan tuntuu siltä niinkuin painetta olisi _todella_ paljon. Niin ja tiedän ettei venakoppa tiivisteineen liity nyt tähän mitenkään, kunhan mainitsin ainoan silminhavaittavan "vian" joka sekin on vain juuri ja juuri havaittavissa. Eli öljyt ja vedet eivät ole sekaisin mutta painetta piisaa riittävästi jäähdytysjärjestelmässä. Äkkiseltään en keksinyt muuta kun tuon kannentiivisteen, mutta kaippa se on kunnossa. Vikahan ilmeni alunperin koneen sammuttamisen jälkeisellä suhinalla joka tulee paisuntasäiliöstä. Voihan tuo korkkikin olla rikki, mutta silloinhan siellä ei nimenomaan olisi painetta.
Miten oireilee auto jossa kannentiiviste mennyt / kansi halki ?
Tehot katoaa ja vedet ja öljyt sekaisin ja kuplintaa paisuntasäiliössä ?
Voihan tuo korkkikin olla rikki, mutta silloinhan siellä ei nimenomaan olisi painetta.
Jos korkki vuotaa niin vähän, että se sammuttamisen jälkeen vain vähän suhisee, tekeytyy järjestelmään kyllä silti vielä kova paine. Ja kyllä se paine tosiaan on niin kova, että kuumalla koneella korkin avatessa lähtee melkeinpä korkki käsistä ja tulee höyryt ja nesteet silmille. Sen takia sitä ei kuumalla koneella saisi mennä avaamaankaan.
Kokeile tuota edellistä vinkkiä, jos paisarissa ei ilmene mitään outoa normaalin nesteen virtauksen lisäksi (kuplia, pulputusta, "välitön vedenpaisumus" kuten edellä mainittiin..), niin on kansipahvi täysin ehjä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa