Neppis [mazda mx5 -91]

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

jusssi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 6.4.2008 18:44

Neppis [mazda mx5 -91]

ViestiKirjoittaja jusssi » 16.8.2009 17:19

Jepjep, eli noin kuukausi sitten pääsin vihdoin eroon edellisestä autostani joka ei ole niitä halutuimpia, 2-litran kutoskone isossa korissa ei ole hyvä yhdistelmä, tai ei sitä ainakaan ollut e36 kopassa. Bemari vei menovettä oikein mukavasti mutta mukavia kyytejä se ei antanut. Siispä bemari kiertoon ja tilalle jotain muuta. Mielessä pyöri kaiken maailman vehkeet kunnes sitten iskin silmäni mx5 mazdaan jollaista olin jo aikaisemmin etsinyt ja nyt vielä kun kohdalle sattui lähes ruosteeton hyvin huollettu Suomiauto kohtuu huokeaan hintaan oli se pakko hankkia.

Autoa ei tarvinnut edes pitkältä hakea vaan se oli n.5km päässä yksityisellä myyjällä joka oli ostanut sen työkaveriltaan joskus 2000-luvun alkupuolella ja kuitteja ja muita papereita löytyy todella pitkältä ajalta.

Tässäpä tämä laitos suunnilleen siinä kunnossa kun se ostaessa oli:

Kuva

Autolla on ajettu n.170tkm ja koneena 1.6 ja sisustasta löytyy mm. jo kylläkin hieman kulahtanut Sparcon ratti sekä Sparcon nuppi. Edelliselllä omistajalla on ollut joku fetissi liian isoihin renkaisiin ja tällä hetkellä alla onkin todella massiivisen näköiset 205/50/16 renkaat jotka on kiedottu Kosein D5 päälle. Talvirenkaatkin ovat liian isot ja aivan loppu.

Hifejä tässä viikonloppuna lastasin autoon toistaiseksi vain välttämättömimmän (oikeastaan kaveri ne sinne laittoi) että hameväki viihtyy mukana. Soittimeksi tuli Joku Pioneerin kohtuu halpa iPodia tukeva laite ja oviin tuli Focalin erkkasarja ja hattuhyllyltä löytyy jotkut 6x9 jotka asennettu erittäin "hienosti" jonkun edellisen omistajan toimesta:
http://i302.photobucket.com/albums/nn85 ... 1250431492
Punainen tökerö nuoli siis näyttää missä on kaijuttimen reuna.
Ovien sisältä myös heivattiin pois pari metriä johtoa ja muita ihme virityksiä.
Diskantit löytyi myös roikkumassa ilmassa midien edessä verkon takana.

Suunnitelmissa vielä poppipuolelle pieni vahvari erkkasarjalle ja kenties joku aktiivisubbari penkin alle/taakse (onkohan aktiivisubista mihinkään?) ja lisäksi miettinyt toista erillissarjaa hattuhyllylle kun ei nuo 6x9 oikein tunnu mahtuvan tuonne.

Auton keula ilme mielestäni oli hieman turhan femiininen ja asialle piti tehdä jotain.
Ensin heivattiin luukkulamppujen alta h*lvettiin nuo pallerot jossai oli parkit&vilkut ja parkit korvattiin Audi tyyliin Ledi-päivävaloilla ja vilkut ovat prätkiin tarkoitetut Dicen valmistamat ledi versiot ja vilkut siis kuvassa päivävalojen alla olevat pallot.:
Kuva

Puskurin alle suunnitelmissa vielä lisäksi Garage Vary lippa eli tämmöinen:
http://img80.imageshack.us/img80/3518/10bc0.jpg

Edelliset omistajat ovat tykänneet tarrakilvestä ja voi prkl se on kovassa kiinni kun yritin sitä irroittaa. Olisi uusi kilpitelinekkin jo hankittuna kun vain jaksaisi rapsutella tuon tarran pois.

Tietenkin auto myös huutaa madallusta ja oikean kokoisia renkaita.
Suunnitelmissa olisi tällä hetkellä 15x8 vanteet ja niiden päälle 195/45/15 kumit, noilla ehkä alkaisi jopa näyttämään autolta.
Vanne ehdokkaita on ainakin
Keskin kt5, Rota Auto-X (en tiedä löytyykö sopivan kokoisena ja olisi aika drifting vanne tyylinen) ja Rota RB:t jotka voisivat olla aika maukkaat myös kun ovat ns. tykkivanteet.

Toki saa muitakin ehdotella tai jopa kaupata jos sattuu olemaan jotkut kivat 15" vanteet ja leveytenä jotain 7-8"

Loppuun vielä parit kuvalinkit:

http://s302.photobucket.com/albums/nn85 ... 300046.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn85 ... 300044.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn85 ... 300046.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn85 ... 300052.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn85 ... neppis.jpg

Tässä nyt vähän juttua alkuun, jotain varmaan unohtui mutta lisäilen myöhemmin.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 16.8.2009 19:12

"Im not gay, my Miata is."
"The worst thing about driving a Miata is telling your dad your gay."
"Yes, this is my Miata, no, I won't help your hamster move."

http://www.skyroadster.com/forums/attac ... -miata.jpg

No vitsit vitsinä. On se hieno!

jusssi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 6.4.2008 18:44

ViestiKirjoittaja jusssi » 16.8.2009 19:49

http://img.photobucket.com/albums/v109/ ... miatia.jpg

Tuo menee samaan sarjaan vaikka kuvassa onkin uudempi miata.
Itseä ei kyllä häiritse mitä ihmiset ajattelevat kun tuolla ajan, mutta se on varma että päitä kääntyy ja ihmisiä tuntuu v*tuttavan avoauto varsinkin näin kesällä.
Eräskin tuliterällä 7-sarjan bemulla ajanut vanhempi mies henkilö ensin katsoi vihaisesti ja näytti vielä keskisormeakin päälle ja en voinut kuin nauraa.
Se on vaan hienoa että porukka on kateellinen n. 5000e autolle kun heillä itsellään alla monesti monta kertaa kalliimpia autoja ;D

Ei ehkä myöskään yllärinä tule että naisväki tästä autosta tykkää ;)

Kaarilevityksillä ehkä sais autosta vähän paremman näköisen...
http://media.photobucket.com/image/mx5% ... lares4.jpg

...ja levitysten jälkeen remmiä tai turboa pellin alle ;) (jos ois rahaa...)

Jukifi
-
Viestit: 221
Liittynyt: 16.12.2006 21:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukifi » 16.8.2009 22:59

Nätti pikkuavo. Näissäkin toimii tonttiin ja leveet vanteet aika kivasti :)

jusssi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 6.4.2008 18:44

ViestiKirjoittaja jusssi » 17.8.2009 11:17

Jep, kunhan joskus rahatilanne sallisi niin kaava on tuo tonttiin ja leveet vanteet ;) Pitäis vaan saada myytyä pois noi koseit ja vaikka parit muutki vanteet.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.8.2009 11:28

Todella hauska auto ajaa ja noista pikkuavoista kyllä yksi suosikki. Jikufin linkkien mukaan vaan..;) Jenkeistä saa "bolt-on" sarjoja vaikka 5.0 kasille...:D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.8.2009 11:54

Lieko Miatan esikuvana ollut Triumph Spitfire. Tuossakin on sen verran maanläheinen tunnelma, että ei ole kovin monessa autossa tuntunut samalta kuin laskisi persmäkeä muovisäkillä.

jusssi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 6.4.2008 18:44

ViestiKirjoittaja jusssi » 17.8.2009 13:32

"The MX-5 was conceived as an elemental small roadster – with light weight and minimal mechanical complexity limited only by legal and safety requirements; technologically modern, but a philosophically direct descendant of the small British roadsters of the 1960s such as the Triumph Spitfire, Austin-Healey Sprite, MG Midget and Lotus Elan."

Yllä oleva teksti löytyi wikipediasta eli siis on juurikin tuollainen brittikopio.

Itse en näkisi mitään mieltä laittaa keulille painavaa kasikonetta, mielummin remmiä tai turboa pellin alle, ja ahtaminen kun onnistuu myös Suomessa laillisesti. Tehtaalta tullessaan kun auton painojakauma on 50/50.

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 20.8.2009 15:53

Painava kone pilais tuollasen keveen auton käsiteltävyyden. Remmiä vaan sinne =)

jusssi
-
Viestit: 54
Liittynyt: 6.4.2008 18:44

ViestiKirjoittaja jusssi » 20.8.2009 17:48

Ei vaan rahapussi tällä hetkellä anna myöden tuolle remmille mutta ehkä sitten joskus, tosin 1.8 litranen olisi parempi pohja sille hommalle.... Tällä hetkellä vaivaa vanne ongelma, mistään ei löydy mieleisiä sopivan kokoisena ja sopivalla et:llä järkihintaan.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa