ahtopaineiden ylitys, vika satunnainen ( BKD)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

slapshot
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.8.2009 9:32

ahtopaineiden ylitys, vika satunnainen ( BKD)

ViestiKirjoittaja slapshot » 29.8.2009 18:13

Tuota tuota, aihetta on varmaan käsitelty miljoona kertaa, mutta kysynpä kuitenkin.
Autohan on noin 122 tkm ajattu Octavia II ja BKD koneella, turbona 1749va. Vikakoodi ahtopaineiden säätörajan ylitys; satunnainen. Kaikki taitaa viittata turboon päin, hieman kun antaa kaasua ja vääntöä tulee, niin konehuoneessa on aikamoinen konsertti joka kuulostaa lähinnä hälytysajoneuvolta. Satunnaisesti meno loppuu sitten yleensä noin 100km/h vauhdissa kun vaihtaa tai lähtee ohittamaan, tulos on "limb home" ja auto uudestaan käyntiin. Joten taitaapi tuo turbo olla kaput, siivet jumii vissiin...?

mutta mistä löytyy hyviä turbopajoja ratkomaan oheinen ongelma?
Ja jos jollain on tietoa kustannuksisa niin kiva olisi kuulla myös niistä....Merkkihuoltoon en ajatellut mennä ratkomaan asiaa...Maahantuojaan olen kyllä asiasta vielä yhteydessä....

mielipiteitä myös asiasta jos turbo lähtee vaihtoon, niin kannattaako vaihtaa samalla "parempaan" isompaan ahtimeen?

Kiitokset jo etukäteen...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 30.8.2009 21:40

Kyseisessä osassa on 150th kilometrin jatkettu takuu, muistaakseni puolet osasta maksaa maahantuoja, tarkastan huomenna ja pistän tähän.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 30.8.2009 22:10

Jos autossa ei ole hiukkas suodatinta, niin täys synteettistä kakstahtiöljyä polttoaine tankkiin pari desiä kerrallaan. Herkistää ahtimen johdinsiipiä. Useampi VNT saatu tuolla menetelmällä toimimaan. Itsellä ei ole käytännön tietoa mitä hiukkassuodatin tykkää samaisesta käsittelystä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.8.2009 23:52

Jad, olisko sulla teoriaa miten mainitsemasi käsittely voisi auttaa vnt-siipien toimintaa? Luulempa että se kakstahtiöljy palaa kyllä väkisin siinä missä dieselikin ja siiville asti keretessään se on kokolailla samassa muodossa kuin palanut dieselikin. Vakiossa dieseleissä pakolämmöt voivat kuitenkin pyöriä kiihdytyksessä 700 asteen tienoilla ja viritetyssä 900 ja jopa 1000 asteen nurkilla, saatika mitä se on sitten sylinterissä palotapahtuman aikana.

Mielenkiintoinen juttu kylläkin jos tuommosella on alkanut oikeasti toimimaan, en vaan oikein osaa uskoa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 31.8.2009 13:29

Juu kolmessa autossa testattu, ja alkoi toimimaan. Eka kerta oli 2.5tdi Portterin kanssa ja manasin vanhalle diesel huolto äijälle jumiutuvia johdin siipiä. Sano mulle: Laitas kakstahtia tankkiin. Tein työtä käskettyä ja loppu siipien jumiutuminen. Tämän jälkeen kahteen toiseen testattu hyvällä menestyksellä. Käsittelyn jälkeen oli portterin putki öljyinen ja vähän oli auton peräkin :)
Teoriaa ei siis ole, käytännössä kokeiltu kyllä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 31.8.2009 13:45

No ohhoh. Suht. vakiokoneissa normaalilla ajolla tuommonen kikka voisi siis jopa toimiakin, luulempa että tuollanen rasva kuitenkin palaa isoissa lämpötiloissa siinä missä polttoainekin. Jännä juttu.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 31.8.2009 15:50

tai sitten ajaa isommilla kierroksilla muutaman pitemmän reissun niin ei tarvi kaadella tankkiinkaan ylimääräsiä :)

Janne77
-
Viestit: 54
Liittynyt: 22.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja Janne77 » 31.8.2009 23:32

Samanlaisen vian iteltä korjanneena, turbo paskana.

Se menee vikatilaan, ja vedot katoaa koska turbo tippuu pois pelistä. Avain pois virtalukosta ja taas käyntiin , matka jatkuu taas satunnaisen määrän ennen kuin toistuu.

Fin-turboa suosittelisin,ainoastaan. On asiallista porukkaa ja ei ihan laillista ryöstöä niinku moni vastaavalla alalla tekee (ei se nyt mitään tähtitiedettä ole vaikka erityisosaamista ja perehtymistä vaatiikin).
Kohtuu hinta ja sitte fin-turbossa saat jonku satasen lisähinnalla sen " pimpatun" ahtimen jossa kapasiteettiä riittää kotitarpeiksi, jos alkaa myöhemmin teho kiinnostaan.

Mulla on pelannu ihan hienosti tuo muokattu ahdin, tosin itellä perusteena oli vaan se että käyttövarmempi täytyy olla ku se oma juuttuvakulmanen.

PdBora
-
Viestit: 10
Liittynyt: 21.8.2009 11:10

ViestiKirjoittaja PdBora » 29.9.2009 20:11

mulla on just sama ongelma mutta vw borassa, onkohan tuo sitte kuinka kallis operaatio?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa