passat nykii ja tehot hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

passat nykii ja tehot hukassa

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 28.7.2009 11:36

Auto passat -99 1,8 vapari ATP

Oireet. nykii, ei nosta kierroksia yli 4 tonnin, ja polttaa putkessa.

vac-com antaa 2 vikakoodia, nokka-aksilan asentotunnistimelle ja toinen on tälläinen
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit

Missä päin imusarjaa tämä venttiili siaitsee ja mikä tarkoitus sillä on?
Viimeksi muokannut anzelmi-, 31.7.2009 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lasoli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.3.2004 12:21

1,8T nykii ja tökkii kiihdytyksessä

ViestiKirjoittaja Lasoli » 31.7.2009 12:51

Samantyyppinen ongelma -00 1,8T Passatilla. Moottorin tyyppiin en ole perehtynyt...

Kylmästä kun lähtee liikkeelle ja ajelee liikenteen mukana lämpimäksi, niin kierroksia voi huoletta nostaa vaikka rajoittajalle ja auto kiihtyy normaalisti.

Jos tasaista ajoa kestää pidempään 5-10min tai muuten ajelee esim. jonkin aikaa vakionopeudensäädin päällä, niin kiihdyttäminen vauhdista ei onnistu esim. 3. vaihteella n. 3800 kierroksen jälkeen vaan auto nykii ja tökkii ja tehot ikään kuin katoavat. Sama toistuu seuraavilla vaihteilla ja kaasua hölläämällä kulku palautuu jokseenkin normaaliksi.

Vapaalla moottori kiertää aivan normaalisti vaikka rajoittajalle, mutta veto päällä tuota nykimistä esiintyy nykyisin lähes päivittäin.

Mistä etsimään vikaa?

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 31.7.2009 22:27

Lasoli oletko lukenut vikakoodit?


Nyt on korjatu alipaine vuoto ja tuota imusarjan venttiilin vikakoodia ei enää tule.

Vaihdetiin uusi nokka-aksilan asentotunnistin, mutta vag-comi näyttää edelleen asentotunnistimen vikakoodia.

Otin sitten huvikseni ilmamassamittarilta johdon irti ja auto rupesi pelaamaan, käy hyvin ja kaikki tehot tallella, mutta taas sama homma jos laittaa johdon kiinni.

olisko kellää ideoita missä mahtais olla vika

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 31.7.2009 23:26

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 1.8.2009 12:19

Mulla ainaki autto ilmamassamittarin vastuksien puhdistus mutta jos puhistat niin ne katkeilee aika herkästi. enkä tiedä saako kaikkia mittareita edes aukastua niin että pääsee käsiksi vastuksiin.

Lasoli
-
Viestit: 9
Liittynyt: 31.3.2004 12:21

ViestiKirjoittaja Lasoli » 2.8.2009 22:40

anzelmi-: En ole vikakoodeja lukenut kun en VAG-COMia omista eikä lähituttavapiiristäkään moista löydy. Vielä en ole innostunut viemään autoa mihinkään korjaamollekaan, kun se kumminkin toimii... Tavallaan. :)

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 3.8.2009 17:10

ettei ois sytkä puolella häikkää millon tulpat vaihdettu?

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 4.8.2009 0:42

Kyllähän se taisi tuossa MAF anturissa olla vika, kokeiltiin toisesta autosta anturia ja sillä pelas hyvin.

Ihmetyttää vielä tuo nokka-aksilan asentotunnistin, vaikka on uusi anturi ja testattu tuleeko ohjainvirtaa anturille, niin silti vag-com ilmoittaa vikakoodia.
eikä meno muutu millään tavalla vaikka ottaa anturilta johdon irti, onko tuo anturi sitten ihan turha kapistus vai?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tumi ja 16 vierailijaa