Vähän tarinaa ensin:
Kone lykkäs öljyt pihalle, syyksi paljastui moottorin päässä oleva öp-anturi mistä anturi osa oli irronnut(kierreosa jäi koneen kylkeen) ja päästi öljyt pihalle. Juuri ennen kuin anturi päästi öljyt ulos vilahti pari kertaa öp-valo. Vaihdoin uuden anturin ja pistin öljyä koneeseen.
Ongelma: Nyt tekee kylmänä sitä, että öp-valo vilkkuu, vähän niin kuin olis kontaktihäikkää. Kun kone alkaa olemaan lämmin yhtyy hommaan myös summeri.
Vaihdoin vielä öljysuotimen ja öljyt kertaalleen, ei auttanut.
Mietteitä:
1.Yläkerta saa ainakin jonkin verran öljyä, venttiilinnostimet eivät kalkata ja koneisto on märkä.
2. Voiko olla väärä anturi? Tämä kun oli motonetista "valkoinen", 1.8 koneiseen. Alkuperäinen oli musta ja motonet sanoi sen kuuluvan 1.6:een. Sen verran tutkin että anturit on muuten samat, mutta varoittavat eri paineella.
3. Johdot näyttävät ehjiltä. Tuskin johtovika kun anturihan maadottaa?
4. Voisko olla öljyn"painerajoitin" jumissa? Eikös näissä koneissa rajoitin ole öljypumpun "varressa", eli melko paska huoltaa.
5. Öljypumppu rikki? Vanha anturi ollut jumissa eikä varoitellut? Öljypumpulla veivattu n. 220tkm
6. Valo+summeri lopettaa häiritsemisen kun vaihdetun anturin johdon irroittaa.
Tuleeko kenellekkään mitään järkevää mieleen, käyttöauto niin alkaa vähän hätä tulemaan...
1.8 8v koneen öljynpaineet kateissa?
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaisko hakea marmorilta oikea anturi ensin? Noihin motonetin paskoihin en luottais kyllä pätkääkään..
Kyllähän ylipaineventtiili voi olla jumissa mutta kylmällä koneella ja öljyn ollessa paksua, painetta pitäisi tulla tarpeeksi vaikka yp-venttiili vähän vuotaiskin, kuumana sitten asia erikseen.
Kyllähän ylipaineventtiili voi olla jumissa mutta kylmällä koneella ja öljyn ollessa paksua, painetta pitäisi tulla tarpeeksi vaikka yp-venttiili vähän vuotaiskin, kuumana sitten asia erikseen.
Viimeksi muokannut jyri.h, 17.8.2009 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse asiassa jäikin kirjoittamata, että paineet pitäis seuraavaksi mitata. Ei vaan ole mittaria joten täytyy jollain sohia kauppaan.
Noi hydraaliset venttiilinnostimet on siitä hyvät, että ne rupee kyllä heti kalkattamaan jos öljystä on puutetta.
Osaako joku sanoa onko tossa öljynpainevalossa/summerissa kaksi toimintoa? Koska nyt tosiaan vain valo vilkkuu kylmällä koneella, kun vedenlämpömittari alkaa olemaan pystyssä rupeaa myös summeri huutamaan. Jos tossa ei ole kuin yksi toiminto niin voisi hyvinkin olla kosketushäikkä, tuurilla vaan osunut vain silloin kun kone lämmin.
EDIT: Niin joo ja osaako joku heittää mikä kierre noissa öp-antureissa on, että tulis kerralla sopiva mittari.
Noi hydraaliset venttiilinnostimet on siitä hyvät, että ne rupee kyllä heti kalkattamaan jos öljystä on puutetta.
Osaako joku sanoa onko tossa öljynpainevalossa/summerissa kaksi toimintoa? Koska nyt tosiaan vain valo vilkkuu kylmällä koneella, kun vedenlämpömittari alkaa olemaan pystyssä rupeaa myös summeri huutamaan. Jos tossa ei ole kuin yksi toiminto niin voisi hyvinkin olla kosketushäikkä, tuurilla vaan osunut vain silloin kun kone lämmin.
EDIT: Niin joo ja osaako joku heittää mikä kierre noissa öp-antureissa on, että tulis kerralla sopiva mittari.
Viimeksi muokannut Anagonda, 17.8.2009 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa