2.0 TDI twinturbo tulossa pakuihin 180hv, milloin muihin ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

2.0 TDI twinturbo tulossa pakuihin 180hv, milloin muihin ?

ViestiKirjoittaja JTM » 25.8.2009 8:49

eli onko kenelläkään tietoa, kun nyt on tulossa 2.0tdi kahdella ahtimella ja 180hv tehoilla
uusiin facelift pakuihin, jotta koska saadaan henkilöautoihin tämä tekniikka ?


180hv / 400nm ( 1500rpm )
Viimeksi muokannut JTM, 25.8.2009 9:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 25.8.2009 8:51

ja siis jo nyt syksyllä saatavilla pakuihin..

The greatest feature is the fuel-saving capacity. It is the first time in the world that a transporter, van or touring vehicle has been equipped with a 7-gear dual clutch gearbox (DSG), which allows fuel consumption in the 180 PS version to drop by up to 1.9 litres when compared with the previous 6-gear automatic.

kulutus tippuu, 7-vaihteista dsg-tä tarjolle yms..

aika paljon, jos melkein 2 litraa satkulla tippuu kulutus.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 26.8.2009 17:45

Onko se toinen turbo siellä ihan vikasietoisuutta varten ku eka hajoaa kuitenkin?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 26.8.2009 21:16

näähän on varmasti samalla lailla, kuin muissakin tupliksissa, eri kaksi erikokoista hukkaporttiahdinta. sen verran monta kertaa noita on tehty eri autoihin ( siis borgwarner )
jotta eiköhän nämä pelaa...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.8.2009 23:00

Onko se toinen turbo siellä ihan vikasietoisuutta varten ku eka hajoaa kuitenkin?


tipahin

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 27.8.2009 12:18

Kieltämättä tuli pieni naurunpyrskähdys, kun luki Zemialin kommentin.
Mutta kuulostaa kyllä hyvältä sekä moottori että dsg-loota tuplakytkimellä. Tuossa vois olla hyvä viripotentiaali jos sen sais kevyempää nelivetokoppaan.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 27.8.2009 17:27

Sillon on liian vähän tehoa, jos tarvii keventää...

Pakussa 400Nm kestävä DSG, voisi tarkoittaa 800Nm kestoa pikku modauksilla. <kuolaa>

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.8.2009 18:10

Onko DSG-laatikoita modifioitu menestyksellä?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 28.8.2009 16:38

En usko. Itse kyllä yrittäisin parantaa kytkimien pitoa ja pitää lämmöt kurissa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 28.8.2009 16:55

Bugrunissa oli vitosjetta 3.2biturbo dsg (400kw), luulis et on jotain jo tehty laatikolle/kytkimille. Liikkeelle lähtiessä kytkin ainakin otti paljon rajummin kiinni ku ihan normi 3.2dsg:ssä.

wmpt
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2007 15:33

ViestiKirjoittaja wmpt » 29.8.2009 10:59

Niin tuo tuplaturbo saattoi olla HGP:n tekosia ja niillä ainakin jonkinlaista vahvistusta löytyy DSG-laatikoille kun rullaa vähän sivulla alaspäin.
http://www.hgp-turbo.de/vw/r32.html

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 11.9.2009 14:14

onkos tietoa perus DSG-kestosta ( normi käytössä, ei rata )

ja onkos kukaan kuullut, milloin saadaan 2.0cr biturbo kone henkilöautoihin?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 12.9.2009 12:22

Kolme piste kakkosessahan on 6-vaihteinen DSG, joka jo sinällään kestää enemmän vääntöä.. Tokihan noilla vääntölukemilla (mitähän mahto muuten vääntää?) täytyy jo jotain muokkausta tehdä..

Gt-b
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.7.2007 12:10

ViestiKirjoittaja Gt-b » 21.11.2009 17:02

Tuli itelle tilattua tollanen uus portteri 180 hp koneella ja dsg laatikolla... Laakkosen myyjän mukaan ovat uuden laatikon testanneet 360 hp / 600 nm niin sillon alkanu laatikko antautumaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa