Autoni rupesi käymään huonosti (alhaisilla kierroksilla ja tyhjäkäynnillä). Auto tärisi hieman ja pienellä pohdinnalla ajattelin, että käykö auto kolmella. Aloitin tänään hieman halvemmilla operaatioilla eli tulppien vaihdoilla (kun kerran tietokone sanoi puolien olevan ehjät), ja ihme kyllä rupesi auto käymään aivan normaalisti vaihdon jälkeen (Tosin en tiedä alkaako lämmettäessä pätkimään => eli onko vika edes niissä).
Kysymys kuitenkin kuuluu, että onko noilla tulppien lämpöarvoilla kuinka suuri merkitys, kun tavallisesta marketista kävin hakemaan tulppia, mutta siellä ei ollut kirjan mukaisia tulppia saatavilla. Hyllystä kuitenkin löytyi saman mallin autoon, mutta koneen tehot erosi 18kilowatilla (eli ostetut tulpat oli 92kW:een, kun taas oma auto on vakiomallisena 110kW).
Verrattaessa kierrekoko oli sama, sekä myöskin pituus.
Eli minkälaisilla lukemilla lämpöarvot ajelehtii ja uskaltaako niillä ylipäätään lähteä ajelemaan, ettei tarvi pelätä mitään ihmeempiä. Onko kokemuksia?
Ostetut tulpat kirjan mukaan:
Audi A3 1.8 92kW
Oma auto:
Audi A3 1.8T 110kW
Kiitos
Tulppien lämpöarvot
Valvoja: ffp jäsenet
Todennäköisesti olet saanut normaalit tulpat väärällä kärkivälillä. Käytännössä miinuksena tulee huomattavasti nopeampi kuluminen, ja mahdolliset sytytyskatkokset täydellä vedolla (jälkimmäinen erittäin epätodennäköistä). Tämä siis oletuksena että tarvikkeena sinulle ei tuskin ole myyty platinatulppaa, minkä automaattisesti olisit merkkiliikkeestä saanut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa