Vikakoodien luvusta.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

Vikakoodien luvusta.

ViestiKirjoittaja w!rd » 28.8.2009 23:01

Voisiko joku vääntää oikeen kunnolla rautalangasta vikakoodien luvun tuossa RP moottorissa. Yritin kokeilla keltaisesta liittimestä pellin alta tältä sivustolta löytyneellä ohjeella eli johto liittimeen, lamppu siihen ja toinen pää akun + napaan ja sitten hyppylanka liittimestä maihin vähäksi aikaa, mutta mitään ei tapahtunut oli auto käynnissä tai sitten vain virrat päällä. Kokeilin myös niistä kahdesta liittimestä vaihdekepin juurella samaan tapaan mutta ei tulosta. Olen myös katsonut tätä ohjetta: http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/pribor/cs1000/manual/vw_blink.pdf mutta se ei mene oikeen jakeluun koska välillä neuvotaan tekemään samoin kuin yllä olen yrittänyt ja välillä höpötetään jostain bensapumpun releen oikosulkemisesta. :D Kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos aloitan taas uuden ketjun aiheesta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.8.2009 0:08

Ootko varma ettei liity tuohon "USA only" -tekstiin?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.8.2009 1:19

Eihän noissa RP-koneisissa ole mitään vikamuistia, kuin ABS:ien osalta korkeintaan, jos sellaiset sattuu olemaan. ABS:ien vikakoodit luetaan niiden kahden liittimen kautta, jotka löytyvät vaihdekepin etupuolelta muovien alta.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 29.8.2009 14:36

Kyllä RP-koneessa on vikamuisti, tuo "vain ABS-koodit näkyy" liittyy Digifant-järjestelmiin, ei Mono-Jetroniciin.

Mainitsemasi ohje-pdf on ihan oikea ja noilla ohjeilla luku kyllä onnistuu - juurikin niistä vaihdekepin edessä olevista littimistä. Millä yrität koodeja lukea, siis minkälainen "lamppu"? Mikään 12V polttimo ei tuohon hommaan käy, vaan pitää olla ledi, jossa sopiva vastus jotta sen voi kytkeä 12V jännitteeseen. Tossa ohjeen alussa on neuvottu miten sellainen tehdään, ja jos ei viitsi askarrella niin autotarvikekaupoista saa valmiita 12V merkkilamppuledejä, joissa tuo vastus on sisäänrakennettuna.

EDIT: ja tuo vikamuistiluku kannattaa tehdä moottori käynnissä, koska muuten saat aina Hall-anturin vikakoodin 2122.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 29.8.2009 16:24

Ahaa vai että ledi täytyy olla. Kokeilin väsätä sen jarruvalon polttimosta. :D No 12v ledejä löytyy kyllä taidankin mennä heti kokeilemaan. Kiitos vinkistä!

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 29.8.2009 16:49

Suur kiitos Wollelle ledillähän tuo onnistui mainiosti! 4444 ei vikoja siis, mutta saanpahan mielenrauhan ja tiedän miten luku tapahtuu jos joskus tarvitsen sitä. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa