Golf 3 vr6 tulevat viat?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wertigo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.8.2009 22:41

Golf 3 vr6 tulevat viat?

ViestiKirjoittaja Wertigo » 18.8.2009 22:51

Elikkäs tiedossa olis nyt Volkswagen golf 2.8 vr6 koneella, vuosimallia -94. Tahtoisin tietää, että mitä tulevia huoltoja tiedossa, kun mittarissa olisi n. 220 000 km ja katsastuskin tulossa vielä tämän vuoden puolella. Jakopääketjun huolto on ainakin tehty siinä 170tkm kohdalla. Kiitos kaikille vastaajille. Ja lisättäköön, että autossa on KW-säädettävä alustasarja.
Viimeksi muokannut Wertigo, 19.8.2009 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.8.2009 23:32

Vikakoodien luku eka, sit tulpat, tulpanjohdot. sit moottorin ja laatikon öljyt vaihtoon. Ja uusi ilmansuodatin. Noilla pääsee jo pitkälle.

P.E.T.U
-
Viestit: 147
Liittynyt: 9.10.2003 21:31

ViestiKirjoittaja P.E.T.U » 19.8.2009 11:24

Alustan puslien tarkastus/vaihto, varsinkin tukivarret ja taka-akseli. Samalla kun alustan puolella kolistelis ni vaihtus esim. alapallot ja raidetangonpäät.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.8.2009 11:50

Alustan korjauslistaan myös pyöränlaakerit, varsinkin jos on leveämmät renkaat/vanteet.

Wertigo
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 18.8.2009 22:41

ViestiKirjoittaja Wertigo » 20.8.2009 15:20

Osaisko joku antaa jonkinlaista arviota paljonko nämä alatukivarren puslat, pallonivelet, raidetangonpäät, iskarien yläpääntuet ja pyöränlaakerit tulisivat maksamaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.8.2009 15:32


Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.8.2009 15:40

Ja uretaanipuslat vaikka Slamitilta.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 21.8.2009 22:28

Jos omaani vertaa... Siitä menee: muoviset vesiputket ja termostaattikoppa, vesipumppu, syyläri, lämppärin kenno... moniurahihnan kiristin...Bensapumppu. Pyöränlaakereita jos taakse ajattelee, uudet jarrulevyt, palat, satulan liukutapit. edessä tuskin laakeriongelmia vielä noilla kilometreillä?

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 24.8.2009 10:34

Omassa 227 tkm mittarissa ja 167 - 227 / 6 viime vuoden aikana tehtyjä::
-Jakopään ketjut & kiristimet, venttiilin nostimet (kytkin vaihtui samalla helposti)
-lämppärin kenno
-iskarit, pyörien laakerit, jarrulevyt joka nurkkaan, yms. yms.
-moniurahihnan kiristin
-sähköinen vesipumppu, jotain vesiletkuja
-akku

Pääasiassa kulutusosien vaihdolla selvinnee jos on hyvin huollettu. Ruostettahan tuon ikäsessä voi jo hyvinkin alkaa olemaan, varsinkaan jos ei ole tehty ruostesuojausta.

-Madallussarja ja leveät renkaat ainakin kuluttavat alustan osia enemmän, että puslia yms. varmasti menee vaihtoon pian, jos ei ole vaihdeltu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa