Eli meinasin eilen jo kirjotella että onko kellään pitänyt 1.6 fsi konella varustettu volkkari ylimääräisiä ääniä konepuolelta.
No tänään se sitten selvis,kun pistin atomeiksi alakerran,ainakin 4:sen kangenlaakerit on entiset enempää ei tänään kiinnostanut purkaa.
Onneksi ei tullut ajettua yhtään enempää ois varmasti saanu pikkusen enemmän tilailla osia.
Ei vaan ymmärrä kuinka tuollaisia vikoja voi olla tuon ikäsessä autossa,tosin on ajettu kyllä yli 150tkm ja longlaiffilla.
Jo on autot heikoisi menny,itse ainakin ajattelin siirtyä pois 30000 huoltovälistä senverran opetti.. Osia odotellen..
Jetta -05 1,6 fsi kone kolisee,kiertokangenlaakerit meni!!
Valvoja: ffp jäsenet
Henkien taistoahan on käyty tuosta Longlifestä heti sen tulosta asti.. Osa on ajanu luotettavasti, osa taas ei... Tietty kaikki hajoaa joskus.
En tiedä onko kiinni ajotyylistä, tuurista vai koneesta... Jotenkin vain on sellainen kutina, että kun "normaaleilla" öljyillä on ajettu tuota max 15 tkm matkaa ja sitten tuplataan niin ei ihan hyvää tehdä koneelle kumminkaan..
En tiedä onko kiinni ajotyylistä, tuurista vai koneesta... Jotenkin vain on sellainen kutina, että kun "normaaleilla" öljyillä on ajettu tuota max 15 tkm matkaa ja sitten tuplataan niin ei ihan hyvää tehdä koneelle kumminkaan..
No nii nyt on Jetta ollut liikenteessä Torstaista asti ja kone hiljeni kummasti ja käyntikin tasaantui.
Ihmettelin jo pitkään että miten se voi käydä niin epätasasesti kun on kumminkin tulpat vaihdettu,viat luettu ja kaasuläppä puhdistettu.
Ei olisi tullut tuo kyseinen vika kyllä ensimmäisenä mieleen kun käynti oli sellanen tärisevä mutta elämä opettaa.
Ihmettelin jo pitkään että miten se voi käydä niin epätasasesti kun on kumminkin tulpat vaihdettu,viat luettu ja kaasuläppä puhdistettu.
Ei olisi tullut tuo kyseinen vika kyllä ensimmäisenä mieleen kun käynti oli sellanen tärisevä mutta elämä opettaa.
kuulostaisi pahasti valmistusvialta. Ei ainakaan ole kuulunut että noita laakereita olisi noista moteista mennyt. ja kyllä ne on miettineet/laskeneet/kokeilleet tuota long-life ohjelmaa ennenkuin sen julkaisivat.
ei vag konserni ole todellaakaan ainoa joka sitä käyttää. Rupeaa olemaan jo lähes kaikilla merkeillä tuon ns. long-life ohjelma+öljyt.
Myöskin kysymys herää, onko käytetty aina long-life luokiteltuja öljyjä?
ei vag konserni ole todellaakaan ainoa joka sitä käyttää. Rupeaa olemaan jo lähes kaikilla merkeillä tuon ns. long-life ohjelma+öljyt.
Myöskin kysymys herää, onko käytetty aina long-life luokiteltuja öljyjä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tännehän on tullut tekstiä. Jetassa on Volkkarin täydellinen huoltokirja ja kaikki on ajallaan tehty ja tähän asti ajettu longlife öljyllä mitä ovat laakkosella laittaneet. Ollut ennen meikäläistä ennen myyntiedustajan matkaajossa.
Takuuta ei kuulemma ole jos on ajettu yli 100tkm...
Mutta yhdessä laakerissa ei ollut reiät kohdakkain kiertokankeen nähden ja sen huomasin vasta eilen. Eikä se reikä ole hetkeen ollutkaan kohdallaan on sen verran tummentunut kohta laakeriliuskan pinnassa reiästä joka on kiertokangessa.
Sitä kautta todennäköiseti öljyn pitäis vaan mennä läpi kiertokankeen joka suihkii sitä ilmeisti mäntään,että en tiedä vaikuttaako sekään laakerin hajoamiseen mutta se laakeri juuri oli tuhoutunut pahiten.
Mietin et pitäiskö marssia vielä Laakkoselle vanhan laakerin kera ja pistää juttu eteenpäin,onneksi osat eivät maksaneen kuin laakeri liuskat 8€per veivi ja veivinpultit 8€ kpl ja sitten uudet mobilit ja suodatin. No nyt tietää mitä ainakin mitä alakerrassa on luulisi vaan tälläisten vikojen olevan viritetyissä autoissa..
Takuuta ei kuulemma ole jos on ajettu yli 100tkm...
Mutta yhdessä laakerissa ei ollut reiät kohdakkain kiertokankeen nähden ja sen huomasin vasta eilen. Eikä se reikä ole hetkeen ollutkaan kohdallaan on sen verran tummentunut kohta laakeriliuskan pinnassa reiästä joka on kiertokangessa.
Sitä kautta todennäköiseti öljyn pitäis vaan mennä läpi kiertokankeen joka suihkii sitä ilmeisti mäntään,että en tiedä vaikuttaako sekään laakerin hajoamiseen mutta se laakeri juuri oli tuhoutunut pahiten.
Mietin et pitäiskö marssia vielä Laakkoselle vanhan laakerin kera ja pistää juttu eteenpäin,onneksi osat eivät maksaneen kuin laakeri liuskat 8€per veivi ja veivinpultit 8€ kpl ja sitten uudet mobilit ja suodatin. No nyt tietää mitä ainakin mitä alakerrassa on luulisi vaan tälläisten vikojen olevan viritetyissä autoissa..
Mun mielestä taas ei mitenkään voisi olettaa että ton verran ajettu moottori olisi vielä takuun alainen.
Ei tässä nyt ollutkaan kyse ikään tai kilometreihin perustuvasta varsinaisesta takuusta... vaan siitä, että auton moottorin pitäisi kyllä kestää ko. laakereiden osalta pidempään kuin 150tkm.
Vrt. taulutelevisio mistä paukahtaa ruutu mustaksi. Kyllä sen saa korjautettua "takuuseen", vaikka maahantuojan antama takuu olisi mennytkin jo umpeen, jos telkkari vaan on sen ikäinen että voidaan olettaa että sen pitäisi oikeasti kestää kauemmin kuin esim. 3 vuotta. Virhevastuutakuuksiko tuota sitten virallisesti kutsutaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa