Golf 1,4 TSi ja valkoinen savu.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

Golf 1,4 TSi ja valkoinen savu.

ViestiKirjoittaja ArtoE » 11.8.2009 14:52

Mikäs vois olla vikana kun on tollanen 1,4 TSi ja kun se käy tulee pakoputkesta normaalia paljon enemmän valkoista savua?? Putken päässä on mustaa mönjää ja takaluukussa näkyy myös pieniä mustia täpliä. Putken päässä on myös märkää mutta kun katsoin mitä se on niin se on vettä. Turbosta kuuluu ehkä hieman ennen kahtatonnia tavallista voimakkaampaa vihellystä/hulinaa/ulinaa/ujellusta.?? Savu ei haise mitenkään voimakkaalta, ehkä hieman samalle kuin kun jarrut lämpenevät liikaa.
Itsellä on uutukainen vag-com kaapeli, onko jotain testiä mitä sillä voisi testata ja miten??

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 11.8.2009 15:18

Kovasti tuntuisi siltä että polttaa öljyä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.8.2009 16:02

Jos ei joudu jäähdytinnestettä lisäämään niin eiköhän ole kysymys vain kondesiovedestä pakoputkessa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 11.8.2009 19:17

Melko suurella todennäköisyydellä turbo menossa.. Tänään juuri tilattiin 1.4 TSI Jettaan turbo, oireet olivat aivan samat..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.8.2009 1:51

Ja jos turbo on menossa rikki/menny jo rikki, niin eipä siitä mitään vikakoodeja jää..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.8.2009 2:00

Mielenkiinnolla myös odottelen, milloin alkaa tulla ensimmäisiä kuvia tsi:n egr:n tukkeuttamista imusarjoista. Säännöllisellä vesisuihkutuksella saisi tämänkin estettyä.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 12.8.2009 7:30

Ahdot näytti ainakin vielä olevan kunnossa. Onko heittää noiin hintaa mitä uusi turbo maksaa vaihtoineen?? Menikö Jetan turbo takuuseen? Kuinka paljon ajettu? Itellä nyt mittarissa 77 tkm.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.8.2009 14:47

Luulisi menevän takuuseen... kai turbon nyt hiukan pidempään pitäisi kestää.

Volkkarimiäs-84
-
Viestit: 161
Liittynyt: 2.7.2005 17:17

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 23.8.2011 21:09

Mulla on -07 Golf BMY-koneella. Tuossa muutama viikko sitten alkoi pakokaasun seassa haista palanut öljy. Viime viikolla syttyi sitten öljypinnan tarkastusvalo ja koneessa ei ollut öljyä juuri nimeksikään. Onneksi auto ei ehtinyt käydä vähillä öljyillä kovin kauaa. Loppupeleissä syynä on turbo ja hintaa vaihdolle tulee ~1600 € (=ahdin, öljysihti, turbolle menevä öljyputki, työt). Allekirjoittanutta vatuttaa kyllä sen verran ankarasti, että auto menee vaihtoon heti kun se on vaan mahdollista. En suosittele tätä konetta kenellekään. Luotettavampaa tilalle.

Anteeksi vuodatus, kyllä helpotti :)

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 24.8.2011 7:41

Eihän sitä kannata pois vaihtaa kun kerran saanut kuntoon. Enitenhän sä tuolla tavalla rahaa menetät. :)
Mahtaa olla turboauto kuin turboauto mistä ennenpitkää lasahtaa turbo, varsinkin LL:lla ajettaessa. Mikäli et ole ensimmäinen omistaja, niin voi olla turhaa potkia nuppineuloja kynsien alle, mutta jos jatkossa uusii öljyt järkevällä vaihtovälillä uskoisin moisesta ongelmasta pääsevän huomattavasti helpommalla.

TSI koneiden yksi tyyppivika on karstoittuva turbon öljyputki kun jostain syystä kulki tietyissä malleissa liian kuumasta paikasta. Juuri säännöllinen öljynvaihto ja mahdollinen motor flushi sillointällöin auttaa uuden putken puhtaanapidossa.

Mielenkiinnolla myös odottelen, milloin alkaa tulla ensimmäisiä kuvia tsi:n egr:n tukkeuttamista imusarjoista. Säännöllisellä vesisuihkutuksella saisi tämänkin estettyä.

Jokos on monta EGR:n paskomaa 1.4/1.2 TSI autoa/konetta/imusarjaa tullut vastaan. Kyllä... 0kpl. TSI koneessa (1.4 tupla-TSI, 1,4 sinkku-TSI, 1.2 TSI) ei nimittäin ole EGR venttiiliä, eikä näinollen paskomisongelmaa kuten edellisissä "pikkukoneissa" 1.4/1.6 16v tai 1.6FSI

Volkkarimiäs-84
-
Viestit: 161
Liittynyt: 2.7.2005 17:17

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 24.8.2011 17:23

Eihän sitä kannata pois vaihtaa kun kerran saanut kuntoon. Enitenhän sä tuolla tavalla rahaa menetät. :)

Totta turiset. Nyt vielä tosta sais melkein omansa pois, niin sen vuoksi houkuttelee myyminen. LL olen jättänyt suosiolla väliin että vois ajella hitusen paremmin mielin. Meikäläisellä alkaa olla tämä autoilu suht vihreätä touhua, kun auto on enemmän pajalla, kun ajossa ja liikun sitten julkisilla - alkaa tuo nenä jo vihertää :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa