Passattiin asennettu Kovilin koukku ja johtosarja, molemmat siis merkkiliikkeestä hommattuja. Asennus oli ihan plug and play, nyt tosin soi peräkärryn kanssa peruuttaessa myös parkkitutka. Eli tuo parkkitutkan ohjain ei saa tietoa, että kärry on perässä.
Koukun pistokkeen liittimet mitattu vielä yleismittarilla ja jokainen liitin saa jännitteen niinkuin pitää. Missähän vika olis... peräkärryn päässäkö?
Auto on -02 vuosimallia, ja vag-com:llakin katottu, ei tosin kärry perässä, mutta tutkassa ei mitään vikaa ole. Mistä tuon pitäisi tunnistaa että kärry on kytketty.
Passat 3bg:n vetokoukku ja parkkitutka
Valvoja: ffp jäsenet
Ultimatevw:ltä löytyi Octaviaan tämmöinen vinkki:
Tämä ohje varmaan pätee tohon passattiin, tommosessa moduulissa se parkkitutka siinäkin muistaakseni oli. En ole vag-com:lla vielä tehnyt muutoksia asetuksiin, mutta kaippa ne originaalit arvot pystyy palauttaan, vai onko noi ohjainyksiköt yhtä herkkiä kuin joku firm-waren päivitys, että jos menee pieleen niin koko laite jumissa??
Taka-parkkitutkan PITÄÄ mennä automaattisesti pois päältä jos sinulla on alkuperäinen vetokoukku ja sähkösarja.
Jäänyt asennuksessa tuo koodaus tekemättä. Autolle kun pitää vielä kertoa että peräkoukku on olemassa, jolloin kun peräkärry/vaunu lyödään kiinni, parkkitutka menee automaattisesti pois päältä.
Jos omistaa Vag-Com:in, tuon asetuksen oikeellisuuden voi tarkastaa itsekin.
Eli,
Moduuli 76
Soft coding - function 07
Soft coding 00?xxxx pitäisi olla 1.
0 - ei vetokoukkua
1 - vetokoukku asennettu.
Tämä ohje varmaan pätee tohon passattiin, tommosessa moduulissa se parkkitutka siinäkin muistaakseni oli. En ole vag-com:lla vielä tehnyt muutoksia asetuksiin, mutta kaippa ne originaalit arvot pystyy palauttaan, vai onko noi ohjainyksiköt yhtä herkkiä kuin joku firm-waren päivitys, että jos menee pieleen niin koko laite jumissa??
Omassa A4:ssa vm2004 on koukun (jälkiasennus) pistokkeessa mikrokytkin joka tunnistaa et onko siellä pistoketta vai ei. Tältä mikrokytkimeltä sitten ois pitänyt vetää 2 johtoa auton johtosarjaan jotta parkkitutka ei kytkeytyisi kärry ollessa perässä. No tuossa omassa ei tutkaa ole joten eipä tullut niitä kytkettyä. Eikä niis mun ohjeissa kyl puhuttu mitään mistään koodauksista. Koukku ja johtosarja ostettu audi centeristä.
Ilmeisesti tän ikäisessä tuo tutkan poiskytkentä tehdään napilla, joka on asennettu tehtaalla, jos on tehtaalla laitettu tutka + koukku. Omassa kun on tehtaalla laitettu vain parkkitutka, niin nappi puuttuu.
<edit> Laakkosella olivat sitä mieltä, että jos on tehdastutka (jonka pystyivät koneelta varmistamaan), niin tutkan poiskytkentä nappi pitäisi olla. No eipä sellaista ole. Ja miksi olisikaan kun ei alkuperäisenä ole ollut koukkua.
Onko täällä muita parkkitutkallisia autoja, joista joku voisi kyseisen napin olemassaolon vahvistaa? Eihän tuo nyt paha ole tehdä kytkin, joka sammuttaa peruutustutkan äänimerkin</edit>
<edit> Laakkosella olivat sitä mieltä, että jos on tehdastutka (jonka pystyivät koneelta varmistamaan), niin tutkan poiskytkentä nappi pitäisi olla. No eipä sellaista ole. Ja miksi olisikaan kun ei alkuperäisenä ole ollut koukkua.
Onko täällä muita parkkitutkallisia autoja, joista joku voisi kyseisen napin olemassaolon vahvistaa? Eihän tuo nyt paha ole tehdä kytkin, joka sammuttaa peruutustutkan äänimerkin</edit>
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa