Vento 95 (appelsiini) TuninG ;)

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

justafsson
-

Vento 95 (appelsiini) TuninG ;)

ViestiKirjoittaja justafsson » 15.1.2009 17:57

vento on vm.95 ja löytyy kaiken maaliman kilkettä ja kalketta on puskuria ja helmaa,aluvannetta ja jeesus siipeä :D itseäni miellyttää eritoten auton väri :) ja tarkoitus olis rueta jatkojalostamaan autoa eli uutta keulaa ja puskuria yms olis tarkoitus laitella kun vaan jostain löytäis :) tässäpä olis linkki mistä löytyy kuvia ventosta. http://minunauto.com/auto/15633

ja kaikki palaute on tervetullutta :)

Antto-
-

ViestiKirjoittaja Antto- » 15.1.2009 18:27

Siipi pois ja ripamaski keulalle mustana ja nuo verkot mustaksi ja etupuskureista ilmanottoaukot umpeen ja taakse puna-mustat takavalot nii son valmis. Sikäli mikäli takapuskin ja ulostulot ei oo mitää överiks vedettyjä. Ja en pidä lainkaan m3 peileistä. Sorvaa tuohon vaikka 4 koppasesta isot peilit.
Tämmöstä palautetta tälläkertaa. Sais kyl ottaa takaakin kuvia että vois paremmin arvostella ku pelkkää etupuskuria.

Toni K.
-

ViestiKirjoittaja Toni K. » 15.1.2009 20:25

Nimen omaan ottaa kuvia, eikä käyttää muiden kuvia....!

35i
-

ViestiKirjoittaja 35i » 15.1.2009 21:26

hyvä väri, mistä laitteesta?
nykymittapuun mukaan jo miltei "vanhan_tuning_koulun" laite ;)

JUMA
-

ViestiKirjoittaja JUMA » 15.1.2009 22:45

Toni K. kirjoitti:Nimen omaan ottaa kuvia, eikä käyttää muiden kuvia....!

Siis hä? Onko nuo sun tai kaverisi ottamia kuvia, joihin ei ole muilla oikeutta?
Vai hämääkö tuo "tekniikanmaailma kuva", että olisi jostain intternetin syövereistä kaivettu kuva jostain toisesta autosta? (Lisäksi kun ei näy rekkari ;) kuten toisessa kuvassa)

Jos tuon takaspoilerin ottais pois, niin paranisi mielestäni PALJON. Väristä propsit, kun on vähän harvinaisempi väri! =)

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.1.2009 7:19

Taitaa olla Toni K:n itse ottamia kuvia siltä ajalta, kun auto oli vielä hänen omistuksessaan :)

justafsson
-

...

ViestiKirjoittaja justafsson » 16.1.2009 11:41

joo kuvat ei ole itse ottamia vaan otettu netistä tarkemmin sanottuna nettiautosta silloin kun ostin ton auton niin nuilla kuvilla oli auto myynnissä.pahoittelen jos joku nyt suuttuu nuista kuvista??? auto on tällähetkellä hieman työn alla tai no aika paljonki keula muuttuu golffin keulaks jne ku vaan alkais niitä osia jostain saamaan ;) on vaan aika vaikee löytää käytettynä. ja auton väriä en tiedä ku oli jo ostaessa. olisi kyllä kiva saada tietää niin sais maalitki hankittuu :)

slate
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 17.1.2009 20:53

Juu ei taida olla lupia tuohon ekaan fotoon, ommeinaa mun ottama.

Opinions
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 17.1.2009 21:23

Ni, ja toisessa kuvassa vielä joku jätkäkin patsastelee..

(kivet suuhun)

Auto on omalla tavallllaan kyllä vieläkin ihan nätti..

Kuvista sen verran.
Että taas ihan malliesimerkki siitä miten ei pidä tehdä.
Oman ex autoni nettiautossa olleita myyntikuvia on käytetty myös "omina" esittelytarkoituksissa..

azibi
-

ViestiKirjoittaja azibi » 17.1.2009 22:56

Kertokaas mulle ja topikin aloittajalle miten se on kuvien alkuperäiseltä omistajalta pois, jos hänen ottamiaan kuviaan esitellään luvatta tässä yhteydessä..? Tuleeko kuvan ottaneen kovalevyyn kolo vai mitä tapahtuu kun tuollai julmasti kopioidaan kuvia..? :) Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain henkilökohtaisista perhepotreteista yms. mutta tässä on kyseessä peltilehmä... Ei herneitä, kun kyselen/ihmettelen ihan tosissani.

justus
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja justus » 17.1.2009 23:03

On olemassa sellainen käsite kuin tekijänoikeus lisäksi tulee moraaliset ja omantunnon kysymykset sekä hyvä tapa, joita jokainen on saanut kasvatuksessa ja oppinut elämän varrella.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404

azibi
-

ViestiKirjoittaja azibi » 18.1.2009 11:09

Ok, eli periaatteessa periaatekysymys ja konkreettista haittaa ei syntyne kuvat alunperin ottaneelle..? Ite en kyllä pahastuis jos joku esittelis mun vanhaa ritsaa netissä mun napsimilla kuvilla, kun ei toi digikameran filmikään oo hirveen kallista! :) No nyt menee taas ot:ks, joten kiitos ja anteeks..

-

ViestiKirjoittaja #82 » 18.1.2009 11:42

Ihme jeesustelua

slate
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 18.1.2009 17:25

Kertokaas mulle ja topikin aloittajalle miten se on kuvien alkuperäiseltä omistajalta pois, jos hänen ottamiaan kuviaan esitellään luvatta tässä yhteydessä..? Tuleeko kuvan ottaneen kovalevyyn kolo vai mitä tapahtuu kun tuollai julmasti kopioidaan kuvia..? :) Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain henkilökohtaisista perhepotreteista yms. mutta tässä on kyseessä peltilehmä... Ei herneitä, kun kyselen/ihmettelen ihan tosissani.

Niin, hommahan on sillä lailla, että ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta, jos joku kuvani kiintolevylleen kopioi ja vaikka runkkaa sen päälle peiton alla itkien. Vaan kyse on siitä, että älä herranjestas mene toisen teoksia julkaisemaan ilman lupaa.

Teen itse rahaa valokuvillani, niin ei se kovin kivalta tunnu, kun joku niitä ilman lupaa käyttää ominaan, ja minulle jää vain luu käteen.

Tuostakin jo julkaistusta kuvasta, minulla olisi laillinen oikeus lähettää lasku asianomaiselle, elektroniseen julkaisuun kuvan hinta on 100e+alv.

Ja hienon Venton se Toni K. on rakentanut, ei siinä.

Ei mulla muuta.

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 19.1.2009 12:15

no enpä olis arvannu et muutamasta kuvasta tulee tällainen tappelu :O

Antto-
-

ViestiKirjoittaja Antto- » 19.1.2009 17:51

^Kannattaisko miettiä tämmöset jutut etukätee ja ottaa isin kameralla omat kuvat, joihin vain sinulla on tekijänoikeudet.

Opinions
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 19.1.2009 21:10

no enpä olis arvannu et muutamasta kuvasta tulee tällainen tappelu :O

Tämä on vielä aika selkeää, joskus on käräjilläkin käyty!

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 20.1.2009 13:49

no nyt on se kuva poistettu minunauto.comista mistä tämäkin tappelu alkoi! no kuitenkin nyt asiasta viidenteen jos joku tietää auton alkuperäisen rakentajan/maalarin niin voisiko olla soveliasta pyytää häntä ottamaan yhteyttä minuun vaikka tätäkautta?

xite
-

ViestiKirjoittaja xite » 20.1.2009 14:52

Tuossa ylempänähän tuo Toni K huuteli :)

Opinions
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.1.2009 12:13

se kuva

Ni ja loputko on sitte sun ottamia?

Misanthor
-

ViestiKirjoittaja Misanthor » 21.1.2009 12:33

slate kirjoitti:Tuostakin jo julkaistusta kuvasta, minulla olisi laillinen oikeus lähettää lasku asianomaiselle, elektroniseen julkaisuun kuvan hinta on 100e+alv.

Jeesustelu hiiiö vi kou. Onko sulla firma/toiminimi joka ottaa kuvia ja myy niitä sitten asiakkailleen? Kuulostaa melko hassulta tuo rahastus nyt näin äkkiseltään. Sulla varmaan heittää jonkinnäköinen tietopaketti tuohon hintaan tässä nyt heti? Hinnasto? Joku säädetty asetus noiden kuvien hinnoille, joka on varmasti laillinenkin vielä kaiken kukkuraksi? Ihan vaan tässä mielenkiinnosta. Ei mitään henkilökohtaista.

Eipähä siinä, jos ite autosta tässä välissä... Onhan tuota jaksanut joku laittaa. Liikaako? No kauneus on katsojan silmissä.

EscMk3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 21.1.2009 12:34

Tuommosesta kamerakännykällä napsastusta kuvasta 100€, miettikää nyt oikeesti vähän.

Älytön tappelu muutenkin parista kuvasta =D Pienet on ongelmat kun pitää jostain digikuvien käytöstä valittaa missä ei edes näy mitään "salaista". Sama katiska kai tuo on edelleen? Onhan se tietysti hyvän tavan mukaista kysyä sitä lupaa, mutta kannattaako tuosta nyt tapella? Kohta tämä aihe varmaan napsahtaa lukkoon kun kuva ei kelpaa =D

justafsson: napsi muutama oma kuva tuosta autosta, niin eipähän tartte enää valittaa. Hieno autohan tämä on, mukavaa vaihtelua tonttiin ja v*tun leveet peepeeässät alle-linjalle. Ei ole kuitenkaan vedetty överiksi.

mpeltonen
-

ViestiKirjoittaja mpeltonen » 21.1.2009 13:31

Nimenomaan mukavaa vaihtelua pelkälle OEM-henkisyydelle.

RAW
-

ViestiKirjoittaja RAW » 21.1.2009 14:55

No nyt on kaikki nähty!
On kyllä uskomattomaksi mennyt tämä jeesustelu joka asiasta. Laittakaa jatkossa kuviinne merkintä kuka omistaa copyright oikeuden. Tollasista kännykuvista 100€/kpl??
Jos on niin pipo niin tiukilla kannattaako noita kuvia laittaa mihinkään näytille kun joku sen voi kopsata talteen koneelle.
Hieno auto kumminkin!

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 21.1.2009 15:47

asiasta "keskusteltu Toni K,n kanssa ja luultavimmin päästy yhteisymmärrykseen :D

slate
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 21.1.2009 16:36

Onko sulla firma/toiminimi joka ottaa kuvia ja myy niitä sitten asiakkailleen?

On joo.

Tuommosesta kamerakännykällä napsastusta kuvasta 100€, miettikää nyt oikeesti vähän.

Joo, on se perkele ku jotku suhii maalia kankaalle ja pyytää niistäki tuhansia euroja, mietin sitäki ny oikeesti vähän. Toisin sanoen, olisi se vaikka lyikkärillä piiretty, niin hintalapun päättää tekijä.

Sulla varmaan heittää jonkinnäköinen tietopaketti tuohon hintaan tässä nyt heti? Hinnasto? Joku säädetty asetus noiden kuvien hinnoille, joka on varmasti laillinenkin vielä kaiken kukkuraksi? Ihan vaan tässä mielenkiinnosta. Ei mitään henkilökohtaista.

Kerro mulle, mikä on laiton hinnasto? Ja kyllä, hinnasto löytyy. Jos on kuviin kiinnostusta niin ota yhteyttä virallisia teitä pitkin.

Jos on niin pipo niin tiukilla kannattaako noita kuvia laittaa mihinkään näytille kun joku sen voi kopsata talteen koneelle.

Jos et nyt jaksanut viestejä oikeasti lukea, niin ei minua kiinnosta, jos joku kuvaa kiintolevyllään pitää, mutta julkasemisesta ärähdän.

Jengi ei nyt vaan tajua, että valokuvia(kin) koskee tekijänoikeus, ihan yhtälailla kuin sitä sun piraatti-windowsiasi tai abban äänilevyä.

p.s. Ostetaan kännykamera, jolla saa hyvää jälkeä. kts: http://paasio.com/bank/vento/
Viimeksi muokannut slate, 21.1.2009 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Shakal
-

ViestiKirjoittaja Shakal » 21.1.2009 16:46

Ja noi kännykkäkuvat tuskin on enää slaten ottamia, vaan se yksi kuva joka poistettiin joka oli kaikkea muuta kuin kännykkäkuva otos.

Kyllä minäkin ärähtäisin jos joku käyttäisi minun ottamia kuviani minulta lupaa kysymättä, vaikka en valokuvaaja olekaan. Ei voi olla hirveä vaiva ottaa sillä isin digipokkarilla 2kpl omia kuvia!

Misanthor
-

ViestiKirjoittaja Misanthor » 21.1.2009 17:25

slate kirjoitti:Kerro mulle, mikä on laiton hinnasto? Ja kyllä, hinnasto löytyy. Jos on kuviin kiinnostusta niin ota yhteyttä virallisia teitä pitkin.

Jeesustelua vol3. Ei vissiin ole olemassa laitonta hinnastoa? En ole missään puhunut laittomasta hinnastosta. Voinet tarkistaa ylempääkin. Minun olisi kuitenkin pitänyt ilmaista itseni toisin, jos sinulta ei hinnastoa löydy, että minkä mukaan hinnoittelet ns. tuotteesi. Mun moka. Pahoittelen.

Kun sinulla kerran se firma on pystyssä, niin kerrotko meille firman nimen? Eihän sitä tiedä, jos joku on kiinnostunut noita kuvia sulta tilaamaan. Nopealla stalkkeroinnilla en löytänyt y-tunnusta joka liittyisi suoraan sinuun, veronkiertoa vai nyt on tehty kärpäsestä härkänen?

Onhan tässä jo vatuloitu tarpeeks tällä erää. Ainiin hauska spoileri ventossa. Ihan asiaan liittyen.

slate
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 21.1.2009 17:33

Kun sinulla kerran se firma on pystyssä, niin kerrotko meille firman nimen? Eihän sitä tiedä, jos joku on kiinnostunut noita kuvia sulta tilaamaan. Nopealla stalkkeroinnilla en löytänyt y-tunnusta joka liittyisi suoraan sinuun, veronkiertoa vai nyt on tehty kärpäsestä härkänen?

Kirjoitin hinnaksi 100e + alv, tuskin tällöin veronkiertoa harrastan? Kuvaan nykyisen työnanajani laskuun. Hinnaston ja Y-tunnuksen saat, kun esität mielenkiintoa kuviani kohtaan, etkä vain jauha paskaa.

Misanthor
-

ViestiKirjoittaja Misanthor » 21.1.2009 17:53

En jauha paskaa. Kysyin y-tunnusta koska suoraa viittausta en nimeesi löytänyt rekistereistä. Sain sellaisen kuvan että olet yrittäjä. Kunhan edelleen kysyin mielenkiintoani tyydyttäen. ;) Ei sen kummepaa. Älä hermostu. Ei edelleenkään ketään syytetä mistään.

Mut en mie jaksa enempää tätä aihetta. Menihän tää päivä näinkin. Kyllä näin mielenkiintoisia aiheita aina seuraa ja mikä parasta. Saatiin keskustelua aikaiseksi. :) Ja olen kiinnostunut kuvistasi tottakai, en tosin bisnesmielessä. :( Tutustuin nettisivuihisi heti, kun löysin ne. Ei hassumpia kuvia ollenkaan.

Ainiin ja aiheesta. Rumat valoluomet Ventossa.

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 21.1.2009 18:21

no jo on tullu melkoinen hulabaloo tännekki :D nooh olenpahan ainakin saanut aikaan jotain mikä herättää keskustelua :D enkä tarkoita tätä pahalla vaan ihan hyvällä :) ja kiitokset kaikille jotka on autoo kommentoinu niin myönteisessä kuin negatiivisessa mielessä negatiivisistäkin kommenteista oppii vaikka tosin auto tuli mulle tuollaisenaan mutta nyt kun alan jatkojalostamaan niin otanpahan virheistä vaarin ;)

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.1.2009 20:03

Onhan tuo ihan hieno vuosituhanneenvaihteen rakentelutyyliä edustava Vento.

Ja sitten aiheeseen: Pitäisikö tuosta tekijänoikeuksista tehdä oma topic?

Vai miten päin se oli...

pagiboy
-

ViestiKirjoittaja pagiboy » 21.1.2009 21:00

mietiskelin tossa sellasta että kuitenkin ko. auton tällä hetkellä omistaa justafson..

eikös hänelläkin ole jonkunlainen oikeus sanoa kuka saa levittää hänen omistamastaan tuotteesta kuvia (tässä tapuksessa tuo vento) omilla sivuillaan??

kuitenkin luvan kuvaamiseen on joskus saanut tuotteen silloiselta omistajalta, mutta mites nykyomistaja suhtautuu siihen että, slate jakaa hänen autonsa kuvaa omilla sivuillaan "markkinointi" tarkoituksessa??

mikäli nyt oikein ymmärsin niin slate kuitenkin mainostaan itseään kuvaajana omilla sivuillaan ja siellä olevilla kuvilla??!!

Masq
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 21.1.2009 21:14

Ei jumalauta jätkät =D kauhee poru yhdestä kuvasta. Tuskin slatea kovinkaan paljon tuo nyt haittaa että yksi hänen ottama kuva nyt tuolta löyty? Eihän se nyt tietysti kovin mukavaa ole jos joku "varastaa" jonkun toisen ottaman kuvan ja kehuskelee sitä itse ottamakseen mitä kuitenkaan justafsson ei ole tehnyt. Mutta asiaan, vento on ihan nätti tuollaisenaan. Etupuskurin voisi vaihtaa ehkä johonkin vähän siistimpään (clean-look) tai kuiduttaa nuo vilkkujen ja sumareiden paikat pois puskurista ja ostaa ajovalot mistä löytyy vilkku? Spoileri pois ja joku siro jatke/lippa tilalle?

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 21.1.2009 21:33

golffin keula ja ripamaski olis kanssa aika bueno tuohon pulkkaan :)

slate
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 22.1.2009 10:12

eikös hänelläkin ole jonkunlainen oikeus sanoa kuka saa levittää hänen omistamastaan tuotteesta kuvia (tässä tapuksessa tuo vento) omilla sivuillaan??

Ei ole.

kuitenkin luvan kuvaamiseen on joskus saanut tuotteen silloiselta omistajalta, mutta mites nykyomistaja suhtautuu siihen että, slate jakaa hänen autonsa kuvaa omilla sivuillaan "markkinointi" tarkoituksessa??

Kyseinen sivustoni ei liity mitenkään markkinointiin. Se on täysin harrastepohjalla.

mikäli nyt oikein ymmärsin niin slate kuitenkin mainostaan itseään kuvaajana omilla sivuillaan ja siellä olevilla kuvilla??!!

Kukas ne sitten on kuvannut, naapurin sepi?

RAW
-

ViestiKirjoittaja RAW » 22.1.2009 11:01

Mua lähinnä rupesi huvittamaan kitinä noista oikeuksista täällä foorumilla. Olenko väärässä että olisi ollut helpompaa ja mukavempaa hoitaa asia privaviestillä?
Se on kumma että täällä ekana soitellaan Karpolle yms. kuin se että ottaa yhteyttä privalla "virheen" tekijään ja pyytää vaikka poistamaan kuvan tai maksamaan siitä sen 100€.
Hienoja kuvia Slatella ja en väitä että olisit väärässä asiassa vaan kannattaisiko hengitellä ensi kerralla syvään ja miettiä kuinka asiat esitetään "fiksusti"
Ja vinkkinä lisää noihin kuviin copyright teksti niin luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän.

Tero V.
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 22.1.2009 11:44

Seuraavassa viestissä palataan alkuperäiseen aiheeseen. Tekijänoikeuksista saa keskustella vaikka uudessa topikissa jos juttua vielä riittää.

Lehtilä
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.1.2009 11:46

Olenko väärässä että olisi ollut helpompaa ja mukavempaa hoitaa asia privaviestillä?

Ehkä, mutta tällätavoin asiasta tietämättömätkin pääsevät hieman jyvälle siitä, kenellä on oikeus kenenkin kuvin yleisesti internetissä.

Sillä on olennainen ero, että linkittääkö henkilö A johonkin foorumille henkilön B ottaman kuvan henkilö B:n kotisivulta vai kopioiko hlö A hlö B:n ottaman kuvan omalle sivulleen ja linkittelee sitä sieltä..

Pikku juttuja mutta joissain tapauksissa voi johtaa ihan oikeaan riitaan ja jopa oikeustoimiin. Onhan kyse edelleen tekijänoikeuksista ihan lain nojallakin..

Se, miten vakavana kukakin tämän Venton kuvajupakan ottaa, on jokaisen oma asia eikä siitä pitäisi olla juurikaan nokan koputtamista.

edit:
oho, sori Tero, ehdit pahasti väliin.. ;>
Tosiaan, jos jollain on vielä asiaa liittyen valokuvien tekijänoikeuksiin, niin perustakoon oman Topicin Yleinen - Muut aiheet -alueelle.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.1.2009 11:50

On kyllä omalla omituisella tavallaan pirun hieno Vento. :)

PabloNeruda
-

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 22.1.2009 12:05

On kyllä omalla omituisella tavallaan pirun hieno Vento. :)

Siis jostain kumman syystä tuo nokka näyttää jopa hyvälle. Väri on myös hieno.. Helmat ja takaspoikka vähän tökkii.

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 22.1.2009 14:07

tarkoituksena olis vaihtaa keulaan golffin tummapohjaiset enkelit ja merkitön maski tosin samallahan tietty konepeltiki menee vaihtoon.helmoiksi suunnitteilla jo ehkä liianki yleiset M.mmä lookin helmat vai olisko kellään mielessä paremmin istuvampia?palautetta otetaan vastaan :) niin ja kertokaas mielipide olisko paha jos ne etuvalot ku ne olis sit tummalla pohjalla niin samalla maalais maskin ja konepellin ja katon ja kontinluukun kiiltävän mustaks ja lisäis vaikka vähä jotai hilettä siihe sekaan?oon tässä nyt visioinu mahdollisia vaihtoehtoja niin laittakaa vaan palautetta miltä toi kuulostais tai vaihtoehtoja mikäväri mustan tilalle ku tarkoitus olis varmaan tehdä autosta kaksivärinen?? mulla olis tuohon ventoon myös valmiiks jo mustat 17"vanteet ja sit jos samalla tummentais kaikki lasit sopivan tummaks?!

go_gale
-

ViestiKirjoittaja go_gale » 3.2.2009 20:18

olet jo myymässä velttoa poies? ei sillä onhan tuo omalla pervolla tavallansa hieno.

opel
-

ViestiKirjoittaja opel » 3.2.2009 21:48

tuo vento on kyllä meikäläisen silmää hivelevä näky.takaspoileri on tosi jees

Juzpa-
-

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 3.2.2009 22:06

kyseinen vento tais kerran yhdessä teevee mainoksessaki vilahtaa,jääny mieleen :D ja myös jossai lehdessä en vaan saa päähän missä!? niin ja ihan nätti peli,m3 helemat ja peilit kohti vesilintuja.näin.

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 4.2.2009 14:00

vai ihan mainoksessa :D enpä kyl oo kuullu... ka niin laitoin myyntiin kattoo nyt tarjooko kukaan mitään :D

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 4.2.2009 14:05

nyt on tuolla http://minunauto.com/auto/15633 pari kuvaa perästä ja uudet talvivanteet alla... vanteet oli mustat mulle tullessaan vaan maalasin valkeeks omasta mielestä käy ihan hyvin auton väriin noi valkeet vanteet... ??!!

Juzpa-
-

ViestiKirjoittaja Juzpa- » 5.2.2009 17:56

jep yhessä mainoksessa kyseinen auto vilahtaa :D jossai autoliikkeen pihalla se siinä oli,tämä on tosi..

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 5.2.2009 20:42

hehe ok olis kiva nähä :DD

Opinions
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.2.2009 21:02

Kuva

Tollanen löyty vielä arkistosta..
Saat luvan käyttää, miten koet tarvitsevasi.

Toni K.
-

ViestiKirjoittaja Toni K. » 5.2.2009 21:46

Mä haluan kans nähdä semmosen mainoksen.

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 8.2.2009 15:21

jees kiitti vaan kuvasta :) nii se mainos olis kyl kiva nähä :)

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 8.2.2009 15:28

jos se on jossakin autoliikkeen pihalla ollut seisomassa ja ohimennen kuvattu, niin onkohan sekään sitten niin näkemisen arvoinen? :)

Rivari-Ana
-

ViestiKirjoittaja Rivari-Ana » 8.2.2009 16:00

millastahan hintaa tostakin nyt pyydetään? tonilla oli sillon sopivalla hinnalla kaupan ja tarkotus oli sillon itelle hommata mutta kun ei töiltä revenny kattomaan tuota. tais ainaskin tonin jälkeen toi hinta pyöri aika korkeissa lukemissa, mutta sehän ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.. :)

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 9.2.2009 20:40

tarjouksia otetaan vastaan :) auto on myynnis...mahdollisesti :D on mullaki ollu kova pyyntö vaan saahan sitä pyytää halvemmalla se lähtee mitä siitä pyydetään :) paljollas toni möy renton jos saa kysyy :)

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 2.3.2009 15:00

Nyt on tilauksessa uudet etuvalot ja kuitunen konepelti... valot on mustapohjaiset golf 3 annelin silmät ja konepelti on 3 golffin pienellä skuupilla ja bad boy lookilla oleva lasikuituinen. konepeittoki tulee mustaks ja samalla tummennan etupuskurissa olevat vilkut ja sumarit+takavaloista punaisen osan.

jugi_1985
-

ViestiKirjoittaja jugi_1985 » 6.3.2009 0:33

Värivalinta on kyllä onnistunut, siitä pointsit ;) Muutenki komia kikotin, elä kuitenkaan ala missään tapauksessa tekemään mitään OEM-lookkia, semmonen "tonttiin ja leveet vanteet" on niiin nähtyä hommaa jo.. Tekee mieluummin semmosen mikä eniten miellyttää omaa silmää, eikä ota kuuleviin korviinkaan, vaikka nämä OEM-miehet sitä kuinka haukkuis ;) Se 2-väriteema vois olla fiksu idea, golffin mustat enkelit vaan keulille ja bad boy bonnettia kehiin =) Täällä perukoilla pyöriskeli aikoinaan punanen neloskoppagolffi, jossa oli konepelti ja katto mustana, ja jotaki hilettä/helmiäistä päällä. Oli nätti ilmestys :P Mutta laitahan kuvaa ko homma edistyy, tämän auton kehitystä seuraa mielellään, varsinki ko tietää ettei tästä ole tulossa mitään perusvolkkaria säädettävällä alustalla, mustalla ripamaskilla ja mustilla muoviosilla höystettynä ja 9x16" valsseilla :D ;)

PS. enkä nyt sano että 9x16" vanteet saatikka säädettävä alusta tekis autosta jotenki ruman, vaan se, että sen tyylisuunnan rakennelmia on niin helvetin paljon tehty että se on jo menettänyt hohtonsa. Olihan se coolia silloin aikoinaan muttako nyt täälläki keskustelu menee pelkästään siihen että muun tyylisuunnan rakennelmat haukutaan alimpaan suohon ja ehotellaan heti tätä "OEM"-luukkia, että muuten ei ole auto hieno, jos esim. autossa on vähänkään jotain lasikuituosaa kiinni... IMO

Antto-
-

ViestiKirjoittaja Antto- » 6.3.2009 1:15

Uusia uutisia havaitsen, ei ole nuita tuninki/ricer miehiä tainnut vielä näkyä, jotka laittavat angel-eyesiä ja lasikuitubodykittejä autoihin. Käsittääkseni veneitä valmistetaan lasikuidusta? Olinkin varmasti väärässä. :(

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 6.3.2009 11:51

joo kuvia tulee sitämukaa ku osia tulee postista valot ja pelti on jo tilattu.valot pitäis saapua ensviikolla pellistä en tiedä vielä...tarkoitus saada osat väriin ja paikoilleen viim.vapuksi.puskurin joutuu vielä entisen jättämään ku ei rahatilanne salli vielä uutta etsiä.pitäis jostain saada tilattuu tota auton väriä niin sais puskurit ja helmat maalattua uudestaan ku on iän myötä vähä osumaa jo saanut :) kellään tiedossa mistä liikkeestä sais kohtuu halvalla maaleja?tuntuu noi vesivärit maksavan aika mukavasti niin jos jostain sais vielä ihan perus liotinpohjaista väriä niin olis kiva...

VergO
-

ViestiKirjoittaja VergO » 6.3.2009 12:33

Olen samaa mieltä jugin kanssa :D

TurboJ
-

ViestiKirjoittaja TurboJ » 6.3.2009 20:07

Hieno juttu kun on miehellä selkärankaa tehdä auto niinkuin itse tykkää.
Liian moni tekee sen mukaan, mikä on "yleisesti hyväksyttyä", etenkin suomalaiset.
Se kun on niin kovin tärkeää mitä ne muut musta ajattelee.
Pisteet siitä, että olet uskaltanut tehdä asiat omalla tavallasi.

nimim. OE+ rakentelija

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 7.3.2009 10:29

kellään tiedossa mistä liikkeestä sais kohtuu halvalla maaleja?tuntuu noi vesivärit maksavan aika mukavasti niin jos jostain sais vielä ihan perus liotinpohjaista väriä niin olis kiva...

Noita nyt saa melkein joka paikasta joka maalia myy..ei ole vielä poistunut maapallolta.

Kivan värinen pirssi!

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 11.3.2009 15:16

nyt tuli konepelti... tässä linkki ku sovitin... http://minunauto.com/auto/15633
ainut et ei mee kiinni asti ku ei tykkää sopii yhteen noiden venton valojen kanssa..ilmeisesti pitää olla golffin valot et käy mut neki tosin on jo tilauksessa... vielä jostain ku löytäis maskin niin sitte olis bra ja eiku värii pintaan...

diffas
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 16.3.2009 22:15

Ainut asia mikä tässä on suurin vääryys ja laittomuus on tuo minunauto.com sivuston
layout! Tollaisia sivuja tuotin joskus vuonna 97 koulupenkillä :(

Nimim. silmät räjähtää. :(

nj^
-

ViestiKirjoittaja nj^ » 17.3.2009 0:05

^ Harvinaisen paska sivu paskoilla ominaisuuksilla ja resoluutioilla.. En pidä juuri minään!

lääkkeet, LÄÄKKEET, eli asiaan;
ripamaskia huutais, muuten noin tunikiksi ihan menevä peli!

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 17.3.2009 11:49

joo maski puuttuu viel ja uudet valot paikoilleen. tosiaan volot on tilattu mustat golffin valot mutta maski puuttuu viel kokonaan. omat venton valot ja tuo maski on menossa kaverille 3 golffiin :)

HGY293
-

ViestiKirjoittaja HGY293 » 17.3.2009 21:53

Hieno juttu kun on miehellä selkärankaa tehdä auto niinkuin itse tykkää.

Kyseisellä herra justafssonilla ei kyllä ole selkärangasta tietoakaan. Möi minulle "vastamaalatut" ja "suorat" vanteet, jotka tottakai olivatkin sitten kierot ja maalipinta hilseili ihan kunnolla. Sitten kun ehdotin että palauttaisi osan kauppahinnasta takaisin, niin eipä miehestä enää kuulu mitään.

Jottei menisi ihan ohi aiheen, niin ihan hienon värinen Vento.

timetuned
-

ViestiKirjoittaja timetuned » 17.3.2009 21:57

ei sovi mielestäni tuo musta nokkapelti..näyttää perus rävellykseltä,muuten siisti vento

justafsson
-

apuuva :D

ViestiKirjoittaja justafsson » 12.8.2009 23:26

no nii liitän ny tän ekasivun tekstin tänne niin jos tänne sais niit vastauksii :)

eli nyt kaivataan apua :) pitäs keksii ventoon uus väri mut ei meinaa millää sopivaa löytyä. heittäkää mielipiteitä uudesta väristä kuin myös autostakin, vento tuli mulle tollasenaan lukuunottamatta konepeltiä,etuvaloja, maskia,vanteita ja tummennuksia. myös muutos ehdotuksia laittakaa ihmeessä ainaki takalasin lippa on viel tulos ja takapuskuriin jatketta jos jostain vain löytyis... kommenttei voi laittaa niin positiivista kuin negatiivista :) tosta linkist löytyy kuvia...

http://minunauto.com/auto/15633

comep
-

ViestiKirjoittaja comep » 13.8.2009 0:03

Voihan mielipidettä kysellä, mutta eikö autoa rakenneta itselle ja omaan silmään sopivaksi ?

Itse rakentaisin venton germaniksi, kuten sadat muutkin. Siliät puskimet ja kyljet ja neutraali väri mielellään mattana + leviät vanteet ja matala alusta. AVOT. En silti ole täysin pokemoneilta silmäni sulkeva, tyylillä rakennettaessa korisarjankin saa istumaan.

Pikapelastuksen tuolle autolle itse tekisin seuraavasti: mk4 golf peilit m3 rumilusten tilalle, leon cupra tyyliset levikkeet noiden kakkosnelosten pätkien tilalle, konepellistä scooppi pois ja korinväriin, kirkkaat etuvilkut, siipi veke kontista ja gt 2000 vectra tyylinen lippa kontin takaosaan ja taakse facelift punamustat valot. Sillä sais jo vähän asiallisemmalle tasolle tuota.

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 13.8.2009 0:08

oivoi :) ei taideta olla ihan samalla tyylisuunnalla :D itte en just oikee välitä nuista old school vehkeistä yms ennemmin nykypäivää :D mut sillähän mä kysyin mielipiteitä et millasest muut tykkää jne... pääkoppa vaan yksinkertaisesti on nii tyhjä et en keksi sopivaa väriä. taidan vetää candy pinkiks :D

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2009 6:51

ennemmin nykypäivää

nykyinen kuosi on kaikkea muuta kuin nykypäivää.

Taskinen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 13.8.2009 23:38

Tämä tyylisuuntaus se on taas kohta kuuminta hottia, kun joka puolella pyörii noita tontitettuja kakkiksia :D

dr_ink
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 14.8.2009 0:16

Sanotaanko nyt vaikka että, onneksi tuo ei ole mun auto. Jokainen tyylillään.

ps. en jaksanut lukea topicia loppuun mutta eikös asia yksinkertaisuudessa mene niin että,
Slate on ottanut kuvat, Slate omistaa kuvat oli se julkaissut ne jossain tai ei, pois lukien se mahdollisuus että Slate on myynyt kuvat oikeuksineen eteenpäin.
Eli ne on Slaten kuvia ja Slate päättää kuinka paljon ne maksaa. Jos Slate sanoo että se on 100e+alv ni se on sillon se, kusipäisempi kaveri ois voinut sanoa 500+alv, turha siinä olis pyristellä jos olis ns. paskat jo housussa.
Ja siinä vaiheessa se on ihan sama onko se huonolaatuinen kamerakännykuva vai 8000eur järkkärillä ja 20 000eur objektiivilla otettu kuva, kuvan omistaja päättää hinnan myydessään tai jälkikäteen riitatilanteissa.

Minulla ei ole firmaa, olen joskus jonkun kuvan ottanut ja niihin netissä törmännyt. Joskaan en ole kokenut itseäni loukatuksi enkä tätä myöten myöskään asiaan sen enempää vaivaa nähnyt.

Toni K.
-

ViestiKirjoittaja Toni K. » 14.8.2009 11:03

^ Olis kannattanut lukea kokonaan. Toi asia on jo sovittu.
Tällä kertaa omistaja kyseli vinkkejä värinvaihtoon ym.....

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 14.8.2009 12:36

niinpä... asia on sovittu jo aikaa sitten ja muiden ottamia kuvia en sen jälkeen ole käyttänyt. luulisin että ollaan oltu jo kauan aikaa sujut tämän asian kanssa :)

Toni K.
-

ViestiKirjoittaja Toni K. » 9.2.2010 19:27

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikäs tän auton kohtalo on? Onko uusi väri tullut tai myyty kun oli jonkun aikaa nettiautossa syksyllä...?

CrazyMaik
-

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 9.2.2010 20:07

Joensuussa pyöriny nyt viikon sisällä jonku verran.. tullu vastaan välillä..
Huonokuntonen kyllä ainaki on..

justafsson
-

ViestiKirjoittaja justafsson » 9.2.2010 21:08

joo multa se ainaki läks tossa viime syksynä kaaville...aika huonoon kuntoon se jäi ku purin siitä sen kuitupellin ja maskin ja valot ja vanteet pois nykyseen diisseli ventoon...

Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”