Morjens!
Päättyi perjantai-illan ajelut äsken yksisuuntaisen varteen. Jätettiin auto normaalisti parkkiin, ja takaisin tullessa avain ei käänny ns. starttiin asti enää. Eli siis kaikki virrat menee päälle, mutta ei pysty kääntämään avainta enää siitä eteenpäin, että startti alkaisi pyöriä.
Olisiko kenelläkään jotain suuntaa antavaa vinkkiä, että mikä olisi vikana? Virtalukko ilmeisesti sanomassa sopimusta irti? Eikös ajonesto anna kuitenkin pyörittää starttia?
Vento -92 1.8 ABS avain ei käänny starttiin asti
Valvoja: ffp jäsenet
Ajonesto ei estä avaimen pyöritystä, vaan pitää huolen ettei autolla ajeta.. Yleensä sammuttaa sekunnin päästä kun auton on saanut käyntiin.. Kuulostaa jonkinlaiselta mekaaniselta vialta virtalukossa, eihän ollu rattilukko estelemässä?
Itse kokeilisin sievästi renkuttelemalla avain täysin sisässä ja vähän ulos jos saisi jotain eloa aikaan.. Joku viisas voisi tietää millä tuota virtalukkoa kannattaa puhdistaa ja tarviiko ottaa virtalukonpohja pois. Itse en ole tuota ikinä tehny niin en ala mitään aineita arpomaan.
Itse kokeilisin sievästi renkuttelemalla avain täysin sisässä ja vähän ulos jos saisi jotain eloa aikaan.. Joku viisas voisi tietää millä tuota virtalukkoa kannattaa puhdistaa ja tarviiko ottaa virtalukonpohja pois. Itse en ole tuota ikinä tehny niin en ala mitään aineita arpomaan.
Kävin auton luona tuossa äsken. Eli, ei käänny edelleenkään. Nyt rupesin vaan epäilemään rattilukkoa, kun se ei tunnu menevän millään päälle. Muistelin vaan yöllä että se olisi toiminut. Antaako rattilukko normaalisti kääntää virrat päälle? Kun avainta yrittää kääntää starttaukseen, niin moottoritilasta kuuluu naksahdus. Pitää yrittää saada auto hinattua omaan pihaan niin voisi vähän enemmän yrittää purkaa (olen aivan käsi autojen korjauksen kanssa).
^ Heh,
hyvä että on homma hanskassa! :DKorjautui aseöljyllä ja vemputuksella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”