Terve!
Onko passatin 4 lovisen laatikon öljyjä G 052 162 A2 punaisenakin saatanava?
Nimittäin kun tänään olin lisäämässä laatikkoon öljyä, niin pohjaropusta tulikin punaista öljyä?
Entinen omistaja kehui, että laatikon öljyt olisi vaihdettu jossain liikkeessä. Minulle on kyllä G 052 162 A2 luokituksella olevia öljyjä tullut vain keltaisina/moottoriöljyn värisinä vastaan.
Laatikon toiminta vaihtelee ajoittain, välillä menee lukkoon välillä ei.
Semmoinen lisäys vielä, mistä passatissa olisi hyvä irroittaa laatikon öljyputket, että voisi huudella laatikkoon uudet oikeanlaiset öljyt?
-98 Passat 1.9TDI automaatin öljyt
Valvoja: ffp jäsenet
-98 Passat 1.9TDI automaatin öljyt
Viimeksi muokannut Z1ppo, 31.8.2009 14:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viesti:
Nyt saatan puhua vasten parempaa tietoa.
Sen mitä olen ymmärtänyt siitä volkkarin omasta niin olisi voiteluominaisuudet paremmat pitemmällä aikajaksolla kuin atf:llä.Oliko se niin että vw ei anna vaihtoväliä laatikkoöljylle?
Itselläni on passat -04 tdi jossa ko. vaihteisto. Nyt olen ajanut atf:llä 20tkm.Atf:n kitka ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat mitä vw:n öljyssä.Huomasi nimenomaan pakko-kolmosellä täysi kiihdytyksessä.Tosin nyt on myös muuta muutettu sen jälkeen.Ainakin vielä on toiminut, kuitenkin autossa 180 kW ja yli 550 Nm ja lisää
tulee.Tosin lähtökohtana on ollut täysin uusi vaihteisto.
Lukon toimintaan vaikuttaa mm.vaihteisto-öljyn lämpötila.
Kuskin puolella lohkon vieressä on liittimet josta on helppo ottaa auki.
Sen mitä olen ymmärtänyt siitä volkkarin omasta niin olisi voiteluominaisuudet paremmat pitemmällä aikajaksolla kuin atf:llä.Oliko se niin että vw ei anna vaihtoväliä laatikkoöljylle?
Itselläni on passat -04 tdi jossa ko. vaihteisto. Nyt olen ajanut atf:llä 20tkm.Atf:n kitka ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat mitä vw:n öljyssä.Huomasi nimenomaan pakko-kolmosellä täysi kiihdytyksessä.Tosin nyt on myös muuta muutettu sen jälkeen.Ainakin vielä on toiminut, kuitenkin autossa 180 kW ja yli 550 Nm ja lisää
tulee.Tosin lähtökohtana on ollut täysin uusi vaihteisto.
Lukon toimintaan vaikuttaa mm.vaihteisto-öljyn lämpötila.
Kuskin puolella lohkon vieressä on liittimet josta on helppo ottaa auki.
Tiedän nyt mistä putket kulkee, mutta vielä pitäsi selvittää kumpi on meno ja kumpi on paluuputki coolerilta. Olen saanut joistain tiedoista käsityksen että kyseinen laatikko kestäisi vain max 270Nm väännöt kunnolla? Pitäisi joku päivä ottaa läppäri ajolle mukaan, niin saisi tutkittua mitä tuo laatikko sanoo.
Niin se kuulemma kestää vain 270Nm.Laatikon elämää pystyy helpottamaan eri jutuilla.
Jos vaihteet rupeaa luistelemaan niin menee vika tilaan eikä nelosta tule päälle.Ainoa murhe mikä on ollut voimansiirrossa on vetarit.Sisänivelet aukeavat ja tulee tärinää.On kyllä turbiinikin muutettu.
En muista kumpi putkista on meno ja kumpi paluu kun teen vaihdon vähän eritavalla.
Jos vaihteet rupeaa luistelemaan niin menee vika tilaan eikä nelosta tule päälle.Ainoa murhe mikä on ollut voimansiirrossa on vetarit.Sisänivelet aukeavat ja tulee tärinää.On kyllä turbiinikin muutettu.
En muista kumpi putkista on meno ja kumpi paluu kun teen vaihdon vähän eritavalla.
rane_69: Mitä ATF:ää olet käyttänyt omassa autossa? Omaan pirssiin ajattelin vaihtaa öljyt syksyn aikana ja esim Mobilin perus ATF 5e/l olisi hinnaltansa erittäin lompakkoystävällistä. Tuo kuminauhamaisuuden pieneneminen olisi erittäin suurta plussaa jos se vähenisi pelkällä öljynvaihdolla. Ongelmaksi taitaa vaan tulla miten turbiinin saa tyhjäksi kunnolla vanhoista öljyistä ilman lootan irroitusta? On se hyvä että suomen maalla jo joku tuunaillut tätäkin murheenkryyni lootaa ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”