Piti käydä tuommoinen osa ostamassa, mutta huomasinkin että venttiiliin tulevaan johtoon ei tulee virtaa käynnistyksen yhteydessä.
Kysymykseni kuuluukin, että mihin tuo johto menee et vois mittarilla katsoa että itse johto on ehjä. Ja muut neuvot tietty tervetulleita.
Kylmäkäynnistysventtiili kysymyksiä G2 16v PL
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei. Toiseen tulee maa ja toiseen plussa jompi kumpi em. kytkimen ohjaamana.Onko mahdollista että molemmat liittimen johdot ovat plussia?
Kylmänä huono käynnistymään, mutta näillä keleillä ei välttämättä kovin herkästi oireile... Talvella joutuu enempi sahailemaan käyntiin, mutta lähtee kumminkin jos akussa riittää potkua.Ja mitäs kaikkia oireita autossa olisi jos tuo lämpö/aika kytkin olisi sökönä ?
Muistelen että startin solenoidilta lähtee plussa suuttimelle. Sitten kytkin maadottaa tilanteen mukaan ja silloin suutin toimisi. Lopputalvesta itsellä korjasin vastaavaa vikaa, mutku ei muista enää...
E: L/a-kytkin ja kk-venttiili saavat näköjään 12 V kun avain on starttausasennossa, ja L/a-kytkin katkoo maakontaktia suuttimelta parhaaksi katsomallaan tavalla.
Kytkimen voi testata niin että toisen nastan ja rungon välissä pitäisi olla joku tunnettu vastus ja toisesta liittimestä runkoon mitattuna lähes nolla ohmia. Edellyttäen että kytkin on kylmä. En tiedä kuinka kylmä sen pitää olla enkä tiedä toisen liittimen resistanssia runkoa vastaan. Ens viikonloppuna olisi seuraava tilaisuus mun mitata, joten jos et löydä em. tietoa siihen mennessä niin äkkiäkös nuo tuosta mittaan, mutta muistuta tai asia jää unholaan...
Toisaalta jos kytkimen lämmitysvastus olisi poikki niin sun kk-suutin olisi aina auki startissa vaikkei tarvisi. Eli vika pitäisi olla kytkimen maadottavassa nastassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yksin vähän hankala testata. Pitäisi saada startattua ja katsottua jännitemittaria.Ja sit kävi mielessä tuo solenoidi joka on täysin umpiruosteessa. Jos se sattumoisin ei annakka virtaa suuttimelle
Mulla oli leditoiminen testilamppu pitkillä johdoilla. Kuskin paikalta näki kun pyyhkijänsulkien alle viritteli lampun. Starttausaika on niin lyhyt että hehkulamppua ei välttämättä oikein ehdi nähdä ja yl. mittari päivittää näytön nii hitaasti että ehtii säkällä ehkä jotai lukua vilauttamaan kun auto oli jo käynnissä.
Tietty jos ottaa vaikka PA-pumpun releen irti nii sittenhän saa starttailla vaikka koko illan. Paitsi L/A-kytkin jos saa sähköä pitkään niin se lämpiää nimensä mukaisesti ja lakkaa maadottamasta suutinta. Mutta meniköhän siihen Boschin speksien mukaan kahdeksan tai kuusi sekuntia?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa