Golf 1.8T ei pidä ahtoja? Olisiko kellään ylimääräistä n75 ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

Golf 1.8T ei pidä ahtoja? Olisiko kellään ylimääräistä n75 ?

ViestiKirjoittaja Denso_ » 23.8.2009 20:25

Nyt tuli wolfiin uusi ongelma. Auto lähtee nätisti vetämään ja nostaa paineet mutta sitten pikkuhiljaa vedossa puottaa niitä? Ahtovuotoja ei pitäs olla niin mistä moinen voisi johtua? Ja olisiko kellään jäänyt N75 venttiiliä pyörimään ylimääräiseksi?
Viimeksi muokannut Denso_, 24.8.2009 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.8.2009 21:08

Autosi toimii juuri niinkuin pitääkin, ahtopaineet lähtevät laskemaan huippukierroksia lähestyttäessä.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 23.8.2009 21:15

No onpas kyllä ihme vehkeitä? paljonko se pitäs niitä sitten normaalisti tiputtaa? Ja aattelin lähtee tulppakaupoille niin minkälaisia löytyy teidän konepeltien alta/ onko hyviä suosituksia?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.8.2009 21:34

sun ahtimes ei jaksa enää korkeilla kierroksilla mukana, joten paine putoaa.
Tottakai myös ohjelma säätää painetta ettei pääse liian korkealle.
Tulpiksi ihan vw originaalit, toimivat parhaiten kun on moottoriin suunniteltu.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 24.8.2009 0:20

Korjaako volkkarin ecu itse jos seokset menee liian laihalle/rikkaaksi? On nimittäin n75 venttiilin sijalla turboruuvi, kun vanha n75 levis kun jokisen eväät huoltohommissa! :D Katoin tulpat niin oli käyny ainakin väristä päätellen aika laihalla?! Kuhan ei vaan polttas reikää mäntärukkaan.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 24.8.2009 0:49

Korjaa tiettyyn pisteeseen asti.

Mutta itse en kyllä tuolla ruuvilla uskaltaisi poljettaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.8.2009 1:36

olet tietty nostanut painetta ilman että on tehty uutta ohjelmaa? sitten ainakin on tuho edessä.
Korjaa jonkun verran muttei niin paljoa että voisi ilmaa lisätä urakalla.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 24.8.2009 1:38

Ei periaatteessa nostettu, koska ruuvi on säädetty nostamaan ahdot 0,6-0,7. Mutta nyt tuntuu että turbo heräilee aikasemmin kuin ennen?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2009 12:39

Hommaa nyt hyvä mies ehjä N75 sinne, ennenku poltat ja sulatat männät ja venttiilit. Se "turboruuvi" kun ei osaa säätää ahtopainetta, niinkuin N75 tekee (esim. ylipaineelle mennessä, nakuttaessa, etc.).
Edullisin (toimiva) keino saada lisää ahtoja on hankkia tosiaan ehjä N75 ja lastuttaa se vessa.
Tuolla turboruuvi-kikkailulla et tee tosiaan muuta kuin damagea pitkässä juoksussa. Vakio-ecu ei tosiaan osaa korjata seosta, kuin sen aavistuksen verran ja senkin se tekee hitaasti (lambda-korjaus). Eli kerkee nakuttamaan ja käymään laihalla ja vaikka mitä mukavaa, ennenkuin ecu lähtee korjaamaan seosta.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 24.8.2009 18:06

Paljonko maksaa se venttili uutena ja mistä kannattaa tilata? Vai olisko kellään jääny pyörimään ylimääräistä nurkkiin? Joo ei sille onneksi tule ajua nyt kun se on noilla hilppeillä kiinni. Ei ole se turboruuvi voimanhaku mielessä siellä kiinni vaan ihan sen takia että joku niitä paineita rajoittaa kun se entinen levis tosiaan tuhannen paskaksi. mutta nyt kysymys kuuluukin että antaako se nyt liikaa paineta myös ihan semmosessa pienissä kiihdytyksissä kun minusta se alkaa aika nopeasti ahtamaan?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2009 19:05

Kysäseppä Slamitilta. Katso sen venttiilin kupeesta varaosanumero, niin selviää helpolla.

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 24.8.2009 20:15

...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa