Eli mulla on tommone golf 3 1.4 ja se vissii keittää eli lämpömittari nousee 90 ja 110 välillä olevalle viivalle lienee varmaan 100 astetta ja antaa kovan paineen paisuntasäiliöön.
Korkin kun ottaa pois näkee kun se keittää eli kuplii.
ja nyt katselin että kun auto on kylmä (koko päivän seissyt) niin silti kun paisunta säiliön korkki on auki niin siellä kuplii ihan vähäsen (normaalia?).
Ja seuraava kysymys jos annatte tuomion että kansi on mennyt miten katson onko kansi mennyt vai pahvi.
ja sitten yksi kysymys vielä jos kansi mennyt niin osaako kukaan sanoa mistäautoista tähän käy kansi käykö esim. polo 1.4?? ja sitten käykö golffin 1.6, 1.8 yms.
ANTAKAA APUA PLIIIIISS!!!!
Pitäisi päästä erittäin halvalla koska ei oo rahaa :(.
wv golf 3 -94 1.4 APUA!!!
Valvoja: ffp jäsenet
Kannentiivistehän sieltä on todennäköisesti mennyt, jos kuplii. Vai onko "kupliminen" normaalia veden virtausta säiliöön? Meneekö öljyt ja vedet sekaisin?
"Keittäminen" on kyllä jotain ihan muuta kuin kuplimista paisuntasäiliössä. Kun auto "keittää" tulee nesteet yleensä pihalle sieltä, mistä niiden on helpoin tulla. Neste kiehuessaan höyrystyy ja laajenee rajusti, joten yleensä jokin paikka antautuu. Ja auton kun sammuttaa, niin jää kuulumaan vaan kiehuvan nesteen roplatus.
Eikä jäähdytinneste vielä satasessa keitä, nesteet on paineen alla ja glykoli (tms. jäähdytinneste) nostaa vielä osaltaan kiehumispistettä, joten kiehumispiste on usein kymmeniä asteita tätä totuttua sataa astetta korkeampi.
Eli siis siellä paisuntasäiliössä PITÄÄ olla painetta, etenkin kun moottori on lämmin. Jos painetta ei ole, vuotaa järjestelmä jostain ja keittämisen riski kasvaa.
Tuo lämpöjen nouseminen viittaisi vähän siihen, ettei järjestelmä pidä kunnolla painetta. Toki vika voi olla termostaatissa, huonosti virtaavassa syylärissä, toimimattomassa flektissä, lämpötila-anturissa...
Jäähdytysjärjestelmän paineistustestillähän tuo kansipahvin voisi testata.
Itse jos et tuota remonttia tee, niin halpaa keinoa tuon fiksaamiseen ei taida olla olemassa... Jos siellä siis oikeasti kuplii, eli sylinterin paineet pääsee karkaamaan vesitilaan. Tuohon kun ei ole, kuin oikeastaan kaksi selitystä. Kansipahvi tai kansi halki.
Ja 1.4:ään ei käy 1.6 tai 1.8 kansi.
"Keittäminen" on kyllä jotain ihan muuta kuin kuplimista paisuntasäiliössä. Kun auto "keittää" tulee nesteet yleensä pihalle sieltä, mistä niiden on helpoin tulla. Neste kiehuessaan höyrystyy ja laajenee rajusti, joten yleensä jokin paikka antautuu. Ja auton kun sammuttaa, niin jää kuulumaan vaan kiehuvan nesteen roplatus.
Eikä jäähdytinneste vielä satasessa keitä, nesteet on paineen alla ja glykoli (tms. jäähdytinneste) nostaa vielä osaltaan kiehumispistettä, joten kiehumispiste on usein kymmeniä asteita tätä totuttua sataa astetta korkeampi.
Eli siis siellä paisuntasäiliössä PITÄÄ olla painetta, etenkin kun moottori on lämmin. Jos painetta ei ole, vuotaa järjestelmä jostain ja keittämisen riski kasvaa.
Tuo lämpöjen nouseminen viittaisi vähän siihen, ettei järjestelmä pidä kunnolla painetta. Toki vika voi olla termostaatissa, huonosti virtaavassa syylärissä, toimimattomassa flektissä, lämpötila-anturissa...
Jäähdytysjärjestelmän paineistustestillähän tuo kansipahvin voisi testata.
Itse jos et tuota remonttia tee, niin halpaa keinoa tuon fiksaamiseen ei taida olla olemassa... Jos siellä siis oikeasti kuplii, eli sylinterin paineet pääsee karkaamaan vesitilaan. Tuohon kun ei ole, kuin oikeastaan kaksi selitystä. Kansipahvi tai kansi halki.
Ja 1.4:ään ei käy 1.6 tai 1.8 kansi.
Kupliminen ei mielestäni ole normaalia eli kun avaa paisunta säiliön korkin niin kaikki lentelee pitkin ja kuuluu veden roplatus mutta ei ole silti öljy ja vedet sekaisin.
ja nyt kun auto käyttää kylmänä niin siellä kuplii vähän mutta kumminkin eli uskon näin koska tämä auto on kerennyt vain 2 kertaa keittämään että se on ihan pikkuriikkisen rikki se kansi / paffi.
ja nyt kun auto käyttää kylmänä niin siellä kuplii vähän mutta kumminkin eli uskon näin koska tämä auto on kerennyt vain 2 kertaa keittämään että se on ihan pikkuriikkisen rikki se kansi / paffi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa