Eikä tietysti 2-ovisuus,kattoluukku ja keskinin vanteetkaan haitanneet.
Taasen pienenä miinuksena oli moottori, joka oli hajalla jostain.. Saksassa liikkeessä oli myynnissä ja myyjä sanoi, että se oli leikannut kiinni.
No ei se sen ihmeemmin häirinnyt, koska oli nurkkiin jäänyt 1.8t moottori joka piti laittaa mk1 avoon, mutta se sitten jäi.
Tähän sen sai sitten hyötykäyttöön mukavasti.
Autoa en muuten sen kummemmin käynyt katsomassa tai mitään, kuvista katoin oleellisen ja Lempäälästä eräs firma hoiti kuljetuksen rekalla kotipihaan.
Se kävi kyllä todella vaivattomasti. Kiitokset PA-tuonti.

- kuvassa auto vielä Saksassa, eikä näytä kovin huonolta tuossa kuvassa


Näissä kuvissa jo vähän alkaa totuus paljastua.
Negatiivisia puolia ilmeni:

- Etulokasuoja vaihtokunnossa
- Toinen takavalo hajalla
- Jarrupoljin painuu pohjaan
- Vanteilla ajettu juna-radalla

- Takapuskurin joutuu vaihtamaan
- Alustan puslat aika loppu
Positiivisena yllätyksenä taas:
- KW:n säädettävä alusta
- Recarot ehjät
- Kattoluukku toimii
- Lasinnostimet uusittu molemmat vahvempiin
- Vanteet vielä kunnostettavissa
- Korissa ei mitään kitillä korjattuja paikkoja
- Mukana vielä saksankitkat peltivanteilla



Saatiin viimein lykättyä auto halliin ja auto ylös nosturille, niin ei tarvinnut kovin kauaa ihmetellä mikä on moottorissa vikana, kun vähän lamppua näytti rintapellin ja koneen väliin joka näytti olevan hieman öljyssä, niin siellä oli pieni "huohotuskanava" syntynyt lohkon kylkeen..

ankaran purkamisen jälkeen tältä se sitten näytti

Ei siinä sitten muuta kuin uutta moottoria nokalle vaan. Tosin pieni eroavaisuus oli koneissa, koska vanha oli AGU ja uusi AUM joten vähän sai purkaa uutta mottia ennen kuin sai nostettua paikalleen. Toisin sanoen mitään muuta samaa en löytänyt kuin lohkon ja kannen, kaikki muut nippelit oli jotenkin muutettu ja vedetty erilailla.. Mutta kaikki sai onneksi vaihdettua vanhasta koneesta. Eli uutta tuli alakerta, kansi, ahdin ja myöskin vaihdelaatikko tuli vaihdettua samalla. Sekin oli hiukan erilainen mutta vaihtamalla laatikon päällä olevan vivuston sai senkin sopimaan ilman suurempaa vääntöä.

Tuommoisen filtterin oli saksalainen laittanu missä lukee MCkita, liekö syönyt vanhan moottorin.

Moottori oli paikallaan ja aloin selvittään että mikä niitten jarrujen päälle on käynyt kun poljin menee lattiaan. Ensiksi kaadoin nestettä säiliöön ja pumppailin vähän niin kaikki nesteet hävisi, muttei mistään tullut näkyviin vuotopaikkaa.. No sitten kokeilin moottorin käydessä niin saadaan tehostin mukaan että mitä se vaikuttaa ja polkasin kerran jarrua ja valtava valkoinen savupilvi nousi välittömästi putkesta. hmm..



Tämän näköinen oli ohjaustehostin. vähän siellä näkyy ylimääräistä tavaraa olevan..
Siitä selvittiin vaihtamalla pääsylinteri kuten myös tehostin.
Nyt tällä onkin tullissa käynnin jälkeen ajeltu sellainen 5tkm ja hyvin on pelannu. Bypassin ja moottorin lämpötila-anturin on ainostaan joutunut vaihtamaan..



Siinä pari kuvaa nykykuosissa. Seuraavaks pitäis vähän alkaa miettiin ulkokuoren väriä, pitäiskö mustana vai vaihtaisko johonkin toiseen hillittyyn väriin?