Osaisiko joku auttaa.
Ilmastointi ei pelaa .
Virta lähtee napilta,ainakin valo syttyy,Termostaatille tulee ja lähtee.Painekatkaisijalle tulee 1 nastaan ,vaikka oikokytkee nastasta eteenpäin ,niin ei kompuran liittimelle tule ja mangneettikytkin ei kytke.
Onko virta tulossa suoraan painekatkaisijalta? vai onko jokin välissä.
Paine katkaisija on 4 napainen ja toinen siis korkeapaine kärki kytkee tuulettajan,kun paine nousee liikaa.
Transporter T4 2002 Ilmastoinnin kytkentä
Valvoja: ffp jäsenet
Välistä löytyi rele 140,paikassa 1.Releeseen tulee napaan 6 virta pitäisi kytkeä kaksoiskärjellä 8 ja kompuralle napa 5.Kytkee kun käsin releen kärkeä painaa.
Pääsin jo niin pitkälle että releen napaan 3 ei tule virtaa vaikka ilmastoinnin kytkee .
Siis releeltä puuttuu ohjaus .
Mihin se on hävinnyt ei vielä ole selvinnyt?
Katkaisijalta lähtee komento kun höytystimen lämpöanturi virroittuu ja painekatkaisija .
Tietääkö joku napin ja releen 140 napa 3 ohjauksen kytkentää.
Pääsin jo niin pitkälle että releen napaan 3 ei tule virtaa vaikka ilmastoinnin kytkee .
Siis releeltä puuttuu ohjaus .
Mihin se on hävinnyt ei vielä ole selvinnyt?
Katkaisijalta lähtee komento kun höytystimen lämpöanturi virroittuu ja painekatkaisija .
Tietääkö joku napin ja releen 140 napa 3 ohjauksen kytkentää.
Releen 140 navan 3 ohjaus tulee 147 releen 87a navalle .Releen 147 30 liittimeltä lähtee vi / va ,jatkaa 3 nap liitimelle ,muuttuu si / pu Sitten ei voi seurata.
Ilmastoinnin höyrystimen lämptila anturilta tulee jonto liittimelle ja siitä rinnalta
lähtee si / pu, virta tulee , mutta näiden välissä on vielä jotain.
Kaavio pitää etsiä ,mutta mistä sen löytäisi? Onko netissä ?
Ilmastoinnin höyrystimen lämptila anturilta tulee jonto liittimelle ja siitä rinnalta
lähtee si / pu, virta tulee , mutta näiden välissä on vielä jotain.
Kaavio pitää etsiä ,mutta mistä sen löytäisi? Onko netissä ?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24.9.2012 12:20
Vähän vanha juttu tää sun ilmastoinnin oire, mutta muistatko vielä miten vika korjaantui? Mulla ei tule tuolle 147 releelle heräte virtaa ja sinne kun syöttää herätteen niin ilmastointi pelaa. Kytkentäkaavion mukaan tuo heräte tulee moottorin ohjausyksiköltä, eli sieltä puuttuu joku tieto koska ei salli ilmastoinnin kytkeytyä.
Kirjoittelin tuota silloin hektisessä vikavaiheessa ja syy selvästi jäi kertomatta.
Siis syy oli alavesiletkussa oleva anturi ,siinä on yksi kärki pelkästään sitä varten ,että jos moottori ylikuumenee ,niin virta katkeaa ja ilmastointi tippuu pois suojaten osaltaan moottoria ylikuumenemiselta. Toinen kärki on siinä sitä varten ,että jos kuumenee liikaa ,niin 3 vaihe flektiin nousee päälle. Näin sain merkkimekatsulta oppitunnin.
Pitääkö sitten Paikkaansa,mutta väittämä on,että
Varaosissa on oltava tarkkana ,kun varaosanumeron jälkeen on kirjain,niin se ei saa muuttua. Toiminta muuttuu siinä anturissa ja versioita on kuulema useita.
Siis syy oli alavesiletkussa oleva anturi ,siinä on yksi kärki pelkästään sitä varten ,että jos moottori ylikuumenee ,niin virta katkeaa ja ilmastointi tippuu pois suojaten osaltaan moottoria ylikuumenemiselta. Toinen kärki on siinä sitä varten ,että jos kuumenee liikaa ,niin 3 vaihe flektiin nousee päälle. Näin sain merkkimekatsulta oppitunnin.
Pitääkö sitten Paikkaansa,mutta väittämä on,että
Varaosissa on oltava tarkkana ,kun varaosanumeron jälkeen on kirjain,niin se ei saa muuttua. Toiminta muuttuu siinä anturissa ja versioita on kuulema useita.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24.9.2012 12:20
Pieni korjaus edelliseen, eli en antanut herätettä 147 releelle vaan releeltä lähtevään nastaan 5 suoran virran jolloin ilmastointi toimii. tuo moottori ohjauksen antama heräte saakin pysyä kateissa, rele on nimittäin avaava ei sulkeva, eli moottorinohjauksen antama heräte kytkee ilmastoinnin pois päältä.
Järjestelmä on täynnä ja rikkinäinen 147 rele vaihdettu uuteen. jostain syystä ei vaan tule tarpeeksi virtaa että ilmastointi kytkeytyisi, joku rikkinäinen komponentti tai johtokatkos oltava koska releen pohjaan tulee mitattuna täysi jännite, mutta kun releen ohittaa hyppyjohdolla ei ilmastointi lähde päälle, taas kun virran tuo suoraan akulta homma toimii.
Tutkimukset jatkuu ja vinkkejä otetaan vastaan.
Järjestelmä on täynnä ja rikkinäinen 147 rele vaihdettu uuteen. jostain syystä ei vaan tule tarpeeksi virtaa että ilmastointi kytkeytyisi, joku rikkinäinen komponentti tai johtokatkos oltava koska releen pohjaan tulee mitattuna täysi jännite, mutta kun releen ohittaa hyppyjohdolla ei ilmastointi lähde päälle, taas kun virran tuo suoraan akulta homma toimii.
Tutkimukset jatkuu ja vinkkejä otetaan vastaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa