golf mk 2 turbotus
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk 2 turbotus
mistä saa golf mk 2 suuttimen ja millä selvitän minkä kokoisen tarvitsen.
http://avun.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=109606021
kokoja on monenlaisia saatavilla.
näin asiaton kysymys kaipaa asiatonta vastausta. Mitäs jos lukisit vaikka teksteistä turbottamisesta ensin?
kokoja on monenlaisia saatavilla.
näin asiaton kysymys kaipaa asiatonta vastausta. Mitäs jos lukisit vaikka teksteistä turbottamisesta ensin?
Taas ihan oikeasti, eiköhän olisi parempi ostaa valmis turboauto jos sellaista havitellaan? Aloitetaan se harrastus jostain helposta ja siitä sitten kivutaan ylöspäin, ei ne lääkäritkään heti rupea opiskelun aloitettuaan tekemään mitään aivojen ronkkimista. Tai sitten vaan teetät sen mk2:sen turbotuksen.
1 piste ruisku hyvinkin. käympä ihan kamojen kyljestä lukemasta huomenna ni palaan aiheeseen. en nyt tiedä kaikkea mutta on mulla nyt ihan perus setit hanskassa. ja kaiken voi aina varmistaa kirjasta. kyllä mä saan vielä toimivan turbo koneen aikaseksi näätte vielä. mä oon aina tehny kaiken ite vaik en alottaessa oo välttämättä tiennyt aiheesta. erehdyksen kautta oppii.
ei voi sanoo ku et on oikeen mukava paikka tää foorumi :D ei niinku voi auttaa millään asiallisesti. tarkotan vaan tota yhtä sankarii. veikkaanpa et oot mahtanu olla melkone nero koulussa ku tiedät aina kaikesta kaiken. oot sinäkin ollu joskus vähän hukassa. mut kiitos nyt muille yrityksestä. mä en jaksa enää kysellä tätä kautta mitään
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Panosta vähän enemmän tohon kysymyksen teknisen puoleen niin luultavasti saat yhtä paljon parempia vastauksiakin?
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 13.8.2009 0:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jos hieman panostaisi noihin kysymyksien laatuihin ja edes _jonkin_ verran perusasioihin, voisi saada asiallisia vastauksia. Tekstisi on tähän asti ollut tasoa "minulla-on-spoileri"/suomi24 foorumin tasoa .
Asialliseen tekstiin vastataan asiallisesti.
Luin projekti osastolta jo haaveitasi ja voin kertoa että tuosta sun vakio 1.8motista on aika jumppa tehdä kunnon turbomoottori. Varsinkaan ilman budjettia.
joo en tiennyt paskaakaan kun aloittelin, siksi tavasin netistä mahdollisimman paljon tietoa, käytin hakua ja luin juttuja mitä muut ihmiset olivat jo tehneet, sekä hommasin alan kirjallisuutta.
tässä on hyvä neuvo: dont hesitate to copy, just make sure your copying the best.
Asialliseen tekstiin vastataan asiallisesti.
Luin projekti osastolta jo haaveitasi ja voin kertoa että tuosta sun vakio 1.8motista on aika jumppa tehdä kunnon turbomoottori. Varsinkaan ilman budjettia.
joo en tiennyt paskaakaan kun aloittelin, siksi tavasin netistä mahdollisimman paljon tietoa, käytin hakua ja luin juttuja mitä muut ihmiset olivat jo tehneet, sekä hommasin alan kirjallisuutta.
tässä on hyvä neuvo: dont hesitate to copy, just make sure your copying the best.
No onhan tuo tullu huomattua, että jos väärin tällä foorumilla kysyy niin paskaa lentää niskaan niin kauan, että kysymys muuttaa muotoaan.
Täällä on vain niin itsekeskeistä porukkaa, että jos tohtii ees kysyä että miten saan tehtyä sen-ja-sen-autooni. Niin luultavasti ensimmäinen vastaus on, että kannattaako tehä itte ku voi ostaa valamiinki?
Itte ko tekkee ni parraiten oppii. Joskus sitä oppii sitten kantapään kautta.
Tein itse ja säästin.
Ja jos sitä pätäkkää löytyy ja mielenkiintoa tehä itte, niin eiku antaa mennä vaan. Oppii siinä ainakin sen, että mihin suuntaan pultti menee kii.
Täällä on vain niin itsekeskeistä porukkaa, että jos tohtii ees kysyä että miten saan tehtyä sen-ja-sen-autooni. Niin luultavasti ensimmäinen vastaus on, että kannattaako tehä itte ku voi ostaa valamiinki?
Itte ko tekkee ni parraiten oppii. Joskus sitä oppii sitten kantapään kautta.
Tein itse ja säästin.
Ja jos sitä pätäkkää löytyy ja mielenkiintoa tehä itte, niin eiku antaa mennä vaan. Oppii siinä ainakin sen, että mihin suuntaan pultti menee kii.
alotetaampa nyt sitten ihan alusta uudelleen muotoillulla kysymyksellä. Mistä saan hankittua osat. Mun haavveet oli aika perseetä alun alkujaan mut tein kuten sanottiin luin tutkin googletin ja haaveet on vähän muuttuneet:D. Esim mun neliveto idea. Sehän on täysin mahdollinen eikä edes hankala sinänsä. Mutta tänään katsarille sitten kiistelemään sen laillisuudesta. Vaikka kerran jo sanoivat että käy :D mutta moni on sanonut että ei joten haen varmistuksen tähän ristiriitaan.
Alkuperäinen kysymys eri muodossa= onko kellään antaa verkkosivun osoitetta jossa on kaupan näitä yleisesti turbokoneelle elin tärkeitä osia.
Ja nyt asiallista vastausta:D
Alkuperäinen kysymys eri muodossa= onko kellään antaa verkkosivun osoitetta jossa on kaupan näitä yleisesti turbokoneelle elin tärkeitä osia.
Ja nyt asiallista vastausta:D
Minkälaiset tehotavoitteet tuossa projektissa on? Se vaikuttaa noihin osien valintaan aika oleellisesti... Jos käytettyjä suuttimia hakee niin kannattaa etsiä jokin vakioauto jossa on iso suutin/suuttimet. Tuolla on listausta erilaisista suuttimista. Käytetystä g-ahdetusta moottorista saisi paljon käyttökelpoisia osia tuohon. Kansi jossa olisi paikat suuttimille, imusarja, männät,veivit... Niillä pärjää jo kohtuullisiin hevosvoimiin ja osia saa kohtuuhintaan. Geen sähköillä voi toteuttaa homman mut vaatii lastun tekemisen penkissä. (Geen digifantti ei ole kyllä parhaasta päästä...) Megalla voi toteuttaa budjettitason moottorinohjauksen, vems hieman parempi tai sitten jokin valmis kaupallinen ratkaisu.
Ison läjän siinä tietysti säästäis rahaa, aikaa ja hermoja jos hankkis esim. yllämainitun valmiin turbomoottorin. Mutta eihän sille minkää voi jos on palava halu kokeilla ite.
Koko rojektin kyseenalaistaminen on kenties itsestäänselvyys, mutta sen lisäksi voisin myös kyseenalaistaa googlen käytön onnistumista jos ei yhtään turbotarvikekaupan verkkosivua löytynyt.
Suuttimia, kuten myös muutakin sälää saa esim. hevosvoima.com, ht-tune, modificars ja hyvin monista muistakin paikoista.
Tosin, jos aiot käyttää monomotronicin tai monojetronicin läppärunkoa niin voi olla vaikea ellei jopa mahdoton löytää siihen käypäsiä isompia suuttimia. Samoin kun edellämainitun ruikkijan kaasuläpän koko on ihan onneton jos voimaa haetaan. Mutta ammattimies tietysti tekee ite isomman läppärungon jos tarve vaatii...
Mahottoman hauskaa luettavaa tuo uhoominen. Ja ettei se jäis pelkästään uhoomiseks, ni nostatetaan motivaatiota vaikka siten että kaljan tarjoon sitte ku se omatekonen nelivetokolffi omatekosella turbomoottorilla on ajossa, leimassa ja toimii :)
Koko rojektin kyseenalaistaminen on kenties itsestäänselvyys, mutta sen lisäksi voisin myös kyseenalaistaa googlen käytön onnistumista jos ei yhtään turbotarvikekaupan verkkosivua löytynyt.
Suuttimia, kuten myös muutakin sälää saa esim. hevosvoima.com, ht-tune, modificars ja hyvin monista muistakin paikoista.
Tosin, jos aiot käyttää monomotronicin tai monojetronicin läppärunkoa niin voi olla vaikea ellei jopa mahdoton löytää siihen käypäsiä isompia suuttimia. Samoin kun edellämainitun ruikkijan kaasuläpän koko on ihan onneton jos voimaa haetaan. Mutta ammattimies tietysti tekee ite isomman läppärungon jos tarve vaatii...
Mahottoman hauskaa luettavaa tuo uhoominen. Ja ettei se jäis pelkästään uhoomiseks, ni nostatetaan motivaatiota vaikka siten että kaljan tarjoon sitte ku se omatekonen nelivetokolffi omatekosella turbomoottorilla on ajossa, leimassa ja toimii :)
G60 -moottori ja Megasquirt on kaikkein helpoin vaihtoehto. G-lader siitä myyntiin ja eBaysta pakosarja, jostain vapaavalintainen turbo, kiinacooleri, suuttimet ja vähän putkea sekä letkua ja johtoa - siitä se syntyy. Tai sitten vaikka KR, johon Audi S2 veivit, sopivat männät ja siitä liikkeelle. Kummastakin paketista 300 hv niin että heilahtaa (kun on sopiva turbo).
Meinasin vaan, että jos valitsee turbon, coolerin, pakosarjan, putket ja suuttimet oikein, niin muuten vakio-osilla päästään noihin lukemiin. Toki aina vaan parempi jos voi muotoilla samalla kannen ja kunnollinen moottorinohjaus on tietysti must.
Mutta itse turbo on aina ahdetun moottorin tärkein osa. Huonostakin lähtöhohdasta saadaan turvallista, isoa voimaa irti kun on juuri oikeanlainen turbo.
Siis 'niin että heilahtaa' = verraten pienillä ja helpoilla muutoksilla. Nykyaikaisten turbojen aikakautena ei enää tarvitse edes laskea puristussuhdetta, hyötysuhteet alkavat olla sitä luokkaa, että turvalliset litratehot ovat eri sataluvulla kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
...ja näiden mainittujen moottoreiden helppous turbotuspohjana on siinä, että molemmissa on selkeät vahvuutensa turbotuksen kannalta. G60:ssä alakerta on jo valmiiksi melko järeää tekoa, 16V:ssä taas on erittäin hyvin virtaava kansi, mikä mahdollistaa pykälää suuremman turbon käytön -> sama teho luotettavammin irti.
Mutta itse turbo on aina ahdetun moottorin tärkein osa. Huonostakin lähtöhohdasta saadaan turvallista, isoa voimaa irti kun on juuri oikeanlainen turbo.
Siis 'niin että heilahtaa' = verraten pienillä ja helpoilla muutoksilla. Nykyaikaisten turbojen aikakautena ei enää tarvitse edes laskea puristussuhdetta, hyötysuhteet alkavat olla sitä luokkaa, että turvalliset litratehot ovat eri sataluvulla kuin vielä kymmenen vuotta sitten.
...ja näiden mainittujen moottoreiden helppous turbotuspohjana on siinä, että molemmissa on selkeät vahvuutensa turbotuksen kannalta. G60:ssä alakerta on jo valmiiksi melko järeää tekoa, 16V:ssä taas on erittäin hyvin virtaava kansi, mikä mahdollistaa pykälää suuremman turbon käytön -> sama teho luotettavammin irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 20 vierailijaa