Iskarin vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jakenn
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.3.2005 18:46

Iskarin vaihto

ViestiKirjoittaja jakenn » 26.3.2007 13:17

Jos vaihtaa Vw boraan 1.9TDI Vm.2000 etuiskarit niin muuttuuko aurauskulmat?Joissakin autoissa on iskarin alapäässä säätö. Kysessä on Mcphersonit.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.3.2007 15:09

Ei muutu, tai ainakaan pitäisi

Tolppa menee alapäästään olka-akselin sisään. Eli tolpan asennolla ei säädetä mitään. Eli vanhan irroituksessa iso leka, urheilumieltä ja CRC:tä

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.8.2009 18:52

Ventoon vaihdettiin kytkinpaketti ja kuskinpuolen etutolppa oli irti alapäästä.
Nyt vehje puoltaa reilusti ojaanpäin, minne suuntaan tuota iskaritolppaa pitäis säätää että edes hieman helpottais?
Kesäkumit on loppusuoralla joten niistä ei väliä.

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 18.8.2009 19:35

-Jarkko-: eiköhän toi olis helpointa suunnata kulmiensuuntaukseen?? Tarvis monessa paikkassa udella..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 18.8.2009 21:44

No justhan tässä vakuutellaan että kulmat ei muutu iskarin irrotuksen jälkeen?? :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.8.2009 21:52

Niin Borassa.

Jos Ventossa on samanlainen rakenne kun kakkosgolfissa niin kasauksessa samoihin kulmiin ei saa erkkikään eikä erkin kaverit...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.8.2009 22:06

Samanlainenhan se on.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 18.8.2009 22:06

Ventossa on samanlainen rakenne kui kakkos Golffissa, iskarin alapää olisi pitäny merkata ja laittaa samoihin merkkeihin takas niin olis aikalailla samoissa kulmatki.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

venton aurauskulmat

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 19.8.2009 4:47

Yleinen käytätöhän se taitaa olla et kulmat kurkataan esim iskareitten vaihdon tai muun vähänkään suuremman pyörätuentaan liittyvän remontin jälkeen. Ja Eikös venton kytkimen vaihdolle olis voinut sen alapallon irrottaa "tapista" niin olis pysynyt kulmat entisellään?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.8.2009 9:12

Homma tehtiin korjaamolla ja jonkunlaiset merkit näyttää tolpassa olevan mutta ennen remonttia ei hairannut mihinkään, nyt vetää ojaanpäin eli onko tietoa mihin suuntaan tuota tolppaa pitäis siirtää että hairais vähemmän, eteen, taakse, ylös vai alas?

Edesmenneeseen audiin vaihdettiin etuiskarit ja siihen saatiin kulmat suoraan ilman säätöjä.
Täälläpäin on 1 korjaamo jossa hyvät vehkeet ja kohtuu veloitus ja sinnekkin on viikkojen jono koska pitivät loman ajan korjaamon kiinni.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 19.8.2009 11:07

Tolppaa ei pysty siirtään mihinkään, mutta napaa pystyy siirtään sisemmäs tai ulommas.

make8
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.8.2007 19:33

ViestiKirjoittaja make8 » 19.8.2009 17:38

Sehän nyt on selvää et ne katotaan aina vaihdettiin ripustuksiin mitä vaan. ja kun se ei ole mikään tolkuttoman suuri homma joko tangolla tai ihan mitalla lattialla. pysyypähän renkaat kunnos ja mukavampi ajella


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa