Ongelma Audi A6 V6-2.4 1998 TBA:n kanssa
(kaasu on vaijerivetoinen)
Vikakoodina :
7967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
Teen VAG-COM kautta TBA:n, grouppina 098
ko. operaatio antaa virheen ja sen jälkeen tulee uusi vikakoodi :
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-00 - -
Jonka jälkeen tyhjäkäynti on mitä sattuu. Ongelma korjaantuu vain ottamalla
akku irti. Mutta edelleen jää virhe P1559
Tänään jopa purin TB:n ja nyt puhtaampi kuin leikkaussali, joten se ei ole
ongelmana
Samaa ongelmaa löysin intenetistä, että TBA:n jälkeen tulee error
ja tämä uusi vikakoodi TBA:n jälkeen
Onko jollain ratkaisua mitä error p1559 tarkoittaa ja miten siitä pääsee eroon?
Audi A6 -98 TBA ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Sanoit puhdistaneesi kaasuläpän, mutta onko se nyt herkkä liikkeissään kuitenkaan? Hiemanhan tuo vaikuttaisi siltä että 1. vikakoodi tulee kun läppä jumittaa ja toinen siitä kun koitat tehdä sopeutusta eikä läppä vieläkään pääse toiseen ääritilaansa liikkumaan. Kannattanee tarkistaa läpän herkkyyden lisäksi myös että kaasuvaijeri liikkuu herkästi eikä estä tuota läppää liikkumasta.
Tuosta omasta sähkökaasusta kun käytin kaasuläpän irti, niin siellä oli yllätys yllätys muoviosia sisällä mm. läppää liikuttavat hammasrattaat. Nuiden rikkoutuminen voisi taas hyvinkin estää täydet liikkeet.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17973/P1565/005477
Tuossa vielä jälkimmäinen koodi... "puhdista/tarkasta kaasuläppä"
Tuosta omasta sähkökaasusta kun käytin kaasuläpän irti, niin siellä oli yllätys yllätys muoviosia sisällä mm. läppää liikuttavat hammasrattaat. Nuiden rikkoutuminen voisi taas hyvinkin estää täydet liikkeet.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17973/P1565/005477
Tuossa vielä jälkimmäinen koodi... "puhdista/tarkasta kaasuläppä"
Liikkuu kyllä herkästi ja läppien palautusjousi on kohtuullisen voimakaks, nakit jäi puhdistuksessa kerran väiin ja tiukassa oli :)
Sen huomasin nyt testaillessa että idle asennossa VAG-COM näyttää "idle" ja kaasua painettaessa "part throttle" mutta pitääköhän tulla "WOT" tms. kun kaasu pohjassa?
Kaasun ollessa täysin pohjassa näyttää edelleen "part throttle"
Löytyyköhän asentoanturille jännite arvoja, jotka vastaa asennon kulmaa (VAG-COM saa näyttämään anturin kulmankin)
esim. idle voltit ja pitäisikö WOT kulma olla 90 astetta ja mikä taasen sen vastaava voltti arvo
Pitää vielä tutkia vaijerin mekaaninen osuus, että ei tosiaan kanita jostain kohtaa
Sen huomasin nyt testaillessa että idle asennossa VAG-COM näyttää "idle" ja kaasua painettaessa "part throttle" mutta pitääköhän tulla "WOT" tms. kun kaasu pohjassa?
Kaasun ollessa täysin pohjassa näyttää edelleen "part throttle"
Löytyyköhän asentoanturille jännite arvoja, jotka vastaa asennon kulmaa (VAG-COM saa näyttämään anturin kulmankin)
esim. idle voltit ja pitäisikö WOT kulma olla 90 astetta ja mikä taasen sen vastaava voltti arvo
Pitää vielä tutkia vaijerin mekaaninen osuus, että ei tosiaan kanita jostain kohtaa
Joo, sillä ajattelinkin kun itselläkin jäi sormet väliin kertaalleen. :)
Tuo volttihomma varmasti löytyisi joltakulta jolla on pääsy Bentleyn korjausmanuaaliin tuolle A6:lle. Käsittääkseni sieltä löytyy jotakuinkin kaikki...
Miten auto ajossa käyttäytyy kun ajat kaasu pohjassa. Sanooko vieläkin part throttle? Jos sanoo niin jossain lie härö. Kaveri mukaan ja ajelulle jos pirssi suinkin käy.
Tuo volttihomma varmasti löytyisi joltakulta jolla on pääsy Bentleyn korjausmanuaaliin tuolle A6:lle. Käsittääkseni sieltä löytyy jotakuinkin kaikki...
Miten auto ajossa käyttäytyy kun ajat kaasu pohjassa. Sanooko vieläkin part throttle? Jos sanoo niin jossain lie härö. Kaveri mukaan ja ajelulle jos pirssi suinkin käy.
Toimii nyt kun antaa akku resetin, sen jälkeen tyhjäkäynti ja kulku ok
Alkuperäinen virhe jää kyllä edelleen oleskeleen boxille ja TBA:n jos erehtyy tekemään niin sitten alkaa ongelmat
Haiskahtaa vähän VAG-COM bugilta (vanha versio 3.x)
Jää luokaan "kosmeettinen" virhe
Noh samalla tuli selvitettyä tonenkin "vika". Imuilman lämpötila on näyttänyt aina tasan 25.5 astetta. Edellinen omistaja oli saanut IAT:n anturin ja yhden solenoidin liittimet väärinpäin
(sininen ja harmaa liitin)
Alkuperäinen virhe jää kyllä edelleen oleskeleen boxille ja TBA:n jos erehtyy tekemään niin sitten alkaa ongelmat
Haiskahtaa vähän VAG-COM bugilta (vanha versio 3.x)
Jää luokaan "kosmeettinen" virhe
Noh samalla tuli selvitettyä tonenkin "vika". Imuilman lämpötila on näyttänyt aina tasan 25.5 astetta. Edellinen omistaja oli saanut IAT:n anturin ja yhden solenoidin liittimet väärinpäin
(sininen ja harmaa liitin)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa