1.8 8v koneen öljynpaineet kateissa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

1.8 8v koneen öljynpaineet kateissa?

ViestiKirjoittaja Anagonda » 17.8.2009 10:57

Vähän tarinaa ensin:
Kone lykkäs öljyt pihalle, syyksi paljastui moottorin päässä oleva öp-anturi mistä anturi osa oli irronnut(kierreosa jäi koneen kylkeen) ja päästi öljyt pihalle. Juuri ennen kuin anturi päästi öljyt ulos vilahti pari kertaa öp-valo. Vaihdoin uuden anturin ja pistin öljyä koneeseen.

Ongelma: Nyt tekee kylmänä sitä, että öp-valo vilkkuu, vähän niin kuin olis kontaktihäikkää. Kun kone alkaa olemaan lämmin yhtyy hommaan myös summeri.
Vaihdoin vielä öljysuotimen ja öljyt kertaalleen, ei auttanut.

Mietteitä:
1.Yläkerta saa ainakin jonkin verran öljyä, venttiilinnostimet eivät kalkata ja koneisto on märkä.
2. Voiko olla väärä anturi? Tämä kun oli motonetista "valkoinen", 1.8 koneiseen. Alkuperäinen oli musta ja motonet sanoi sen kuuluvan 1.6:een. Sen verran tutkin että anturit on muuten samat, mutta varoittavat eri paineella.
3. Johdot näyttävät ehjiltä. Tuskin johtovika kun anturihan maadottaa?
4. Voisko olla öljyn"painerajoitin" jumissa? Eikös näissä koneissa rajoitin ole öljypumpun "varressa", eli melko paska huoltaa.
5. Öljypumppu rikki? Vanha anturi ollut jumissa eikä varoitellut? Öljypumpulla veivattu n. 220tkm
6. Valo+summeri lopettaa häiritsemisen kun vaihdetun anturin johdon irroittaa.

Tuleeko kenellekkään mitään järkevää mieleen, käyttöauto niin alkaa vähän hätä tulemaan...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 17.8.2009 11:16

Kannattaisko hakea marmorilta oikea anturi ensin? Noihin motonetin paskoihin en luottais kyllä pätkääkään..

Kyllähän ylipaineventtiili voi olla jumissa mutta kylmällä koneella ja öljyn ollessa paksua, painetta pitäisi tulla tarpeeksi vaikka yp-venttiili vähän vuotaiskin, kuumana sitten asia erikseen.
Viimeksi muokannut jyri.h, 17.8.2009 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.8.2009 11:16

Mittaa nyt ihan ensiksi kunnon mittarilla onko siellä sitä painetta.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.8.2009 12:40

Jos ei siellä olis painetta niin yläkerta olis sanonu luultavasti soronoo ekojen kuumien kierrosten jälkeen.

Vahva ehkä väärälle anturille.
Fiksua olis tietty tarkistaa paineet varmasti oikeaksi.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 17.8.2009 13:36

Itse asiassa jäikin kirjoittamata, että paineet pitäis seuraavaksi mitata. Ei vaan ole mittaria joten täytyy jollain sohia kauppaan.

Noi hydraaliset venttiilinnostimet on siitä hyvät, että ne rupee kyllä heti kalkattamaan jos öljystä on puutetta.

Osaako joku sanoa onko tossa öljynpainevalossa/summerissa kaksi toimintoa? Koska nyt tosiaan vain valo vilkkuu kylmällä koneella, kun vedenlämpömittari alkaa olemaan pystyssä rupeaa myös summeri huutamaan. Jos tossa ei ole kuin yksi toiminto niin voisi hyvinkin olla kosketushäikkä, tuurilla vaan osunut vain silloin kun kone lämmin.

EDIT: Niin joo ja osaako joku heittää mikä kierre noissa öp-antureissa on, että tulis kerralla sopiva mittari.
Viimeksi muokannut Anagonda, 17.8.2009 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.8.2009 13:40

Kyllähän siellä on kaks anturia.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.8.2009 16:24

Kannessa on 1kpl antureita(tästä menee johto helposti poikki/nirhaantuu) ja jalassa on 1kpl sekä 1kpl lämpöantureita.
kannessa muistaakseni 0.5bar anturi ja jalassa 1.4-2.0bar anturi.
Mittaa ö-paineet jalasta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa