Mikäs vois olla vikana kun on tollanen 1,4 TSi ja kun se käy tulee pakoputkesta normaalia paljon enemmän valkoista savua?? Putken päässä on mustaa mönjää ja takaluukussa näkyy myös pieniä mustia täpliä. Putken päässä on myös märkää mutta kun katsoin mitä se on niin se on vettä. Turbosta kuuluu ehkä hieman ennen kahtatonnia tavallista voimakkaampaa vihellystä/hulinaa/ulinaa/ujellusta.?? Savu ei haise mitenkään voimakkaalta, ehkä hieman samalle kuin kun jarrut lämpenevät liikaa.
Itsellä on uutukainen vag-com kaapeli, onko jotain testiä mitä sillä voisi testata ja miten??
Golf 1,4 TSi ja valkoinen savu.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Mulla on -07 Golf BMY-koneella. Tuossa muutama viikko sitten alkoi pakokaasun seassa haista palanut öljy. Viime viikolla syttyi sitten öljypinnan tarkastusvalo ja koneessa ei ollut öljyä juuri nimeksikään. Onneksi auto ei ehtinyt käydä vähillä öljyillä kovin kauaa. Loppupeleissä syynä on turbo ja hintaa vaihdolle tulee ~1600 € (=ahdin, öljysihti, turbolle menevä öljyputki, työt). Allekirjoittanutta vatuttaa kyllä sen verran ankarasti, että auto menee vaihtoon heti kun se on vaan mahdollista. En suosittele tätä konetta kenellekään. Luotettavampaa tilalle.
Anteeksi vuodatus, kyllä helpotti :)
Anteeksi vuodatus, kyllä helpotti :)
Eihän sitä kannata pois vaihtaa kun kerran saanut kuntoon. Enitenhän sä tuolla tavalla rahaa menetät. :)
Mahtaa olla turboauto kuin turboauto mistä ennenpitkää lasahtaa turbo, varsinkin LL:lla ajettaessa. Mikäli et ole ensimmäinen omistaja, niin voi olla turhaa potkia nuppineuloja kynsien alle, mutta jos jatkossa uusii öljyt järkevällä vaihtovälillä uskoisin moisesta ongelmasta pääsevän huomattavasti helpommalla.
TSI koneiden yksi tyyppivika on karstoittuva turbon öljyputki kun jostain syystä kulki tietyissä malleissa liian kuumasta paikasta. Juuri säännöllinen öljynvaihto ja mahdollinen motor flushi sillointällöin auttaa uuden putken puhtaanapidossa.
Jokos on monta EGR:n paskomaa 1.4/1.2 TSI autoa/konetta/imusarjaa tullut vastaan. Kyllä... 0kpl. TSI koneessa (1.4 tupla-TSI, 1,4 sinkku-TSI, 1.2 TSI) ei nimittäin ole EGR venttiiliä, eikä näinollen paskomisongelmaa kuten edellisissä "pikkukoneissa" 1.4/1.6 16v tai 1.6FSI
Mahtaa olla turboauto kuin turboauto mistä ennenpitkää lasahtaa turbo, varsinkin LL:lla ajettaessa. Mikäli et ole ensimmäinen omistaja, niin voi olla turhaa potkia nuppineuloja kynsien alle, mutta jos jatkossa uusii öljyt järkevällä vaihtovälillä uskoisin moisesta ongelmasta pääsevän huomattavasti helpommalla.
TSI koneiden yksi tyyppivika on karstoittuva turbon öljyputki kun jostain syystä kulki tietyissä malleissa liian kuumasta paikasta. Juuri säännöllinen öljynvaihto ja mahdollinen motor flushi sillointällöin auttaa uuden putken puhtaanapidossa.
Mielenkiinnolla myös odottelen, milloin alkaa tulla ensimmäisiä kuvia tsi:n egr:n tukkeuttamista imusarjoista. Säännöllisellä vesisuihkutuksella saisi tämänkin estettyä.
Jokos on monta EGR:n paskomaa 1.4/1.2 TSI autoa/konetta/imusarjaa tullut vastaan. Kyllä... 0kpl. TSI koneessa (1.4 tupla-TSI, 1,4 sinkku-TSI, 1.2 TSI) ei nimittäin ole EGR venttiiliä, eikä näinollen paskomisongelmaa kuten edellisissä "pikkukoneissa" 1.4/1.6 16v tai 1.6FSI
-
- -
- Viestit: 161
- Liittynyt: 2.7.2005 17:17
Eihän sitä kannata pois vaihtaa kun kerran saanut kuntoon. Enitenhän sä tuolla tavalla rahaa menetät. :)
Totta turiset. Nyt vielä tosta sais melkein omansa pois, niin sen vuoksi houkuttelee myyminen. LL olen jättänyt suosiolla väliin että vois ajella hitusen paremmin mielin. Meikäläisellä alkaa olla tämä autoilu suht vihreätä touhua, kun auto on enemmän pajalla, kun ajossa ja liikun sitten julkisilla - alkaa tuo nenä jo vihertää :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa