Terve!
Eli otsikon mukaisesta autosta ei flekti sammu mitenkään, eli jää käyntiin kylmänäkin. Käytin tänään auton Laakkosella tutkittavana ja sanoivat että on tuulettimen ohjausyksikkö mennyt, menisi koko paketti kuulemma ropelleineen päivineen vaihtoon, 490 flekti + töihin toinen mokoma!
Kertokaapa fiksummat onko tuo tosiaan noin, ja onko siis flektipaketissa jossa nuo kaksi flektiä ovat, joku ohjausyksikkö joka ottaa CAN-väylästä käskyjä? Vai olisiko Laakkosen nimittämä ohjausyksikkö sittenkin vaan joku epoksiin valettu rele?
Ja jos joltain sattuu ETKA löytymään niin voisiko joku katsoa onko Caddyssa ja jopa Golf V:ssa osanumerot tämän kohdalla samoja kuin Touranissa?
Kiitos!!
Touran 1,9tdi AVQ -04, flekti ei sammu
Valvoja: ffp jäsenet
Itse itselleni vastaten,
kuntoon tuli vaihtamalla flektipaketti Caddyn vastaavaan. Isommassa flektissä on ohjauselektronikka sisäänrakennettuna joka ohjaa pienempää flektiä. Autossa on myöskin jäähdyttimessä "Dual thermo switch" jossa vika olisi myös voinut olla. Flektistä antoi myös vikakoodit:
2 Faults Found
18353 - Control Module 1 for Cooling Fan: Output Short Circuit
P1945 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00101011
Temperature: 85.5°C
Duty Cycle: 9.6 %
18354 - Control Module 1 for Coolant Fan: Defective
P1946 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1218 /min
Torque: 80.0 Nm
Speed: 5.0 km/h
Load: 20.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 12.6°C
Duty Cycle: 9.6 %
Tuon perusteella tuntuisi että isommassa flektissä todellakin olisi jokin CAN-väylään liittyvä ohjain.
Merkkiliikkeen arvio työn määrästä (4-5h) oli kyllä aika liioiteltu. Amatööreinä vaihdettiin koko paketti alle tunnissa alakautta, sisältäen vielä 20min ihmettelyä.
Toivottavasti tästä on jollekkin jatkossa hyötyä....
EDIT: 52tkm ajetun -05 Caddyn flekti maksoi purkaamolla 150€....
kuntoon tuli vaihtamalla flektipaketti Caddyn vastaavaan. Isommassa flektissä on ohjauselektronikka sisäänrakennettuna joka ohjaa pienempää flektiä. Autossa on myöskin jäähdyttimessä "Dual thermo switch" jossa vika olisi myös voinut olla. Flektistä antoi myös vikakoodit:
2 Faults Found
18353 - Control Module 1 for Cooling Fan: Output Short Circuit
P1945 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.06 V
Bin. Bits: 00101011
Temperature: 85.5°C
Duty Cycle: 9.6 %
18354 - Control Module 1 for Coolant Fan: Defective
P1946 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1218 /min
Torque: 80.0 Nm
Speed: 5.0 km/h
Load: 20.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 12.6°C
Duty Cycle: 9.6 %
Tuon perusteella tuntuisi että isommassa flektissä todellakin olisi jokin CAN-väylään liittyvä ohjain.
Merkkiliikkeen arvio työn määrästä (4-5h) oli kyllä aika liioiteltu. Amatööreinä vaihdettiin koko paketti alle tunnissa alakautta, sisältäen vielä 20min ihmettelyä.
Toivottavasti tästä on jollekkin jatkossa hyötyä....
EDIT: 52tkm ajetun -05 Caddyn flekti maksoi purkaamolla 150€....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa