Kylmäkäynnistysventtiili kysymyksiä G2 16v PL

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

Kylmäkäynnistysventtiili kysymyksiä G2 16v PL

ViestiKirjoittaja chrono » 9.8.2009 19:00

Piti käydä tuommoinen osa ostamassa, mutta huomasinkin että venttiiliin tulevaan johtoon ei tulee virtaa käynnistyksen yhteydessä.
Kysymykseni kuuluukin, että mihin tuo johto menee et vois mittarilla katsoa että itse johto on ehjä. Ja muut neuvot tietty tervetulleita.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.8.2009 20:29

Toinen johto menee lämpö-/aikakytkimelle joka sijaitsee kannen päässä. Toista en muista...

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

ViestiKirjoittaja chrono » 10.8.2009 22:11

Onko mahdollista että molemmat liittimen johdot ovat plussia? Ja mitäs kaikkia oireita autossa olisi jos tuo lämpö/aika kytkin olisi sökönä ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.8.2009 22:30

Onko mahdollista että molemmat liittimen johdot ovat plussia?
Ei. Toiseen tulee maa ja toiseen plussa jompi kumpi em. kytkimen ohjaamana.

Ja mitäs kaikkia oireita autossa olisi jos tuo lämpö/aika kytkin olisi sökönä ?
Kylmänä huono käynnistymään, mutta näillä keleillä ei välttämättä kovin herkästi oireile... Talvella joutuu enempi sahailemaan käyntiin, mutta lähtee kumminkin jos akussa riittää potkua.

Muistelen että startin solenoidilta lähtee plussa suuttimelle. Sitten kytkin maadottaa tilanteen mukaan ja silloin suutin toimisi. Lopputalvesta itsellä korjasin vastaavaa vikaa, mutku ei muista enää...

E: L/a-kytkin ja kk-venttiili saavat näköjään 12 V kun avain on starttausasennossa, ja L/a-kytkin katkoo maakontaktia suuttimelta parhaaksi katsomallaan tavalla.

Kytkimen voi testata niin että toisen nastan ja rungon välissä pitäisi olla joku tunnettu vastus ja toisesta liittimestä runkoon mitattuna lähes nolla ohmia. Edellyttäen että kytkin on kylmä. En tiedä kuinka kylmä sen pitää olla enkä tiedä toisen liittimen resistanssia runkoa vastaan. Ens viikonloppuna olisi seuraava tilaisuus mun mitata, joten jos et löydä em. tietoa siihen mennessä niin äkkiäkös nuo tuosta mittaan, mutta muistuta tai asia jää unholaan...

Toisaalta jos kytkimen lämmitysvastus olisi poikki niin sun kk-suutin olisi aina auki startissa vaikkei tarvisi. Eli vika pitäisi olla kytkimen maadottavassa nastassa.

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

ViestiKirjoittaja chrono » 10.8.2009 22:53

Ok. Huomenna täytyy tutkia asia tarkemmin. Ja sit kävi mielessä tuo solenoidi joka on täysin umpiruosteessa. Jos se sattumoisin ei annakka virtaa suuttimelle

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.8.2009 23:02

Ja sit kävi mielessä tuo solenoidi joka on täysin umpiruosteessa. Jos se sattumoisin ei annakka virtaa suuttimelle
Yksin vähän hankala testata. Pitäisi saada startattua ja katsottua jännitemittaria.

Mulla oli leditoiminen testilamppu pitkillä johdoilla. Kuskin paikalta näki kun pyyhkijänsulkien alle viritteli lampun. Starttausaika on niin lyhyt että hehkulamppua ei välttämättä oikein ehdi nähdä ja yl. mittari päivittää näytön nii hitaasti että ehtii säkällä ehkä jotai lukua vilauttamaan kun auto oli jo käynnissä.

Tietty jos ottaa vaikka PA-pumpun releen irti nii sittenhän saa starttailla vaikka koko illan. Paitsi L/A-kytkin jos saa sähköä pitkään niin se lämpiää nimensä mukaisesti ja lakkaa maadottamasta suutinta. Mutta meniköhän siihen Boschin speksien mukaan kahdeksan tai kuusi sekuntia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.8.2009 22:46

Selviskö?

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 1.9.2009 15:11

Vaihtelin juuri äskettäin tuota lämpöaikakytkintä ja siinä luki ainakin 8sec. Mielenkiintosta vaan se että itsellä kone tukehtuu kun pistän suuttimelle menevän piuhan kiinni. Starttaa myös hienosti kylmänäkin ilman että piuha on kiinni.

chrono
-
Viestit: 115
Liittynyt: 28.9.2005 16:52

ViestiKirjoittaja chrono » 8.9.2009 14:36

Juu sori ku kesti.. Suutin toimi hienosti mut maata kyseinen vempain ei näemmä saa. Otetaa se kytkin joku päivä tässä irti ja tutkaillaan tarkemmin et mikä mättää


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa