golf III 1.8 gl tyhjäkäynti korkealla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

fonzi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.1.2008 0:15

golf III 1.8 gl tyhjäkäynti korkealla

ViestiKirjoittaja fonzi » 3.8.2009 22:45

Terve !

Tyhjäkäynti ongelmia näyttäisi olevan melkoisesti mulllakin...

Tässä omaa tarinaa:

Tyhjäkäynti jää korkealle n.2000rpm eikä tipu kaasuttelulla. Kierrokset saa ainoastaan pudotettua vaihteen kanssa noin 1000rpm:n johon ne sitten myös jää. Kunnnes lähtee liikkeelle ja antaa kaasua niin kierrokset jää "päälle" ja tyhjäkäynti taas 2000rpm...

Pitkään oli niin että kierrokset nousi tuonne 2000:n mutta pikku hiljaa laski 900:n kuitenkin jossain 1500-1600:n välillä tökkäsi ennen kuin laski 900:n...

Eroa ei juurikaan ole on sitten kylmä tai lämmin...

Kumilaippa oli haljennut joka tulee imusarjan ja ruiskukotelon väliin. Korjasin sen mutta tilanne on sama... Samalla putsasin/tarkastin koko mötin ja alipaine letkut joissa ei ollut mitään vikaa/vuotoja...

Joten mieleen tulis enää että tyhjäkäyntimoottori olisi sökönä. Onko sen hajoaminen yleinen vika näissä?? Vai osaisiko joku neuvoa tai tietäisikö joku vastaavaa jollain olleen joka olisi saanut auton kuntoon???? APUA, HJÄLP, HELP!!!!??

Täytyis toi ongelma saada nopeasti selville sillä katsastus aika menee umpeen ja muuten nätti auto nopeasti myytyä kun uusi auto on jo takapuolen alla...
Eihän tota noin saa katsastettua saatikka myytyä kannattavasti...?

Auto siis on golf III 1.8gl variant vm.1997 66kw ja ajettu 232tkm

Ps. olis myynnissä ;)

Misanthor
-
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2006 0:32

ViestiKirjoittaja Misanthor » 4.8.2009 19:12

Ääni tyhjäkäyntimoottorille. Oma RP koneinen kakkis teki samaa. Asettui sen vaihtamalla.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 4.8.2009 19:26

Tarkastapa huohotusletku, oma ex G3 teki lähes samaa ja huohotusletku oli repeillyt useammasta kohtaa.

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 5.8.2009 21:01

Tyhjäkäyntimoottorille toinen ääni.
Omassa koneessa vika esiintyi vielä eritoten lämpimällä koneella.

Tyhjäkäyntimoottorin vaihdon (jos meinasit vaihdella) jälkeen kannattaa nollata ohjausboksi, eli akun miinuskenkä viideksi minuutiksi pois, ja sen jälkeen ajaa boksi uudelleen sisään käyttämällä konetta tyhjäkäynnillä niin kauan, että flekti alkaa puhaltaa. Tyhjäkäyntikierrosten pitäisi jossain vaiheessa prosessia laskea ja asettua oikeille uomille...

En tiedä mikä ruiskusysteemi golffissasi on mutta RP Jetassa näin ainakin.

Toi nollaus on muuten aika jännä juttu. Löysin vinkin joskus jostain pösö-foorumilta (monojet systeemejä niissäkin).

fonzi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.1.2008 0:15

KIITOS!!!

ViestiKirjoittaja fonzi » 7.8.2009 15:18

Tyhjäkäynti moottorihan se oli! Toimi vaihdon jälkeen kuin unelma ja katsastuskin moitteitta läpi! Nyt auto rullaa sitten jo uuden tyytyväisen omistajan hoivissa :) Melkein ois tehnyt mieli jättää itselle... ;) KIITOS vastauksista!!! :))))


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 20 vierailijaa