Koeajo öljynvaihtohuollon yhteydessä?
Valvoja: ffp jäsenet
Koeajo öljynvaihtohuollon yhteydessä?
Käytin kotteroni öljynvaihtohuollossa tänään ja havaitsin, että autolla oli ajettu 9 km huollon aikana. Kuuluuko normihuoltoon, että asiakkaan autolla käydään kylillä ajelemassa? Yritin kysyä asiasta huollossa, mutta kunnollista vastausta en saanut - vain vittuilua: "pitäiskö meidän sitten työntää auto talliin vai".
-
- -
- Viesti:
Kyllä se valitettavasti on niin että niillä saatetaankin ajaa. Käydään syömässa tms.
Joissakin merkkiliikkeissä käydään joka huollon yhteydessä koeajolla mutta tossa
sun tapauksessa ehkä ei ole niin koska vastaus oli mitä oli.Jos olisi kuulunut huoltoon koeajo
niin olisi kyllä heti kertonut siitä, arvatenkin.
En mitenkään halua että ymmärrät väärin mutta oletko itse voinut erehtyä?
Joskus myös ajettiin vakio lenkki turhaan kun huoltotyö haettiin työnjohdosta ja varaosamyyjät hakivat varaosat niin ei ollut papruja mikä on tilattu työ.
Saattoi olla vaikka polttimon vaihto. Sattuihan näitä mokia tahattomasti.
Joissakin merkkiliikkeissä käydään joka huollon yhteydessä koeajolla mutta tossa
sun tapauksessa ehkä ei ole niin koska vastaus oli mitä oli.Jos olisi kuulunut huoltoon koeajo
niin olisi kyllä heti kertonut siitä, arvatenkin.
En mitenkään halua että ymmärrät väärin mutta oletko itse voinut erehtyä?
Joskus myös ajettiin vakio lenkki turhaan kun huoltotyö haettiin työnjohdosta ja varaosamyyjät hakivat varaosat niin ei ollut papruja mikä on tilattu työ.
Saattoi olla vaikka polttimon vaihto. Sattuihan näitä mokia tahattomasti.
Olisitko sitten halunnut että olisivat vielä laskuttaneet siitä koeajosta? En kyllä voi ymmärtää että jonkun 9 kilometrin takia itketään..
Toki eihän asiakkaiden autoilla ainakaan syömässä saa käydä, mutta äkkiä tuon verran tulee ihan koeajollakin jos autosta sattuu esimerkiksi hallista ulos ajettaessa kuulumaan joku epämääräinen ääni. Jos asentaja sattuu löytämään autosta jotain vikaa niin minusta ainakin on vain hyvää asiakaspalvelua jos asiakasta siitä informoidaan.
Toki eihän asiakkaiden autoilla ainakaan syömässä saa käydä, mutta äkkiä tuon verran tulee ihan koeajollakin jos autosta sattuu esimerkiksi hallista ulos ajettaessa kuulumaan joku epämääräinen ääni. Jos asentaja sattuu löytämään autosta jotain vikaa niin minusta ainakin on vain hyvää asiakaspalvelua jos asiakasta siitä informoidaan.
No oljynvaihdon yhteydessä ei kyllä kuulu mitään koeajoa tehdä!!! Jos autoon tehdään jarruremontti tai muuta vastaavaa niin autolla kuuluu suorittaa koeajo jotta tiedetään ettei rempan jälkeen ole jäänyt mikään laahaamaan/kolisemaan ja että jarrut pelaa. Ja jos koeajo ajetaan niin ei sen kuulu mikään 9 kilometrin lenkki olla...
En usko että tässä yhdeksän kilometrin takia itketään, vaan periaatteesta. Ilmeisesti nyt oli käynyt niin että oli muutakin kuin pelkkä öljynvaihto, mutta en mä halua ainakaan periaatteesta että mun autolla ajetaan yhtään ylimääräistä jonkun triviaalin perushuollonyhteydessä, varsinkaan sellaisen joka sitä ei vaadi.
Entris kirjoitti:En usko että tässä yhdeksän kilometrin takia itketään, vaan periaatteesta.
Aivan. Yritin kysyä että kuuluuko normaaliin huoltoon koeajo, vaikka siitä ei olut mitään mainintaa huoltoraportissa, eikä se tullut esiin ennen kuin itse huomasin tilanteen. Mun puolestani koeajo voi olla vaikka 100 km, kunhan siitä kerrotaan asiakkaalle (mielellään etukäteen).
Sain Vesa H:lta selvityksen asiasta, joten minun kohdaltani asia on loppuunkäsitelty.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”