Koliseva Passat vol. xxx

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

Koliseva Passat vol. xxx

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 24.8.2009 22:43

99-vuotinen Passat kolisee etupäästä. Kuulostaako tutulta?
Kun jarruttaessa paino menee etupyörille, niin kolahtaa ja sama kolahdus kuuluu kiihdyttäessä, kun etupää lähtee vetämään.
Nivelissä ei repien tunnu välyksiä.
Iskarin yläpään pulttien kiristys ei auttanut ongelmaan.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 25.8.2009 9:19

Onkos tuossa samantyyliset alatukivarret kun vanhemmissa volkkareissa? Jos on niin kuulostaa alatukivarren takimmaiselta puslalta.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 25.8.2009 9:32

Ei oo samantyylisiä alatukivarsia kun vanhemmissa volkkareissa. Tässähän on monivarsituenta tai mikä lie onkaan oikea nimitys ja lähes kerran vuodessa saa vaihtaa tukivarret uusiin.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 25.8.2009 10:05

Morjes. Ittellä kanssa kolahteli lähes samalla tavalla. Vaihdoin autoon kaikki tukivarret, jonka jälkeen siis tuo kolina rupesi kuulumaan noin, ennen kolisi eritavalla.
Eilen kiristin yläpään tukivarret sisäpuolelta uusiin asentoihin koska tukivarsien vaihdossa asensin ne osoittamaan liian alas (ohjeiden mukaan vakiojousille..) mutta autossa on ~35mm mad. alusta.
Eilen ajossa en enää huomannut tuota kolinaa mutta tänään ajellaan lisää ja katsellaan josko vika olisi poistunut.
Eli tuossa tapauksessa mulla oli tukivarsien sisemmät puslat kokoajan ajossa kierteellä...
Jos tuosta nyt jotain ymmärtää :)

tt-racing
-
Viestit: 55
Liittynyt: 22.3.2006 18:51

ViestiKirjoittaja tt-racing » 25.8.2009 14:04

Luultavasti kysessä joku etupään tukivarsista. Itsellä samantyyppistä kolinaa noin vuosi sitten ja vika korjaantui vaihtamalla toinen ylätukivarsi. Meni muuten tuo välys myös katsastusmieheltä ohi, sitä ei huomannut kuin rengas maassa heilutellessa.

Nyt vika tuli kuitenkin uudestaan ja vaihdoin molemmat ylätukivarret, ei kolina kadonnut. Täytynee kokeilla tuota sisäpään asennon säätöä, mieli tekis vaihtaa kaikki tukivarret, mutta Gorron tarinan jälkeen saattaa jäädä tekemättä.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 25.8.2009 16:09

Kannattaa vakavasti harkita tuota Slamitilta saatavaa sarjaa missä on vahvistetut nivelet, kestää huomattavasti paremmin!

markushyry
-
Viestit: 5
Liittynyt: 24.8.2009 1:12

ViestiKirjoittaja markushyry » 26.8.2009 13:00

kyllä tuo on nii perusominaisuus ko. autossa että ei muuta ku koko sarja vaa alle uus.. eli kaikki etupään varret ja nivelet.. jos alusta muuten vakio niin 300€ maksaa ihan ok sarja. jos vaihtaa varren kerralla nii niitä saa olla vaihtamassa kokoajan ja hermot menee. aina on jossain väljää.. Kolinat katoaa varmasti. sarja vaan tulee asentaa oikeen.. eli tietyt tukivarret auton painon ollessa renkaalla..

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 26.8.2009 20:20

Kiitos vastanneille. Uutta vahvistettua sarjaa olin alunperin hankkimassakin, mutta samalla toivoin, että joku yhdistää oireet väljään iskarin yläpäähän. Sitä ei taida tulla mukana tuossa sarjassa?

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 3.9.2009 17:56

täällä myös ihmetellään mistä kolisee.. autoon (03 passat) laitettiin vahvistettu tukivarsi sarja mutta nyt kolahtelee loivissa töyssyissä ja esim kaupunki ajossa kaistan vaihdoissa yms missä pitää kääntää rauhallisesti ees taas. paikoillaan rattia heilutellessa kuuluu kolahdus. onko raidetangoissa ollu vikoja? tuntuu kun ois ratti akselin päässä klappia. jokatapauksessa ärsyttävä ääni ja ois kiva keksiä missä vikaa.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

tukivarsisarja

ViestiKirjoittaja Lasse » 3.9.2009 19:22

kannattaa tilata suoraan saksasta 130eur+26 postikulut 14 osainen sarja

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 3.9.2009 19:35

Lasse: Linkki tähän mistä noin halvalla saa!!

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 5.9.2009 17:21

Ei ihan tuohon hintaan, mutta melkein. Ebayssä noita on myynnissä moniakin sarjoja. Tässä yksi hintaan 134€+27€.
http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-SATZ-AUDI ... 286.c0.m14

pimmonen
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.12.2003 23:41

ViestiKirjoittaja pimmonen » 10.9.2009 22:57

Itselläni vaihdettu reilu vuosi sitten tuo Slamitin vahvistettu sarja ja nyt kolisee juuri Jakke78 kuvailemalla tavalla.. Vaihdoin eteen moottorin alle metallisen pohjapanssarin ja kolina alkoi sen jälkeen.. Huollossa pistivät sen syyksi, että kuulemma hakkaisi siihen moottori, mutta sama vika on toistunut vaikka peltiä lasketiin prikkojen avulla. Ens viikolla auto on menossa kausihuoltoon ja asiaa tutkitaan edelleen.. Eli kannattaa vielä miettiä noiden puslien vaihtoa.. :) Katsotaan mitä ensiviikolla löytyy.. Onko kellään muulla neuvoja? Voisiko moottorin tukikumit olla löysällä tai jotain?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 11.9.2009 11:13

Mikäli allekirjoittaneen ruosteinen yläaste-saksa on vielä voimissaan, niin oikeastaan kenelläkään ei ainakaan saksan VW/Audi -foorumeilla ole hyvää sanottavaa noista eBayn halpasarjoista.

Pahimmillaan kesto on ollut muutamia tuhansia kilsoja.

Carl0s
-
Viestit: 24
Liittynyt: 3.3.2009 17:20

ViestiKirjoittaja Carl0s » 13.9.2009 23:39

markushyry
Lähetetty: 26.8.2009 12:00 Viestin aihe:

kyllä tuo on nii perusominaisuus ko. autossa että ei muuta ku koko sarja vaa alle uus.. eli kaikki etupään varret ja nivelet.. jos alusta muuten vakio niin 300€ maksaa ihan ok sarja. jos vaihtaa varren kerralla nii niitä saa olla vaihtamassa kokoajan ja hermot menee. aina on jossain väljää.. Kolinat katoaa varmasti. sarja vaan tulee asentaa oikeen.. eli tietyt tukivarret auton painon ollessa renkaalla..


Koitin jo haulla selailla, mutten noita ohjeita mistään löytänyt (?). Tod näk vkl pitäisi omat tukivarret vaihtaa vahvistettuihin, ja jonkinsortin info tuosta oikeasta asennustavasta olisi poikaa.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 14.9.2009 21:52

No niin, vikapaikka löytyi ja missäpä muuallakaan kuin konttorilla. Vemputuspöydällä kuskinpuoleinen taaempi ulompi pusla oli väljä. Sen verran hyvässä kunnossa, että kylmällä ilmalla pusla piti tangon paikallaan, mutta lämpöisenä pääsi klappaamaan.
Toivottavasti tieto on muille avuksi.

TaisteluPapu
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.9.2009 18:22

ViestiKirjoittaja TaisteluPapu » 17.9.2009 0:12

Itsellä ihan samaa ongelmaa, tosin ei koskaan kiihdyttäessä mutta jarrutuksissa. Onko todella että siitä pääsee puslan vaihdolla eroon? Tosin on muutenkin taitaa olla remppaa edessä tuolla edessä mutten turhaa remppaa viitti tehdä..

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 24.9.2009 21:25

Saakos tuota etupään taaempaa ulommaista puslaa/helaa erikseen vai pitääkö ostaa koko varsi?

hifilux
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.5.2010 8:17

ViestiKirjoittaja hifilux » 11.5.2010 22:28

Viimeksi muokannut hifilux, 25.5.2010 21:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

hifilux
-
Viestit: 10
Liittynyt: 3.5.2010 8:17

ViestiKirjoittaja hifilux » 14.5.2010 20:50

Taemman alatukivarren pultti vaihdettu uuteen ja kolina loppui. Vanhaa pulttia ei näköjään enää saanut korroosion takia riittävän kireälle ja vaihdettu tukivarsi pääsi liikkumaan. Uudella pultilla sai kiristettyä kunnolla. Jatkossa vaihtuu siis myös pultit jos vastaavia pitää laittaa.

sampu
-
Viestit: 103
Liittynyt: 29.1.2006 1:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja sampu » 31.5.2010 19:55

jatketaampa tähän. oon nyt ajanu tolla kolisevalla passatilla vuoden - katsastuksessa pomppas ylätukivarresta mikä vaihdettiin. ei kolina loppunut. iskarin yläpään laakeri on kans vaihettu.. ei auttanut. katsastuksessa ei mitään sanottu kolinasta vaikka kolkatti kivasti. kuivilla keleillä kolina saatananmoista, kosteella ei niin pahaa. kolahtaa kun auton starttaa.. mukulakadulla kolkattaa, samoin jos alle 40km/h vauhti.. on väännelty ja käännelty varsia ei mitään poikkeevaa? (ja vaihdettu slamitin kestävämpään malliin, mut ei hyötyä). liiikkeessä näytetty/etitty vikaa ja ei löytynyt aiheuttajaa. mistä etsiä kolinan syy?? kohta menee auto vaihtoon jos ei ala syytä löytymään ;)

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 31.5.2010 21:58

Moottorin kumityyny rikki.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 2.6.2010 23:04

Heiluuko vaihdekeppi itsekseen, kun kiihdyttää, nostaa jalan kaasulta ja kiihdyttää uudestaan?

VLanTeDD
-
Viestit: 83
Liittynyt: 16.5.2008 16:17

ViestiKirjoittaja VLanTeDD » 3.6.2010 7:48

Mulla ainakin heilahtelee juuri yllämainitulla tavalla..vaarallista?!?!?!!?!?

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 3.6.2010 8:32

Mulla ainakin heilahtelee juuri yllämainitulla tavalla..vaarallista?!?!?!!?!?

Kyllä se vähän saa heilua, mutta jos ruetaan puhumaan useammasta sentistä kun kaasuttaa / päästää kaasun, niin sitten on jossain jo kohtalaisesti löysää kun motti heiluttaa vaihteistoa. ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa