Golf Mk1 Gti sähköt hukas

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

Golf Mk1 Gti sähköt hukas

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 29.8.2009 18:19

Eli joo tota sähköt on totaallisesti hukassa, kyseessä on Vw Golf Mk1 Gti 1,8L mylly K-Jetronic muistaakseni, mutta nyt kun on näyttäny sivu leikkurit käyvä ohjain boksi johto sarja kans joskus, eli kaikki Jetronici boksilta tulevat johot KAIKKI on yhtä mysteeriä kun ei ole liittimiä. joten, onko jollain/jossain kyseisen vehkeen kytkentä kaavioo josta sais selvyyttä näihi johtoihin. Eli K-Jetronici sähköt kiitos. (Kone kiinni nyt kakkos kolopallossa.)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.8.2009 18:47

Olisiko kuvaa boxista?

Jos se nyt on k-jet, niin tarviit sähköä ohjauspaineensäätimeen, lämpö/aika kytkimeen, käynnistyssuuttimeen sekä lisäilmaluistiin.

Eli kytkentä ei nyt kovin vaikeaa ole, riippuen miten aiot hoitaa pumpun ohjauksen eli onko k-jetin pumpun rele

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 29.8.2009 21:39

no kuvan saa mutta kertooko se sit mitään.

Kuva

ja toi rele, se pian kans selviäs kytkentä kaaviosta miten Vw on sen toteuttanu.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.8.2009 21:43

Kertoo sen verran ettei ainakaan ole ykkös gti:n k-jetti

Mikäs moottorikoodi on? Toi vois olla joku ke-jetin purkki tjsp.

Katos onko siinä boschin tai volkkarin numeroita niin arvotaan lisää

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 29.8.2009 22:19

Moottori Koodi EV

numerot ohjain boksissa 035 906 263 F

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 29.8.2009 22:48

ihan kakkiksen moottori kyseessä. ei löytyny autodatastakaan sähkökaaviota

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 29.8.2009 23:05

kun mitä oon kakkisen myllyjä nähny ni niissä ei tule tuo ilmamassa mittari akun paikalle niinkuin tässä kyseisessä koneessa tulee.

Kuva

http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _cabriolet
tuolta löytyy EV moottori koodilla oleva 1,8l mylly
Ykkös Avosta.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 30.8.2009 22:24

Toi vois olla joku ke-jetin purkki tjsp.


Pipo_Esa aika hyvin heitetty ku vilautin tuota boksia tänään iha piruuttaa Vw miehien nenä eessä ni ne sitten sanoi että ''Pojjaal on händys KE-Jetronicin ohjainboksi''

joten....Ke-Jetronicin Sähkö kaavioo tai muita hyviä apuja kaivataan^^

häkis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.12.2004 19:22

ViestiKirjoittaja häkis » 11.9.2009 15:49

Tuo boksi on siis Caddyn JH-koodilla varustetusta motista. Itsellä samanlainen hyllyssä. Eli löytyykö koneesta lambda ja katti?
Onko määräjakajan kyljessä sellainen mollukka (paineensäädin) johon menee kaksi napainen sähköliitin ja bensa virtaa sen läpi. Toisssa lokasuojassa on sitten kanssa vähän samantapainen laite, joka on tyhjäkäynnin korotusventtiili.

Ajan siis takaa sitä, että onko mahdollisessa konesvampissa moottori kasattu kaikkine alkuperäisine osineen.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 12.9.2009 23:26

koneessa on lambda ja katti jees.

määräjakajan kylessä EI ole paineensäädintä vaan paineensäädin on lohko kyljessä kiinni johon kuuluisi tulla tuo 2 napainen sähköliitin ja jonka läpi virtaa bensuuni. eli siis on mutta eri paikassa.

lokarissa samantapainenlaite joka korottaa tyhjäkäyntiä? ei vaan tuo kyseinen venttiili on imusarja nokassa kiinni luulisin olevan sama venttiili kyseessä...

Kuva

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.9.2009 1:27

Katos mikä on määränsäätimen numero, kun kuva kyllä näyttää että olis pelkkä k-jet

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 13.9.2009 14:13

jos tarkotat määräsäätimel tota ympyröityä osaa lohkon kylessä
0 438 140 011

sit siinä oli lähettyvillä muita numero laattoi ni otinpa nekin
Boschi number -
0 438 120 035
Vw Number -
049 133 353 J

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 14.9.2009 12:25

KE-jetissä ei ole ohjauspaineensäädintä lohkossa vaan lambda-ohjattu määränjakajan kyljessä.
Kuvan laite on K-jet/usa jossa on lambda säätö. Heitä se boksi menemään ja johdota laite kuten K-jetronic, unohda lambda ja katti. Määränjakajan voit joutua vaihtamaan "katittomaan" koska tuossa voi olla seoksen saaminen riittävän rikkaalle hankalaa.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 14.9.2009 21:41

en tiiä miten muualla mut Jämsä katsastus konttoril ne imasee laiva nenääsä jos ei oo kattia kun kori on vuodelta '92 ja papereis katti. et täytyy joko runko numero vaihtaa johon paperit tai sit pistää se prkl katti. ja määräjakajahan sit selviää kun tuon saa päästö mittauksii asti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.9.2009 22:02

ykköskorinen ja papereissa -92?? eipä oo tullu itellä ennen vastaan. kenties joku korinvaihto tai jotain muuta?

häkis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.12.2004 19:22

ViestiKirjoittaja häkis » 15.9.2009 8:08

Luulen että tuo määräjakaja on katittomasta tai sitten siitä on vain poistettu tuo suriseva paineensäädin ja siksi johdotkin poikkastu.

Montako johtoa siitä on muuten katkaistu. Niin tuohon lohkon kyljessä olevaan phjauspaineensääimeen on kyllä helppo "rakentaa" sähköt, koska siihen tulee tietääkseni jatkuva virta, moottorin ollessa käynnissä.

Tuo imusarjan päässä oleva nippeli on kylmäkäynnistyssuutin, tuiki tarpeellinen sekin.
Mitäköhän alkuperäisistä jetronicin johdoista ja nippeleistä on siis jäljellä.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 15.9.2009 13:17

Kyllä se K-jetti on mutta se ohjauspaineen mukautus venttiili on ulkoisesti toteutettu ja on tavallinen magneettiventtiili metalliputken välissä mikäli ei ole poistettu. (ei valitettavasti näy kuvassa tuo määränsäädin).

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 17.9.2009 13:27

ykköskorinen ja papereissa -92?? eipä oo tullu itellä ennen vastaan. kenties joku korinvaihto tai jotain muuta?

korinvaihdoks voidaan sanoa joo. Kori siis on vm-92 Mk2. Moottorin alkuperä (tuntematon) ainoastaa puheitten perusteella se on gti mylly mk1 tai sitten tuo Cabrioletin mylly.

Luulen että tuo määräjakaja on katittomasta

näin on tod. näk.

Mitäköhän alkuperäisistä jetronicin johdoista ja nippeleistä on siis jäljellä.

Kuvat selittänee ->
http://i401.photobucket.com/albums/pp93 ... aistu1.jpg 8 katkaistua
http://i401.photobucket.com/albums/pp93 ... timet1.jpg
http://i401.photobucket.com/albums/pp93 ... timet2.jpg

tuossa KAIKKI mitä ohjainboksilta tulee, ensimmäisessä kuvassa kaikki katkaistut ja myös alipaine rasiaan töpseli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa