Passatin ohjauksen oudot tyhjätkohdat ja iskut?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jamppa_87
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.1.2008 23:50

Passatin ohjauksen oudot tyhjätkohdat ja iskut?

ViestiKirjoittaja jamppa_87 » 18.8.2009 23:41

Morjensta. Onko kellään ollut tai olettako hoksanneet omistamissanne 3B passateissa että ohjauksissa olisi tyhjiä kohtia tai ohjauksessa tuntisi välillä sellaisia pieniä iskuja?

Oireet tuntuu parhaiden ku esim: Eturengas tipahtaa (hitaasti ajettaessa) Pyörätienkorotukselta ajokaistalle tai käännytään pihaan jossa on korotus risteyksessä. varsinkin ku käännytään ja noustaa samaan aikaan korokkeen päälle niin tuntuu sellainen tavallaa "tyhjä kohta" ohjauksessa. Sitten kun vaikka peruuttaa ja kääntää rattia pienessä vauhdissa linkkuun niin sillon kääntö vaiheessa tuntuu ratissa niin kuin ratas menis pienen kiven yli eli, kuin pieni isku (väräys) ratissa.. Mutta voiko olla vaikutusta asiaan puolen tai toisin:

-Auto on sedan -99 Diesel AFN 110 HP 403 tkm ajettu
-Vanteet ja renkaat on 235/35 19"
-Autoa on madallettu noin 40 - 55 milliä
-Vaihdettu slämitin myymä koko nivelpaketti eteen kesän alussa
-Iskarit ja jouset vaihdettu kans keväällä (madaltavat jouset ja verekset iskarit)
-Kulmat säädetty kesällä
-Ohjaustehostimen nestettä ei vuoda eikä häviä.
-Raidetangon molemmat päät vaihdettiin paketissa tulleisiin
-Hammastanko on alkuperäinen (ohjaus on muuten OK)

Voiko vika olla vanteiden koossa, madalluksessa, hammastangossa vai jossain ohjaus pylvään "akselissa" ? voiko hammastankoon tulevan "ohajusvaihteen säätöpultissa tai jossain siellä on löysyyttä tai väljyyttä" joka tekisi oireet?

Vastatkaa jos teillä on vastaavanlaisia kokemuksia asiasta :D kiitos.

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 19.8.2009 0:27

Hammastangossa voi olla väljyyttä, mistä saattaa johtua nuo kolaukset töyssyissä. Itselläni tekee pienissä määrin samaa, mutta hammastangossa on säätömutteri, mistä voi koittaa kirrata. Tuota ei kannata kääntää kerralla kuin noin 30-40 astetta muistaakseni ja sitten testaamaan. Kannattaa tsekata, että ohjaus palauttaa vielä säädön jälkeen ajossa.

Hammastankoja noihin on ilmeisesti vaihdettu, kun mitään korjaussarjoja ei ole olemassa. Ei ihan ilmaisia tosiaan ole.

jamppa_87
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.1.2008 23:50

ViestiKirjoittaja jamppa_87 » 20.8.2009 16:58

Jep, pitääpä kokeilla kiristää sitä jos vaikka paranis sillä :D paljo maksaa uus hammastanko jos joutuu investoimaan ja millainen työ vaihtamisessa?

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 20.8.2009 18:14

Uusi hammastanko merkkiliikkeestä kun kyselin alk. 600€ riippuen vuosimallista. 1200€ taisi olla kallein. Vaihto kuulemma olisi siellä vienyt päivän verran, eli 500€ töihin. Itse ostin purkuosan 100€:lla kun sattuin niin edukkaasti saamaan. Yleensä näytti hinnat olevan 200-300€. Vaihdon tein myös itse, n. 12h meni ja pihalla taivasalla tein. Oli vähän veemäinen homma mutta kyllähän tuossa tuntipalkoille pääsi.

jamppa_87
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.1.2008 23:50

ViestiKirjoittaja jamppa_87 » 21.8.2009 17:08

Ohhoh :D jospa se kiristyksellä rauhoittus :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa