luuletko olevasi huono onninen vw omistaja?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
luuletko olevasi huono onninen vw omistaja?
Niin eli luuletko olevasi huono onninen volkkaristi? minäpä kerron tarinan köyhästä autoasentaja tuunarista. tarina on pitkä mutta opettavainen.
elettiin viime vuoden kevättä kun myin entisen todella luotettavan japanilaisen autoni koska piti saada uudempi ja mielellään turbo, nahkajakkaraa, ilmastointia jne jne. nettiautosta pongasin ilokseni turbo passatin lievästi tuunattuna mutta ajonesto vikaisena ja joitain osia revittynä sekä jo liki matta kuntoisessa maalissa (vain huonon pidon takia). Mielessäni ajattelin että "ostan ton ja fixaan sekä korjaan ajoneston ja myyn hyvällä hinnalla" kohtuu edullinen kun kerran oli. soitin perjantai iltana keskisuomessa majaa pitävälle autokauppialle (kyläkaupan tuntumassa) jolla auto oli ja hetken humalapäissämme juteltuamme kaupat oli selvät eli parin sadan hinnan alennus oli selvä + vanteet sekä kuvissa kontissa olevat arvokas ja arvoton vahvistin kuuluivat kauppaan.
seuraavana päivänä paikalle päästyäni kuva oli huijannut ja auto paljon vielä karumpi sekä kas hinnasta ei oltukkaan enää samaa mieltä ja mikä parasta kontin avattuani arvokkaampi vahvistin oli hävinnyt..... myyjä siihen että "voi hänellähän on käynyt varkaita viime yönä ja ovet eivät olleet lukossa eikä hälytin päällä koska oli auto laturissa koko yön"!! no eikait siinä, jospa varkailla on nykyään työkalut mukana eivätkä katkokkaan enää johtoja ym eivätkä ota kuin arvokkaampia vahvistimia vaikka soitin ja toinen vahvistin on puolksi irti. mutta miksi akku oli kuitenkin lähes mykkä jos koko yön latasi.. osta hyvä mies uusi laturi!!
aikani väännettyäni lähdin kuitenkin tyhmyyttäni kotiin auton kanssa koska matka oli ollut pitkä trailerin kanssa. noh täällä jo varmaan kaikki tietää miten helppoa ajonestoa on ohittaa uuden sukupolven ajonesto tekeleistä.. eli ei mahdollista. loppujen lopuksi korvat luimussa naapuri liikkeeseen auto huoltoon koska itse työskentelen toisen merkin parissa ja niinhän siinä kävi että mittaristo meni uusiksi..öö arvo 850e!! noh sitä en suostunut maksamaan joten aloin etsiä käytettyä ja sepäs ei kelpaakkaan vasta jos on täysin sama numerosarja molemmissa eli voitte uskoa, ei ollut helppoa löytää tämän kokoisesta maasta sellaista.
auto saatiin kuin saatiinkin käyntiin mutta käy jotenkin oudosti.. selvästi nostin vika mutta varmahan ei voi olla, nakuttaa vaan ikävästi. noh ei huolta, tarkoituksena avata vaikka koko motti jos ei ääni muuten löydy. no meni siinä viikko ja taisipa niitä kulua jopa parikin kunnes tuli eräs launtai ja veressä oli jonkin verran alkomahoolia kun istuessani taka jakkaralla huusin´kuskille et "entinen omistaja oli kehunut ajaneen 260km/h et anna mennä jos uskallat" ja kuskihan uskalsi..... no mitenkäs siinä kävi, nakutus loppui vauhdista 240km/h ja arvata saattaa et kiinni leikatessaan vaihde päällä siitä vauhdista pari kilometriä tekee siitä lopustakin selvää eli mitään ehjää ei jäänyt. ah ihanuutta, sainpa nyt sen turbo auton perkele..ironisinta on et maanantaina piti alkaa kaivaa vika esille mut aivot kun ei aina toimi ainakaan kännissä.
uutta moottoria etsimään (myös turbo ym kaikki) ja samasta pitäjästäpä sattui löytymään, ainut vika oli et myyjä oli hintatietoinen vaan eipä auta, ei noita oikeen puissa kasva. helvetisti uusia osia n. 600e vielä päälle eli kun on alettu laittaa niin laitetaan kerralla. siinäkin rytäkässä tuli sellainen vahinko että kun tekniikan vaihdon jälkeen ensi kerran käänsin avainta niin kojetaulun alta nousi savu ja johtoja paloi karrelle metri tolkulla.. no tietenkin startin heräte oli onnistunut lipsahtamaan sentin matkalta laatikon ja koneen väliin joten sai maata ja savun hälvettyä tarkistin kytkennän.
kun sitten sain jonkun kuukauden hengiteltyäni taas inspiraatiota laittaa auto päällepäin eli vähintäänkin myllätä ja paikkamaalata kaikki kaaret ym kiven iskut niin perkeleen airbagin valo syttyi. noooh ei huolta sehän paloi kesälläkin ja silloinkin oli vaan käynyt jännite liian alhaalla mutta eipäs tällä kertaa koska katsastuskin oli edessä sillä nytpä tuli kaikki mahdolliset vikakoodit eli merkkiliikkeen mielestä ohjainlaite paskana (550e)!!
vittu mikä tuuri.. taas joku matolaatikko rikki. joku kuukausi sillä sitten ajeltiin ilman leimaa kunnes koitti jo pääsiäinen ja ajattelin pikku aperiitta humalassa koodata hälyyttimelle toisen kaukosäätimen koska ei ollut kuin yksi ja nyt toinen löytyi.... olen sen toimenpiteen tehnyt kymmeniä kertoja mutta nyt aivot teki taas tenän ja resetoin vanhat kaukosäätimet ennen kuin koitin mennä hälyttimen koodaus tilaan ja kuinka ollaakkaan koodi oli väärä!! eli nyt ei sitten pelannut edes keskuslukon k. ohjaus eikä häly.
tästä rankasti vittuuntuneena vetelin rälläkällä pitkin kylkeä että ei enään mitään väliä perkele. siinä aamu yön pikkutunteina olin jo purkanut puoli sisustaa ja rälläköinyt sivuvilkun paikat jatkotoimen piteitä varten "puhtaaksi". ei moni arvaa kuinka jännitti aamulla mennä talliin katsomaan....
no jotain hyvää jos huonoakin eli sain lopen sen tarvitsemani inspiraatio iskun ja vääntelin koko korisarjan eli puskurit ja helmat, takalipat, kontin luukun muokkausta, vilkkupeilit maski ym ym ja nyt auto maalattiin viime viikolla ja tuli mielestäni todella asiallinen pasuuna. tässäkin asiassa tuli pieniä mutkia maalarin huolehtiessa hiukka auton huonosta suojaamisesta kuurosateilta varsinkin kun autosta oli irti kaikki ovet, luukut jne mutta ei siitä sen enempää koska ilmeisesti suuremmilta ongelmilta vältyttiin. onneksi värikin vaihtui täysin vielä lopuksi tumman vihreästä valkoiseksi ja laitan kuvia kunhan ehdin todisteeksi.
noh enään oli tosiaan ongelmana se airbagin valo että leiman voisi ehkä saada ja luultavasti tuulilasi sekä ajovalon korkeuden säätömoottorit. siinä sitten eilen illalla tempaisin mittariston irti peittääkseni airbagin valon että jos tuuri käy niin ei huomaa ja kas kummaa kun saan mittariston takaisin ja akun kengän kiinni niin SE VITUN AJONESTO on taas päällä!!!!
vein auton taas töpselin nokkaan ja diagnoosina oli helvetisti pään raapimista, valohoitoa ja iso lasku eli se meni sitten näin: "vikaa ei löydy eikä auto käy mutta uusi avain on tilattu koska eeehhkä voi olla siinä vika tai sitten taas mittaristo tai sitten joku vika jota kukaan ei tiedä" ja helvetin airbagin boxi on tässä romussa tietenkin merkkiä BOSCH ja boschilta ei enään saa tohon boxeja eli pitäs vaihtaa siemens tai jonku muun boxi joka tarkoittaisi kaikkien vehkeitten vaihtoa!!! no onneksi kaveri tiesi kertoa et 3 vuotta sitten toi operaatio oli maksanut johonkin toiseen passattiin vain 10 000e!!!! mut onhan siitä jo 3 vuotta... joopa joo.
että jos joskus kuulette mun haukkuvan vw:tä niin turha urputtaa, tiedän kokemuksesta about 3000kilometriä ja 3000e köyhempänä!!! .....ja kauppialle terveisiä et fuck you!
elettiin viime vuoden kevättä kun myin entisen todella luotettavan japanilaisen autoni koska piti saada uudempi ja mielellään turbo, nahkajakkaraa, ilmastointia jne jne. nettiautosta pongasin ilokseni turbo passatin lievästi tuunattuna mutta ajonesto vikaisena ja joitain osia revittynä sekä jo liki matta kuntoisessa maalissa (vain huonon pidon takia). Mielessäni ajattelin että "ostan ton ja fixaan sekä korjaan ajoneston ja myyn hyvällä hinnalla" kohtuu edullinen kun kerran oli. soitin perjantai iltana keskisuomessa majaa pitävälle autokauppialle (kyläkaupan tuntumassa) jolla auto oli ja hetken humalapäissämme juteltuamme kaupat oli selvät eli parin sadan hinnan alennus oli selvä + vanteet sekä kuvissa kontissa olevat arvokas ja arvoton vahvistin kuuluivat kauppaan.
seuraavana päivänä paikalle päästyäni kuva oli huijannut ja auto paljon vielä karumpi sekä kas hinnasta ei oltukkaan enää samaa mieltä ja mikä parasta kontin avattuani arvokkaampi vahvistin oli hävinnyt..... myyjä siihen että "voi hänellähän on käynyt varkaita viime yönä ja ovet eivät olleet lukossa eikä hälytin päällä koska oli auto laturissa koko yön"!! no eikait siinä, jospa varkailla on nykyään työkalut mukana eivätkä katkokkaan enää johtoja ym eivätkä ota kuin arvokkaampia vahvistimia vaikka soitin ja toinen vahvistin on puolksi irti. mutta miksi akku oli kuitenkin lähes mykkä jos koko yön latasi.. osta hyvä mies uusi laturi!!
aikani väännettyäni lähdin kuitenkin tyhmyyttäni kotiin auton kanssa koska matka oli ollut pitkä trailerin kanssa. noh täällä jo varmaan kaikki tietää miten helppoa ajonestoa on ohittaa uuden sukupolven ajonesto tekeleistä.. eli ei mahdollista. loppujen lopuksi korvat luimussa naapuri liikkeeseen auto huoltoon koska itse työskentelen toisen merkin parissa ja niinhän siinä kävi että mittaristo meni uusiksi..öö arvo 850e!! noh sitä en suostunut maksamaan joten aloin etsiä käytettyä ja sepäs ei kelpaakkaan vasta jos on täysin sama numerosarja molemmissa eli voitte uskoa, ei ollut helppoa löytää tämän kokoisesta maasta sellaista.
auto saatiin kuin saatiinkin käyntiin mutta käy jotenkin oudosti.. selvästi nostin vika mutta varmahan ei voi olla, nakuttaa vaan ikävästi. noh ei huolta, tarkoituksena avata vaikka koko motti jos ei ääni muuten löydy. no meni siinä viikko ja taisipa niitä kulua jopa parikin kunnes tuli eräs launtai ja veressä oli jonkin verran alkomahoolia kun istuessani taka jakkaralla huusin´kuskille et "entinen omistaja oli kehunut ajaneen 260km/h et anna mennä jos uskallat" ja kuskihan uskalsi..... no mitenkäs siinä kävi, nakutus loppui vauhdista 240km/h ja arvata saattaa et kiinni leikatessaan vaihde päällä siitä vauhdista pari kilometriä tekee siitä lopustakin selvää eli mitään ehjää ei jäänyt. ah ihanuutta, sainpa nyt sen turbo auton perkele..ironisinta on et maanantaina piti alkaa kaivaa vika esille mut aivot kun ei aina toimi ainakaan kännissä.
uutta moottoria etsimään (myös turbo ym kaikki) ja samasta pitäjästäpä sattui löytymään, ainut vika oli et myyjä oli hintatietoinen vaan eipä auta, ei noita oikeen puissa kasva. helvetisti uusia osia n. 600e vielä päälle eli kun on alettu laittaa niin laitetaan kerralla. siinäkin rytäkässä tuli sellainen vahinko että kun tekniikan vaihdon jälkeen ensi kerran käänsin avainta niin kojetaulun alta nousi savu ja johtoja paloi karrelle metri tolkulla.. no tietenkin startin heräte oli onnistunut lipsahtamaan sentin matkalta laatikon ja koneen väliin joten sai maata ja savun hälvettyä tarkistin kytkennän.
kun sitten sain jonkun kuukauden hengiteltyäni taas inspiraatiota laittaa auto päällepäin eli vähintäänkin myllätä ja paikkamaalata kaikki kaaret ym kiven iskut niin perkeleen airbagin valo syttyi. noooh ei huolta sehän paloi kesälläkin ja silloinkin oli vaan käynyt jännite liian alhaalla mutta eipäs tällä kertaa koska katsastuskin oli edessä sillä nytpä tuli kaikki mahdolliset vikakoodit eli merkkiliikkeen mielestä ohjainlaite paskana (550e)!!
vittu mikä tuuri.. taas joku matolaatikko rikki. joku kuukausi sillä sitten ajeltiin ilman leimaa kunnes koitti jo pääsiäinen ja ajattelin pikku aperiitta humalassa koodata hälyyttimelle toisen kaukosäätimen koska ei ollut kuin yksi ja nyt toinen löytyi.... olen sen toimenpiteen tehnyt kymmeniä kertoja mutta nyt aivot teki taas tenän ja resetoin vanhat kaukosäätimet ennen kuin koitin mennä hälyttimen koodaus tilaan ja kuinka ollaakkaan koodi oli väärä!! eli nyt ei sitten pelannut edes keskuslukon k. ohjaus eikä häly.
tästä rankasti vittuuntuneena vetelin rälläkällä pitkin kylkeä että ei enään mitään väliä perkele. siinä aamu yön pikkutunteina olin jo purkanut puoli sisustaa ja rälläköinyt sivuvilkun paikat jatkotoimen piteitä varten "puhtaaksi". ei moni arvaa kuinka jännitti aamulla mennä talliin katsomaan....
no jotain hyvää jos huonoakin eli sain lopen sen tarvitsemani inspiraatio iskun ja vääntelin koko korisarjan eli puskurit ja helmat, takalipat, kontin luukun muokkausta, vilkkupeilit maski ym ym ja nyt auto maalattiin viime viikolla ja tuli mielestäni todella asiallinen pasuuna. tässäkin asiassa tuli pieniä mutkia maalarin huolehtiessa hiukka auton huonosta suojaamisesta kuurosateilta varsinkin kun autosta oli irti kaikki ovet, luukut jne mutta ei siitä sen enempää koska ilmeisesti suuremmilta ongelmilta vältyttiin. onneksi värikin vaihtui täysin vielä lopuksi tumman vihreästä valkoiseksi ja laitan kuvia kunhan ehdin todisteeksi.
noh enään oli tosiaan ongelmana se airbagin valo että leiman voisi ehkä saada ja luultavasti tuulilasi sekä ajovalon korkeuden säätömoottorit. siinä sitten eilen illalla tempaisin mittariston irti peittääkseni airbagin valon että jos tuuri käy niin ei huomaa ja kas kummaa kun saan mittariston takaisin ja akun kengän kiinni niin SE VITUN AJONESTO on taas päällä!!!!
vein auton taas töpselin nokkaan ja diagnoosina oli helvetisti pään raapimista, valohoitoa ja iso lasku eli se meni sitten näin: "vikaa ei löydy eikä auto käy mutta uusi avain on tilattu koska eeehhkä voi olla siinä vika tai sitten taas mittaristo tai sitten joku vika jota kukaan ei tiedä" ja helvetin airbagin boxi on tässä romussa tietenkin merkkiä BOSCH ja boschilta ei enään saa tohon boxeja eli pitäs vaihtaa siemens tai jonku muun boxi joka tarkoittaisi kaikkien vehkeitten vaihtoa!!! no onneksi kaveri tiesi kertoa et 3 vuotta sitten toi operaatio oli maksanut johonkin toiseen passattiin vain 10 000e!!!! mut onhan siitä jo 3 vuotta... joopa joo.
että jos joskus kuulette mun haukkuvan vw:tä niin turha urputtaa, tiedän kokemuksesta about 3000kilometriä ja 3000e köyhempänä!!! .....ja kauppialle terveisiä et fuck you!
Kaverilla hieman vastaava tarina Passattinsa kanssa. Auto piti saada, mieluiten isohko ja "laadukas". Meni kuitenkin ostamaan halvimman 3B:n minkä läheltään minkä löysi, ja siinäkin on nyt sitten korjattu ongelmia laidasta laitaan koneremontista sähköosiin. Jollainhan se hinta selittyy?
Asia olisi hieman eri jos ostaisi kunnossa olevan auton, josta pitäisi jatkuvasti korjata jotain älyttömiä vikoja. Noh... autoja nämä on kaikki vikoineen kaikkineen. Kotipuolessa vasta brittiselvityksessä parhaaksi rankattu uudehko Honda Accord temppuilee naapureilla siihen malliin ettei emäntä uskalla sillä kauppaan lähteä, eikä huolto osaa sanoa mitään. Eli on sitä muillakin ongelmia.
Aloittajalle jaksamisia, ja vinkkinä vielä että osta diagnostiikkapiuha ja halpa läppäri sen kaveriksi niin helpottuu vikojen selvittely kun ei jatkuvasti liikkeessä tarvisi käyttää. Auttoi ainakin itseä huomattavasti moinen.
Asia olisi hieman eri jos ostaisi kunnossa olevan auton, josta pitäisi jatkuvasti korjata jotain älyttömiä vikoja. Noh... autoja nämä on kaikki vikoineen kaikkineen. Kotipuolessa vasta brittiselvityksessä parhaaksi rankattu uudehko Honda Accord temppuilee naapureilla siihen malliin ettei emäntä uskalla sillä kauppaan lähteä, eikä huolto osaa sanoa mitään. Eli on sitä muillakin ongelmia.
Aloittajalle jaksamisia, ja vinkkinä vielä että osta diagnostiikkapiuha ja halpa läppäri sen kaveriksi niin helpottuu vikojen selvittely kun ei jatkuvasti liikkeessä tarvisi käyttää. Auttoi ainakin itseä huomattavasti moinen.
Ite ostin 1½v sitten mukamas hyväkuntoisen ja viimesen päälle huolletun G60 Corradon sikahintaan. Kaiken piti pelata ja muutamaa pikkuvikaa lukuun ottamatta. Olihan sillä mukava ajella carinan ja hiluxin jälkeen.
Noh, ensimmäiset pari kuukautta sillä tulikin ajettua kunnes nesteet pihalle jakopään puolella olevan laipan välistä. Hinaukseen ja tallille tekemään remppaa ja samalla sitten aattelin, että vaihtaa hihnat ja öljyt samalla. Ekan käynnistyksen yhteydessä sitten öljyvalo jäi vilkkumaan ja vilkkuu vieläkin.
Kaupungissa tuli kerran polkastua vähän kovempaa jarrua, niin eiköhän sieltä sitten lentänyt toiselta puolelta palat katuun, kun olivat niin kuluneet. Tietenkään sitä huomannut, kun vasta kotona ja taas dollarit vilisi silmissä, kun satula paskana. Rahaa ei ollut joten uudet palat vaan väliin ja käytettyä satulaa etsimään.
No sillä sitten parikuukautta taas ajellessa auto kokoajan hukkasi nesteitä ja ajattelin tiivistää vähän paikkoja. Ahtoputkia pois tieltä irrottaessa ihmettelin mitä v*ttua ahtimen tiivisteet siellä tekee x_X osa sitten löytyi välijäähdyttimestäkin. No sitten g60 huoltosarjaa tilaukseen ja sen kun lopulta sai tehtyä etu/takajarru rempan lisäksi. Taas muutamia kuukausia mukavaa ajoa. Tulipa Laakkoselta haettua uusi satulakin.
Kunnes illalla töistä lähtiessä pääsin pari kilometriä, niin auto hyytyy ja tukehtuu tien sivuun. Starttaa muttei käynnisty ja tottakai vesisateessa. Kaiken sen huudon jälkeen n. 22.20 soittoa kaverille ja auto taas talliin. Siellä se kuukauden päivät makoili ja vikaa ihmetellessä tuli uusittua suuttimien johtosarja, kun sellaista haperoa olivat. Yleismittarin kanssa kovaa rallia pitkin kone huonetta ja liittimien putsailua sun muuta. No eiköhän bensat ollu valunu männänrenkaiden läpi öljyjen sekaan ja sitten öljyjen vaihtoon ja kahteen kertaan. Auto alkoi käynnistelemään lyhyillä starttauksilla, mutta röpöttäen. Neljä tuntia kun piti lohkolämppärissä, niin käyntiin lähti ja illan testiajoilla toimikin hyvin, kunhan motti ei päässyt jäähtymään.
Tuli tuossa jossakin välissä korjattua muutama niistä pikkuvioista, kuten lämpömittarin neula takaisin paikalleen ja prikka vaihdekepin päähän niin meni vaihteetkin paremmin silmään. Myyjä tosin meinasi, että vaihtaja rikki, mutta ei onneksi ollut.
No sitten auto korjaamon pihaan tämän vuoden vaihteessa ja siellä se vieläkin lepää. Kaikki johdot kuulemma kohta läpi käyty ja diagnoosina ettei lisärikastin saa virtaa. Sähkötkin vedetty kuulemma päin perseitä ja ihmeellisiä ryöstöjä ja omia virityksiä. Sanosin että voi perkele.
Noh, ensimmäiset pari kuukautta sillä tulikin ajettua kunnes nesteet pihalle jakopään puolella olevan laipan välistä. Hinaukseen ja tallille tekemään remppaa ja samalla sitten aattelin, että vaihtaa hihnat ja öljyt samalla. Ekan käynnistyksen yhteydessä sitten öljyvalo jäi vilkkumaan ja vilkkuu vieläkin.
Kaupungissa tuli kerran polkastua vähän kovempaa jarrua, niin eiköhän sieltä sitten lentänyt toiselta puolelta palat katuun, kun olivat niin kuluneet. Tietenkään sitä huomannut, kun vasta kotona ja taas dollarit vilisi silmissä, kun satula paskana. Rahaa ei ollut joten uudet palat vaan väliin ja käytettyä satulaa etsimään.
No sillä sitten parikuukautta taas ajellessa auto kokoajan hukkasi nesteitä ja ajattelin tiivistää vähän paikkoja. Ahtoputkia pois tieltä irrottaessa ihmettelin mitä v*ttua ahtimen tiivisteet siellä tekee x_X osa sitten löytyi välijäähdyttimestäkin. No sitten g60 huoltosarjaa tilaukseen ja sen kun lopulta sai tehtyä etu/takajarru rempan lisäksi. Taas muutamia kuukausia mukavaa ajoa. Tulipa Laakkoselta haettua uusi satulakin.
Kunnes illalla töistä lähtiessä pääsin pari kilometriä, niin auto hyytyy ja tukehtuu tien sivuun. Starttaa muttei käynnisty ja tottakai vesisateessa. Kaiken sen huudon jälkeen n. 22.20 soittoa kaverille ja auto taas talliin. Siellä se kuukauden päivät makoili ja vikaa ihmetellessä tuli uusittua suuttimien johtosarja, kun sellaista haperoa olivat. Yleismittarin kanssa kovaa rallia pitkin kone huonetta ja liittimien putsailua sun muuta. No eiköhän bensat ollu valunu männänrenkaiden läpi öljyjen sekaan ja sitten öljyjen vaihtoon ja kahteen kertaan. Auto alkoi käynnistelemään lyhyillä starttauksilla, mutta röpöttäen. Neljä tuntia kun piti lohkolämppärissä, niin käyntiin lähti ja illan testiajoilla toimikin hyvin, kunhan motti ei päässyt jäähtymään.
Tuli tuossa jossakin välissä korjattua muutama niistä pikkuvioista, kuten lämpömittarin neula takaisin paikalleen ja prikka vaihdekepin päähän niin meni vaihteetkin paremmin silmään. Myyjä tosin meinasi, että vaihtaja rikki, mutta ei onneksi ollut.
No sitten auto korjaamon pihaan tämän vuoden vaihteessa ja siellä se vieläkin lepää. Kaikki johdot kuulemma kohta läpi käyty ja diagnoosina ettei lisärikastin saa virtaa. Sähkötkin vedetty kuulemma päin perseitä ja ihmeellisiä ryöstöjä ja omia virityksiä. Sanosin että voi perkele.
Jaahas.
Kun ostin tuon nykyisin kakkiksen, niin kyllä se joulukuisena pakkaspäivänä näytti hyvältä auratulla pihalla, käyntiin lähti normaalisti eikä sitten näyttänyt ruostettakaan paljoa olevan.
Mutta sitten eräänä maaliskuisena päivänä kun vaihdoin vähän paremman soittimen tilalle. JUMALAUTA! Sinne tuli sitten kaikennäköstä johtoa. Mm. alkuperäisestä liittimestä rosvolla napattu virrat ja maat, sekä erillinen johto konehuoneesta asti. Ja molemmat sitten loppupeleissä rinnakkain. No eipähän ainakaan virta päässy radiolta loppumaan kesken. Tästä jännittyneenä tutkailemaan autoa tarkemmin.
Peräpaksissa nyrkin kokoinen reikä paikattu hälläväliä asenteella. Eli reikä pois ja ylisuuri pelti lätkä tilalle. No onhan se peräkontissa kuitenkin niin eipä se sieltä näy. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Sitten ryntäsin tutkimaan kaaret. Jumalauta. Pitäisi auton olla metallivärinen jade grün metallic. ja paskat. Kaikki neljä kaarta vedetty luultavasti sinnepäin vihreällä, lähes mattapintaisella kilikalilla. Näkyy selvästi jos tarkasti katsoo että missä menee suhuttelurajat.
Sitten kun rupesin vaihtaa kesärenkaita alle niin ajattelin siinä samalla tsekata pohjaakin.
En tiiä mitä muovia sinne on vedetty ja nyt sillä ajellaankin vähän varoemmin, että millonkas tiputaan lattian läpi.
Sitten kun tarkemmin tutkailin, niin kuskin puolen helmassa sormen mentävä reikä + haperoa peltiä..
Vaihdoinpa sitten gti-lipankin. No se oli helppoa. Irrotin tavallisesta lipasta kaks pulttia, muut oli jo ruostunu kiinni ja sitten napakka veto. Lippa kahdessa osassa + ruuvien kohdalla n. 5cm kokoinen peltipala. Sitten uus lippa kiinni kahdella pultilla ja kourallisella nippusiteitä.
Konehuoneesta kuului alusta pitäen oikein mainio vikinä ja kirskunta tyhjäkäynnillä. Vesipumppuhan se oireili ja ei kyllä jakohihnakaan ihan paikallaan ollut kun hankasi välillä suojakoteloon. No uus hihna ja pumppu sekä muut hilut paikalleen ja samalla öljyt sisään.
Siinä sitten tomerana miehenä auto kahvilan eteen tyhjäkäynnillä, että lähempä Ouluun sitten ajelee. Jumalauta. Just sai tupakan sytytettyä niin hirveä ronklatus alkoi pellin alta ja äkkiä auto sammuksiin ja pelti auki. Kuulosti siltä ku oisi venakoppa lähteny omille teilleen ja männät paukuttaa konepeltiä. No ei kuitenkaan ihan niin käynyt. Flektihän siellä vaan laakereitaan testaili :)
Sitten pikapikaa kotiin ja kattomaan että käykö entisen kakkiksen flekti. No eipä tietenkää käyny. Sitten vain pihdit käteen ja vääntämään flektin ympärillä olevaa peltiä ylöspäin. Nythän flekti takoo syyläriä. Siinäpähän takokoon.
Leima kestää vain joulukuun loppuun että koitetaan sinne asti kituuttaa ja sitten auto suosiolla paaliin, ellei halua ihme värkkiä ruveta korjailemaan.
No sitten. Alkoi volvon valokatkaisija oireilla (JUMALAUTA, VOLVON TUOTE VOLKKARISSA?!?!?), kyllä, juuri sellainen pyöreä, mitä on mm. 240 volvoissa, saattaapa olla uuemmissakin. No ajattelin että tuohan on ihan peace of cake, et entinen pois ja uus tilalle. Eipä ollukkaan niin helppoa. Ensiksi piti metsästää uus liitin ja tökkiä johdot sitten siihen liittimeen. Kyllä ja katsoin tarkasti että kaikki johdot menevät alkuperäisestä liittimestä toiseen alkuperäiseen, numero järjestyksessä. Ainut vaan että virtajohto piti pistää poikki ja tökätä uus liitin siihen. Miinusnapa akkuun kii ja kokeilee että toimiiko. No edessä ei valot palanu vaan takana paloi. WTF?!?!
Samaten pyyhkijät lakkas toimimasta ja lämmityslaitteen tuuletin, nämä siis toimi kun vollen katkaisijasta laittoi vaikka parkit päälle.
Savun hälvettyä armoton noituminen, potku reippaasti auton kylkeen ja pakoputken kannatinkumet päätti irrottautua siinä vaiheessa. Volvon katkaisijakin otti ilmalennon ja etsinnöistä huolimatta uhria ei löydetty. Parempi näin.
En tiiä menikö sulakkeet, vai meniko releet. mutta pistetään nyt kunhan löytyy niin uus johtosatsi ja sulakeboksi. Jos ei tällä korjaannu, niin ei sitten millään
Kun ostin tuon nykyisin kakkiksen, niin kyllä se joulukuisena pakkaspäivänä näytti hyvältä auratulla pihalla, käyntiin lähti normaalisti eikä sitten näyttänyt ruostettakaan paljoa olevan.
Mutta sitten eräänä maaliskuisena päivänä kun vaihdoin vähän paremman soittimen tilalle. JUMALAUTA! Sinne tuli sitten kaikennäköstä johtoa. Mm. alkuperäisestä liittimestä rosvolla napattu virrat ja maat, sekä erillinen johto konehuoneesta asti. Ja molemmat sitten loppupeleissä rinnakkain. No eipähän ainakaan virta päässy radiolta loppumaan kesken. Tästä jännittyneenä tutkailemaan autoa tarkemmin.
Peräpaksissa nyrkin kokoinen reikä paikattu hälläväliä asenteella. Eli reikä pois ja ylisuuri pelti lätkä tilalle. No onhan se peräkontissa kuitenkin niin eipä se sieltä näy. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Sitten ryntäsin tutkimaan kaaret. Jumalauta. Pitäisi auton olla metallivärinen jade grün metallic. ja paskat. Kaikki neljä kaarta vedetty luultavasti sinnepäin vihreällä, lähes mattapintaisella kilikalilla. Näkyy selvästi jos tarkasti katsoo että missä menee suhuttelurajat.
Sitten kun rupesin vaihtaa kesärenkaita alle niin ajattelin siinä samalla tsekata pohjaakin.
En tiiä mitä muovia sinne on vedetty ja nyt sillä ajellaankin vähän varoemmin, että millonkas tiputaan lattian läpi.
Sitten kun tarkemmin tutkailin, niin kuskin puolen helmassa sormen mentävä reikä + haperoa peltiä..
Vaihdoinpa sitten gti-lipankin. No se oli helppoa. Irrotin tavallisesta lipasta kaks pulttia, muut oli jo ruostunu kiinni ja sitten napakka veto. Lippa kahdessa osassa + ruuvien kohdalla n. 5cm kokoinen peltipala. Sitten uus lippa kiinni kahdella pultilla ja kourallisella nippusiteitä.
Konehuoneesta kuului alusta pitäen oikein mainio vikinä ja kirskunta tyhjäkäynnillä. Vesipumppuhan se oireili ja ei kyllä jakohihnakaan ihan paikallaan ollut kun hankasi välillä suojakoteloon. No uus hihna ja pumppu sekä muut hilut paikalleen ja samalla öljyt sisään.
Siinä sitten tomerana miehenä auto kahvilan eteen tyhjäkäynnillä, että lähempä Ouluun sitten ajelee. Jumalauta. Just sai tupakan sytytettyä niin hirveä ronklatus alkoi pellin alta ja äkkiä auto sammuksiin ja pelti auki. Kuulosti siltä ku oisi venakoppa lähteny omille teilleen ja männät paukuttaa konepeltiä. No ei kuitenkaan ihan niin käynyt. Flektihän siellä vaan laakereitaan testaili :)
Sitten pikapikaa kotiin ja kattomaan että käykö entisen kakkiksen flekti. No eipä tietenkää käyny. Sitten vain pihdit käteen ja vääntämään flektin ympärillä olevaa peltiä ylöspäin. Nythän flekti takoo syyläriä. Siinäpähän takokoon.
Leima kestää vain joulukuun loppuun että koitetaan sinne asti kituuttaa ja sitten auto suosiolla paaliin, ellei halua ihme värkkiä ruveta korjailemaan.
No sitten. Alkoi volvon valokatkaisija oireilla (JUMALAUTA, VOLVON TUOTE VOLKKARISSA?!?!?), kyllä, juuri sellainen pyöreä, mitä on mm. 240 volvoissa, saattaapa olla uuemmissakin. No ajattelin että tuohan on ihan peace of cake, et entinen pois ja uus tilalle. Eipä ollukkaan niin helppoa. Ensiksi piti metsästää uus liitin ja tökkiä johdot sitten siihen liittimeen. Kyllä ja katsoin tarkasti että kaikki johdot menevät alkuperäisestä liittimestä toiseen alkuperäiseen, numero järjestyksessä. Ainut vaan että virtajohto piti pistää poikki ja tökätä uus liitin siihen. Miinusnapa akkuun kii ja kokeilee että toimiiko. No edessä ei valot palanu vaan takana paloi. WTF?!?!
Samaten pyyhkijät lakkas toimimasta ja lämmityslaitteen tuuletin, nämä siis toimi kun vollen katkaisijasta laittoi vaikka parkit päälle.
Savun hälvettyä armoton noituminen, potku reippaasti auton kylkeen ja pakoputken kannatinkumet päätti irrottautua siinä vaiheessa. Volvon katkaisijakin otti ilmalennon ja etsinnöistä huolimatta uhria ei löydetty. Parempi näin.
En tiiä menikö sulakkeet, vai meniko releet. mutta pistetään nyt kunhan löytyy niin uus johtosatsi ja sulakeboksi. Jos ei tällä korjaannu, niin ei sitten millään
Hieman aloittajan tekstissä kummastuttaa, kun tiedetään että koneessa kilkkaa jotain ylimääräistä niin sitten ajamalla rikotaan pelit...
Käytetty on aina käytetty, siinähän voi tulla ihan mitä vaan ylläriä. En mä silti alkaisi foorumeilla itkemään vaan hammasta purren eteenpäin. Nytkin ajossa kohta 560tkm päästetty laite ja sillä ajan kuitenkin noin 100km / päivä ja ei, mua ei jännitä.
Käytetty on aina käytetty, siinähän voi tulla ihan mitä vaan ylläriä. En mä silti alkaisi foorumeilla itkemään vaan hammasta purren eteenpäin. Nytkin ajossa kohta 560tkm päästetty laite ja sillä ajan kuitenkin noin 100km / päivä ja ei, mua ei jännitä.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
niinpä niin.. sitähän minä arvelinkin että joillakin fanaatikoilla on sanottavaa ketään nyt sormella osoittamatta.. noh kyllähän se näin on että konerikko oli OSITTAIN oma vika koska ei kerran vielä vikaa tiennyt.. kääntyisin lopen pumpun puoleen mutta tiedä sitten mikä oli. kuitenkin kovasti se "vain" nostimen vaivalta vaikutti ja uskokaa pois, on näitä rapattu 15 vuotta mutta aina ei voi olla oikeassa.
toiseksi jos oikein tarkkaan otsikon lukee niin erityisemmin en vw:tä syyllistä (vaan huonoa onnea) ja kunhan vain tätä paskan makua suussa sulattelen mikä jäi esim. myös bmw:stä.
ehkä sen verran tökin tikulla paskaa ja haukun merkkiä että kaksi kertaa sama ajonesto vika vuoden aikana?? entäs bägin boxi sitten?? ja tosiaan ajokilometrejä ei ole tullut paljon. tähän lisättynä vielä se ettei sitä helvetin bägin boxia saa etes uutta niin jo on kumma ja kaikki jotka tunnustavat, myös tietävät nämä vw:n kaikki väliaikaiset sähköviat talvipakkasilla eikä oloa paranna pelko että ö-pumppu tukkii taas itsensä tai sitten turbon alimitoitettu öljyputki ym. noh tästä yhteenvetona että turha imeä heti sitä pesäpalloa sieraimeen sillä onhan muillakin merkeilläkin ogelmansa, tiedän sen (yli 50 eri merkkistä ja ikäistä autoa kulkenut käsieni kautta + perheessä korjaamo).
kieltämättä joku vag-com yms voisi olla hyvä hankinta sillä ostin kyllä jonkun hengettömän testerin mutta paljon mitäänhän sillä ei saa aikaan..
ja siinäkin ollaan oikeassa että köyhän ei pidä halpaa ostaa mutta kun ystävät rakkaat kun mulla ei oo rahaa!! ostaa uutta eikä kalleinta ym parasta tämän nyky työtilanteen vuoksi niin on pakko tyytyä halpaan ja koittaa onneansa jota ei ole kyllä koskaan liikaa ollut ja autoa kuitenkin tarvitsen.
ja kilpijoelle että ei, ei minua itketä vaan vituttaa tämä alituinen huono tuuri, varsinkin kun tyhjästä pussista kaiken laittaa nelirattaiseen ja kuitenkaan ei ongelmat sen suhteen lopu.
ja jos teksti ei jotakuta miellytä niin eihän sitä ole pakko lukea!?!kiusattiin minuakin pikkupoikana mutta pääsin siitä yli ja kasvoin..
että jollekin olisi edullisesti hyvä ajettava, täysin läpikäyty helvetin asiallinen auto myytävänä uusitulla/täysin huolletulla tekniikalla mutta pienillä vaivoilla varustettuna.. ostan ladan.
toiseksi jos oikein tarkkaan otsikon lukee niin erityisemmin en vw:tä syyllistä (vaan huonoa onnea) ja kunhan vain tätä paskan makua suussa sulattelen mikä jäi esim. myös bmw:stä.
ehkä sen verran tökin tikulla paskaa ja haukun merkkiä että kaksi kertaa sama ajonesto vika vuoden aikana?? entäs bägin boxi sitten?? ja tosiaan ajokilometrejä ei ole tullut paljon. tähän lisättynä vielä se ettei sitä helvetin bägin boxia saa etes uutta niin jo on kumma ja kaikki jotka tunnustavat, myös tietävät nämä vw:n kaikki väliaikaiset sähköviat talvipakkasilla eikä oloa paranna pelko että ö-pumppu tukkii taas itsensä tai sitten turbon alimitoitettu öljyputki ym. noh tästä yhteenvetona että turha imeä heti sitä pesäpalloa sieraimeen sillä onhan muillakin merkeilläkin ogelmansa, tiedän sen (yli 50 eri merkkistä ja ikäistä autoa kulkenut käsieni kautta + perheessä korjaamo).
kieltämättä joku vag-com yms voisi olla hyvä hankinta sillä ostin kyllä jonkun hengettömän testerin mutta paljon mitäänhän sillä ei saa aikaan..
ja siinäkin ollaan oikeassa että köyhän ei pidä halpaa ostaa mutta kun ystävät rakkaat kun mulla ei oo rahaa!! ostaa uutta eikä kalleinta ym parasta tämän nyky työtilanteen vuoksi niin on pakko tyytyä halpaan ja koittaa onneansa jota ei ole kyllä koskaan liikaa ollut ja autoa kuitenkin tarvitsen.
ja kilpijoelle että ei, ei minua itketä vaan vituttaa tämä alituinen huono tuuri, varsinkin kun tyhjästä pussista kaiken laittaa nelirattaiseen ja kuitenkaan ei ongelmat sen suhteen lopu.
ja jos teksti ei jotakuta miellytä niin eihän sitä ole pakko lukea!?!kiusattiin minuakin pikkupoikana mutta pääsin siitä yli ja kasvoin..
että jollekin olisi edullisesti hyvä ajettava, täysin läpikäyty helvetin asiallinen auto myytävänä uusitulla/täysin huolletulla tekniikalla mutta pienillä vaivoilla varustettuna.. ostan ladan.
Heh, en mä ainakaan sitä pesäpallomailaa sieraameen vetässy. Kunhan totesin, etten itse ainakaan tule valittamaan, jos/kun joku noista vanhuksista päättää levitä. Se on sitä huonoo hiihtomonoo, toki siihen pystyy hieman vaikuttamaan tutkimalla tavara huolella ennen hankintaa. Mä luulen, että se ajoneston vika heijastelee jostain muualta, viallisia johtimia etc. On näihin laitteisiin porukka uusiksi johtosarjojakin tehny, kun on hieman sulanu eristeet joko edellisen omistajan kytkentöjen johdosta tai tehtaan alimitoittamien komponenttien/releiden käyttämättömyyden takia...
Eikös tuohon pasaan olis pystynyt laittamaan ajonestomokkulan T4:sta, vai olenko aivan väärin ymmärtänyt nettikeskusteluja...
Eikös tuohon pasaan olis pystynyt laittamaan ajonestomokkulan T4:sta, vai olenko aivan väärin ymmärtänyt nettikeskusteluja...
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
sehän tässä vähän epäilyttääkin että vika on jossain syvemmällä kuin avaimissa tai mittaristossa mutta jos merkkiliike niin povaa niin minkäs teet kun itselläkään testeriä ei ole eikä vielä liikaa merkin kyseisestä vaivasta tietoa. ajatus koko ajoneston poistosta alkaa houkuttaa sillä mitä jos nappaa vaivan taas päälle jossain intokiinassa kun on käymässä.. ja jos sen nyt joku niin kovasti varastaakaan haluaa niin viekööt.. menee tarpeeseen, voin antaa avaimetkin niin säästyy vaivalta repiä lukkopesiä ym.
jos jollain on ylimääräisenä boschin 4xbägin ohjainboxi niin ostaja löytyis, sais etes sen puolen kuntoon laillisin keinoin vaan pitäsköhän tarkastaa ensin että onko ratin sisällä vain tuppo sanomalehtiä ja vastus (sopis hyvin tähän tuurin jatkeeksi).. oli nimittäin ylimaalattu joskus jostakin syystä kun tarkemmin alko hieroa.
jos jollain on ylimääräisenä boschin 4xbägin ohjainboxi niin ostaja löytyis, sais etes sen puolen kuntoon laillisin keinoin vaan pitäsköhän tarkastaa ensin että onko ratin sisällä vain tuppo sanomalehtiä ja vastus (sopis hyvin tähän tuurin jatkeeksi).. oli nimittäin ylimaalattu joskus jostakin syystä kun tarkemmin alko hieroa.
Ite volkkareiden kanssa ei ole ollut huonoa tuuria, niitä tosin itselläni on käyttöautoina ollut vain yksi mk2 golffi.
Huonoa tuuria ei ole se, että ostin 32 vuotta vanhan passatin, jossa oli nyrkin mentäviä reikiä lattiassa. Harrasteautot on harrasteautoja, ja käyttöautoilta odotan itse juuri sitä luotettavuutta kuljettaessa paikasta A paikkaan B.
Vanhemmilla on viides VW menossa. Ovat tosin ostaneet niistä kolme uutena ja kaksi lähestulkoon uutena. Niistä aivan ensimmäisessä (golf 1.3 vm.1988) oli huonoa tuuria, tässä vain muutamia tapahtumia mitkä muistan, aikajärjestyksessä:
- Luovutushetkellä huomattiin sisustasta puuttuvan jokin muoviosa (en muista enää mikä)
- Ensimmäisellä viikolla huomattiin, että toinen takasivuikkuna oli aivan naarmuinen
- Ensimmäisten kuukausien aikana autosta hajosi bensapumppu
- Muistaakseni autosta hajosi myös laturi aivan alkuvaiheessa
- Puolen vuoden kohdalla auton katolle tippui taivaalta räjähtämätön ilotulitusraketti --> katto lommolla, oiotaan + maalataan, maalia takaluukun tiivisteessä ym.
- Vuoden iässä rattijuoppo törmäsi 60-80km/h golffimme keulaan (odottelimme vuoroa yksikaistaisen sillan päässä) surmaten itsensä ja tuhoten golffimme lunastuskuntoon.
- Vuosi tai pari myöhemmin, jokin autokauppias soitti ja kyseli "pienen kolarin" taustoja. Oli pudota penkiltä kuullessaan kolarin vakavuuden. Joku oli pajottanut tuon golffin kuntoon ja myynyt sen eteenpäin - eikä se ollut toiminut päivääkään. Muutaman vuoden ikäisestä golffista oli tullu autoliikkeelle todellinen riippakivi. Paha karma siis jatkui...
Minulla oli huonoa (joskin myös ajattelemattomuudellani itse aiheutettua) tuuria Audin kanssa aina ostoreissulla takapyöränlaakerin kiinnileikkaamisesta lähtien, mutta se onkin toinen juttu... ;)
Huonoa tuuria ei ole se, että ostin 32 vuotta vanhan passatin, jossa oli nyrkin mentäviä reikiä lattiassa. Harrasteautot on harrasteautoja, ja käyttöautoilta odotan itse juuri sitä luotettavuutta kuljettaessa paikasta A paikkaan B.
Vanhemmilla on viides VW menossa. Ovat tosin ostaneet niistä kolme uutena ja kaksi lähestulkoon uutena. Niistä aivan ensimmäisessä (golf 1.3 vm.1988) oli huonoa tuuria, tässä vain muutamia tapahtumia mitkä muistan, aikajärjestyksessä:
- Luovutushetkellä huomattiin sisustasta puuttuvan jokin muoviosa (en muista enää mikä)
- Ensimmäisellä viikolla huomattiin, että toinen takasivuikkuna oli aivan naarmuinen
- Ensimmäisten kuukausien aikana autosta hajosi bensapumppu
- Muistaakseni autosta hajosi myös laturi aivan alkuvaiheessa
- Puolen vuoden kohdalla auton katolle tippui taivaalta räjähtämätön ilotulitusraketti --> katto lommolla, oiotaan + maalataan, maalia takaluukun tiivisteessä ym.
- Vuoden iässä rattijuoppo törmäsi 60-80km/h golffimme keulaan (odottelimme vuoroa yksikaistaisen sillan päässä) surmaten itsensä ja tuhoten golffimme lunastuskuntoon.
- Vuosi tai pari myöhemmin, jokin autokauppias soitti ja kyseli "pienen kolarin" taustoja. Oli pudota penkiltä kuullessaan kolarin vakavuuden. Joku oli pajottanut tuon golffin kuntoon ja myynyt sen eteenpäin - eikä se ollut toiminut päivääkään. Muutaman vuoden ikäisestä golffista oli tullu autoliikkeelle todellinen riippakivi. Paha karma siis jatkui...
Minulla oli huonoa (joskin myös ajattelemattomuudellani itse aiheutettua) tuuria Audin kanssa aina ostoreissulla takapyöränlaakerin kiinnileikkaamisesta lähtien, mutta se onkin toinen juttu... ;)
Oletkos irriterande muuten kysellyt purkaamoita läpi noiden airbag-boksien kanssa. Noihin kolariautoprojekteihin on usein löytynyt käytettynä ihan toimivaa osaa purkaamoilta. Ja kyllä mielellään näkis ne vikakoodit ennen kuin boksia lähtee ostamaan, sitä valoa kun sytyttelee usein esim. jotku penkin bageille menevien johtojen huonot liitoksetkin.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
No tässä jonkun päivän olen nettiä läärännyt ja puhelimella pari paikka soitellut mutta ainakaan vielä ei ole löytynyt koska ovat pääosin siemensejä tai kahdelle tyynylle.. kävin jopa sormi suupielessä ruotsin varaosahaun selaamassa mutta siellä näyttää olevan enimmäkseen jo tuon ikäiset autot unohdettu.Käytetty on oikeastaan ainut vaihtoehto jos on tosiaan asia niin että erimerkkisen boxin kanssa pitäisi kaikki vehkeet vaihtaa.. alkaa olla liian arvokasta.
Niin ja ne vikakoodit on kaikki anturit, kiristimet ja tyynyt + boxi eli 10 koodia ja vaikka boschin testeri väitti joka koodin kohdalla että "hetkellinen vika" niin silti ei anna niitä poistaa.. oma hengetön testerini ei löydä airbagista mitään vikakoodia.
Niin ja ne vikakoodit on kaikki anturit, kiristimet ja tyynyt + boxi eli 10 koodia ja vaikka boschin testeri väitti joka koodin kohdalla että "hetkellinen vika" niin silti ei anna niitä poistaa.. oma hengetön testerini ei löydä airbagista mitään vikakoodia.
Oletkos kokeillut varaosahaku.fi? Näyttäis löytyvän toistakymmentä pelkästään Passat-haulla? Mikä on muuten varosanumero, sitä voi olla käytetty muissakin malleissa. Missäpäin vaikutat, kenties silläkin suunnalla jollain olis vag-com käytössä. Kuulostaa kyllä joko boksivialta tai sitten boksin virransaannissa tai johdoissa muuten on jotain häikkää.
Mä myös epäilen, ettei se ajonestohomma nyt voi näin nopeasti uudelleen hajota. Myös sillä mittaristolla pitäis joku takuu olla, jos uutena kerran ostit.
Mä myös epäilen, ettei se ajonestohomma nyt voi näin nopeasti uudelleen hajota. Myös sillä mittaristolla pitäis joku takuu olla, jos uutena kerran ostit.
jep.
en nyt oikein jaksa ymmärtää miksi herra speedvelvet jaksaa valittaa kun on ollut g2 1,3 ja nyt kai 1,8 vai jopoko se nyt on? herran pieksut luuletko tosiaan että vanhemman auton pitäminen on halpaa? itselläni on g2 vm-89 ollut uudesta asti ja takakaaret piti pari vuotta sitten uusia koska oli leikattu kaaria isompien gummien takia. "eli mätää" siinä samassa kun aloin koputtelemaan niin eiköhän vas. etu ja taka helmoihin ja oik.taakse tullut reikää. no ne nyt korjattu silloin ja suojattu kunnon kentin kotelosuojilla ja kun etupalkkikin näytti vähän ruosteiselta niin pantiin koko etupään ripustus uusiksi org. osilla. hintaahan noille on tullut aivan "riittävästi" mutta kun auto ei ole mikään tavallinen ruosteinen kakkis niin rahaa tohon ylläpitoon voi joskus palaa! no tässä hieman tietoa kolperostani jotkut ehkä tunnistavat tai eivät! ja varkaille tiedoksi! takahylly ja soitin on nyt kiinnitetty runkoon! eli abt:n nokka,isommat suutimet, peltipakosarja ja simonsin putkisto "uudet" sähkölasit 3d. "uudet" keskuslukitus hälyttimellä! lämmitettävät sivupeiit ja pissapojan suuttimet. isot puskurit sumareilla org. peruutustustutka "cobra" auton värinen mittaristo,h&r -40 madallussatsi. no joo ym... taisi nyt mennä aiheen ohi sori!
Nii, mullaki on -99 rekisteröity Golf, josta hajos nyt JO turbo. Ihan täyttä p*skaa koko merkki!
[/flame]
ps. älä ota sitä vakavasti. ne on vain autoja. kaikissa autoissa, merkistä riippumatta on vikoja, joskus käy vaan uskomattoman huono säkä, niinkuin itsellä aikoinaan erään ford-merkkisen henkilöauton kanssa. Ja sitä ennen mk2 golfin kanssa...
[/flame]
ps. älä ota sitä vakavasti. ne on vain autoja. kaikissa autoissa, merkistä riippumatta on vikoja, joskus käy vaan uskomattoman huono säkä, niinkuin itsellä aikoinaan erään ford-merkkisen henkilöauton kanssa. Ja sitä ennen mk2 golfin kanssa...
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
olen katsellut varaosahaut ym mutta ei ole tuottanut tulosta.. ainakaan näillä silmillä mutta olen erittäin kiitollinen jos joku oikeanlaisen boxin jostain löytää eli
- AIRBAG BOSCH 0 285 001 174 toinen numero 8LO 959 655
- MITTARISTO VDO 3B0 919 860 A toinen numero 110.008.834/002
en ruotsin puolelta viitsinyt audeja ym muita vaggeja katsoa kun ei osaa sanaakaan tuota ruotsin murretta niin meinaa olla tuskaista puuhaa arvella aina seuaava klikkaus. mittaristo tosin löytyy erikssonsilta ainakin mutta nyt näyttäis siltä että turvaan jatkon ja poistatan koko ajoneston.. ehkä.
pohjois- pohjanmaalla pyörin ja uskon luulen että kait tästä vaggi autoilijoiden määrästä jollain luulis olevan tietotaitoa ja vag-com?? maksan kyllä.
ja mittaristo ei ikävä kyllä ollut uusi mutta takuu paikka kuitenkin eli täytyy nyt katsoa jos vika ilmenee siinä et jaksaako alkaa narista ja kitistä.. helpommalla pääsee jos hommaa jostain toisen.
- AIRBAG BOSCH 0 285 001 174 toinen numero 8LO 959 655
- MITTARISTO VDO 3B0 919 860 A toinen numero 110.008.834/002
en ruotsin puolelta viitsinyt audeja ym muita vaggeja katsoa kun ei osaa sanaakaan tuota ruotsin murretta niin meinaa olla tuskaista puuhaa arvella aina seuaava klikkaus. mittaristo tosin löytyy erikssonsilta ainakin mutta nyt näyttäis siltä että turvaan jatkon ja poistatan koko ajoneston.. ehkä.
pohjois- pohjanmaalla pyörin ja uskon luulen että kait tästä vaggi autoilijoiden määrästä jollain luulis olevan tietotaitoa ja vag-com?? maksan kyllä.
ja mittaristo ei ikävä kyllä ollut uusi mutta takuu paikka kuitenkin eli täytyy nyt katsoa jos vika ilmenee siinä et jaksaako alkaa narista ja kitistä.. helpommalla pääsee jos hommaa jostain toisen.
Ite ostin joskus turbotetun Corro G60:sen Rauman lähettyviltä (en kuitenkaan Dopilta..), ajattelin että vältän näin ovelasti paljon silloin mainostetut G60 murheet. Ensin kaikki oli oli hyvin, mutta aika pian ala-arvoisesti tehdyt pakosarja ja downpipe alkoivat repeilemään ja päätin palauttaa moottorin alkuperäiseen kokoonpanoonsa. Vajaa pari tonnia Dopille ja peräkontti oli täynnä hyvää osaa mukaanlukien huollettu g-lader. Kamat kii ja kovaa ajoa. Auto alkoi oikuttelemaan ja öljyä hävisi, alettiin siirtää autoa tallille. Matkalla pääsi iso valkoinen savu pakoputkesta ja auto hyytyi siihen, auto hinaamalla tallille ja kone auki -> mäntä oli halki.
Eihä siinä muuta, koko kone irti ja osaa etsimään. Onneksi noihin ei osat nyt kauheasti maksa ja talven aikana syntyi parilla tonnilla uusi kone, missä oli kaikki kuluvat osat vaihdettu, lohkoksi oli löydetty hyvä hoonattu, kampura ja vauhtipyörä koneistettiin ja tasapainotettiin yms ja kansiki käytetty täydellisessä rempassa. Sitten kesän puolivälissä sain sen lopulta ajokuntoon, eikun baanalle ja 200km kulutta alkoi öljysummerit varoitella satunnaisesti ja auto tökkäsi -> kone auki -> laakeri oli silppuna öljypohjalla. Olin sekoittanut kankien vastakappaleet. Kanget ja kampura taas koneistamolle, koneistamon setä merkkasi tällä kertaa kanget niin en sekoita niitä enää keskenään.
Kone uudestaan kasaan ja nyt se on toistaiseksi pysynyt kasassa. Tämän kaiken ohessa suurin osa sähköistä on nähnyt päivänvaloa, edellisen omistajien virityksiä revitty irti ja johtoja vaihdettu uuteen. Aika mennyt väsätessä pari vuotta.
Eihä siinä muuta, koko kone irti ja osaa etsimään. Onneksi noihin ei osat nyt kauheasti maksa ja talven aikana syntyi parilla tonnilla uusi kone, missä oli kaikki kuluvat osat vaihdettu, lohkoksi oli löydetty hyvä hoonattu, kampura ja vauhtipyörä koneistettiin ja tasapainotettiin yms ja kansiki käytetty täydellisessä rempassa. Sitten kesän puolivälissä sain sen lopulta ajokuntoon, eikun baanalle ja 200km kulutta alkoi öljysummerit varoitella satunnaisesti ja auto tökkäsi -> kone auki -> laakeri oli silppuna öljypohjalla. Olin sekoittanut kankien vastakappaleet. Kanget ja kampura taas koneistamolle, koneistamon setä merkkasi tällä kertaa kanget niin en sekoita niitä enää keskenään.
Kone uudestaan kasaan ja nyt se on toistaiseksi pysynyt kasassa. Tämän kaiken ohessa suurin osa sähköistä on nähnyt päivänvaloa, edellisen omistajien virityksiä revitty irti ja johtoja vaihdettu uuteen. Aika mennyt väsätessä pari vuotta.
no vois itsekkin kirjottaa. tuossa kolme vuotta sit sain ensimmäisen auton laitettua. viimisen päälle laitettiin isäukon kanssa g2 1.3 koneella ja mittarissa vain 430tkm. ajoin melkein kolme vuotta sillä ku teki mieli jotain uutta. golffi pois alta ja td ykkösjetta alle.
no kolme viikkoa ajoin ja kone paskaksi. nyt on toinen kone paikallaan ja tehojaki tuntuis olevan jokunen heppa enemmän ja lompakko paljon kapeampi. mut semmosta se elämä on.
no kolme viikkoa ajoin ja kone paskaksi. nyt on toinen kone paikallaan ja tehojaki tuntuis olevan jokunen heppa enemmän ja lompakko paljon kapeampi. mut semmosta se elämä on.
en ruotsin puolelta viitsinyt audeja ym muita vaggeja katsoa kun ei osaa sanaakaan tuota ruotsin murretta niin meinaa olla tuskaista puuhaa arvella aina seuaava klikkaus. mittaristo tosin löytyy erikssonsilta ainakin mutta nyt näyttäis siltä että turvaan jatkon ja poistatan koko ajoneston.. ehkä.
Vaihda ylänurkasta kieleksi englanti, niin löytyy Airbag Control unitteja :)
Ja se airbag ohjainlaitteen numero kannattais myös katsoa sillä vcds:llä, koska siellä on usein kirjainpääte perässä, mitä ei siinä tarrassa ole. Tuolla 8L0 959 655 koodilla kun ei suoraan löydy minkäänlaista boksia, mutta kun perään laitetaan esim. A-pääte, niin johan löytyy. Näyttäis tosiaan olevan Passat -spesifinen osa, ei ole käytetty muissa malleissa.
Onhan se kummallista kun merkkiliikkeen mekaanikko suosittelee ostamaan jonkun muun mutta jos välttämättä pitää vag-tuote olla niin kannattaa hommata vikakoodinlukijat ym tietokoneet kotiin jotta pärjää, ei näin, ei todellakaan näin.
On niitä maanantai kappaleita muillakin merkeillä.
No golffi toimi taas 1000km reissun ilman ongelmia, viikonpäästä taas pukataan 800km mittariin, tehonpuute vaivaa, eipä muuta.
On niitä maanantai kappaleita muillakin merkeillä.
No golffi toimi taas 1000km reissun ilman ongelmia, viikonpäästä taas pukataan 800km mittariin, tehonpuute vaivaa, eipä muuta.
Kakkos ja kolmoskoriset nyt muutenki jo oma lukunsa, ikähaitari 12-25 vuotta joten eniten niissä näkyy jo käyttäjien jälki. Omissakin pahimmat viat johtuu edellisistä käyttäjistä/huonosta pidosta, esim ykkösgolffiin ei varmasti tarvisi nyt vaihtaa koko helmoja jos aikoinaan olisi jaksettu ottaa kiinni muutamat kiveniskut ja maalata/suojata huolella. Samaten tuon mk2:n sisälokarit takaa olisi todennäköisesti ehjät ja ulkokaarissa oikeaoppisesti kiinni, toisin kuin nyt kun siihen on kyhätty mk1:n kaaret.
Kyllä vanhaan autoon rahaa saa palamaan, mutta säästääki sitä ja paljon jos viitsii tehdä itse kaiken / edes opetella tekemään. Ainakin omalla kohdalla palkitsee eniten kun näkee esim tekniikanvaihdon jälkeen kaiken toimivan ja sitäkautta luotto kulkineeseen ihan toisella tasolla, kuin jonkun muun tekemänä.
Kyllä vanhaan autoon rahaa saa palamaan, mutta säästääki sitä ja paljon jos viitsii tehdä itse kaiken / edes opetella tekemään. Ainakin omalla kohdalla palkitsee eniten kun näkee esim tekniikanvaihdon jälkeen kaiken toimivan ja sitäkautta luotto kulkineeseen ihan toisella tasolla, kuin jonkun muun tekemänä.
Kovaa ajoa ja kun alkaa näyttää että mikkiliimaa tarvittais niin ei muuta kun vaihtoriviin tai paaliin, käyttöautoja nämä on mitä hittoa niitä säälii.
Pari kuukautta sitten oli nettiautossa myynnissä 1 koppanen golffi joka oli ollut varaosakäytössä, muistaakseni lämppärin kenno ja jotain muuta pientä puuttui, 150e oli hintaa.
Nyt sama peli nököttää paikallisen romuroopen paalipinossa odottamassa ruttausta, missä oli volsumiehet?
Pari kuukautta sitten oli nettiautossa myynnissä 1 koppanen golffi joka oli ollut varaosakäytössä, muistaakseni lämppärin kenno ja jotain muuta pientä puuttui, 150e oli hintaa.
Nyt sama peli nököttää paikallisen romuroopen paalipinossa odottamassa ruttausta, missä oli volsumiehet?
Onhan se kummallista kun merkkiliikkeen mekaanikko suosittelee ostamaan jonkun muun
Ai, mitenkä niin?
Eikös se ole selvä homma, päivästä toiseen Korjaa niitä.
Vaikkakaan täm tuskin liittyy henkilökohtaisesti minuun.
Toinen mikä on tosi niin eipähän tarte kaikkia siskonkuminkaimantutun autoja korjata kun ei o "tuttuja" merkkejä:)
Ukolla on nyt kolmas passatti menossa ja ainoa mitä koko historian aikana on tarvinnut kirota on toi 3B passatin etupään tuenta. Kallis tikki laittaa kuntoon, mutta muutoin passatit ovat pelanneet kellon tarkasti. Vähän käytettynä ostettu ja ajettu pitkän matkaa yli 200tkm jokaisella. Vm 92, 00, 06
Itselläni on G3 golffi ja vikalista 2v/30tkm. Ostettu 200tkm ajettuna -97
-takapönttö(myyjä mainitsi jo ostohetkellä)
-nyt katsastukseen alapallonivel(samalla laitoin molemmat alapallonivelet+kaikki puslat)
-iskarit joka nurkkaan ja madallus samalla, vakioalusta oli käytännössä loppu.
-yksi ruiskulta yksi letku halkesi->käynti sekosi->uusi letku->pelaa
-vesipumppu pitää nyt ääntä, menossa huoltoon.
-Pohja kaipasi hieman ehostusta, oli tunkattu edellisen omistajan toimesta helma läjään.
Siinäpä ne, tällä hetkellä vesipumppua vaille auto toimii hyvin ja tarkoitus pitää vielä monta monituista vuotta. Ei jäädy lukot talvella, lähtee hyvin käyntiin ja muutenkin herättää luottamusta ainakin toistaiseksi omistajassaan.
Itselläni on G3 golffi ja vikalista 2v/30tkm. Ostettu 200tkm ajettuna -97
-takapönttö(myyjä mainitsi jo ostohetkellä)
-nyt katsastukseen alapallonivel(samalla laitoin molemmat alapallonivelet+kaikki puslat)
-iskarit joka nurkkaan ja madallus samalla, vakioalusta oli käytännössä loppu.
-yksi ruiskulta yksi letku halkesi->käynti sekosi->uusi letku->pelaa
-vesipumppu pitää nyt ääntä, menossa huoltoon.
-Pohja kaipasi hieman ehostusta, oli tunkattu edellisen omistajan toimesta helma läjään.
Siinäpä ne, tällä hetkellä vesipumppua vaille auto toimii hyvin ja tarkoitus pitää vielä monta monituista vuotta. Ei jäädy lukot talvella, lähtee hyvin käyntiin ja muutenkin herättää luottamusta ainakin toistaiseksi omistajassaan.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Onhan se käytetyn auton ostaminen sikaasäkissä raahailua. Ei se katsomalla kummene ja voi olla jotain kuluvaa osaa mikä menee. itsellä oli 3bg pasuuna vuoden ja 45000km tuli kerättyä mittariin, ainut iso remppa oli ilmastoinnin kompura 587,40€ Mutta muuten huoletonta menoa. Onhan nuita autoa ollu tässä viimeisen 6vuoden aikana reilu 30kpl ja seassa on toki huonojakin.
Jos olisitte päivittäin noin 7 eri merkin kanssa tekemisissä niin voinpi väittää että vw on aika helvetin paljon vähävikaisempi.
Nykyään olekaan enää käsitettä hyvä auto... kaikki samaa paskaa
Sori vaan, en ymmärrä miksi moni tässä topikissa on ostanut selvästi rikkinäisen ja halvan auton ja nyt kiihkotaan kun se ei toimi.
vittu eurolla saa euron autoja ja ne on paskoja.
Nykyään olekaan enää käsitettä hyvä auto... kaikki samaa paskaa
Sori vaan, en ymmärrä miksi moni tässä topikissa on ostanut selvästi rikkinäisen ja halvan auton ja nyt kiihkotaan kun se ei toimi.
vittu eurolla saa euron autoja ja ne on paskoja.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
ei se ihan ehkä noinkaan mene.. itse myynyt kymmeniä autoja verraten muihin halvalla ja koskaan ei ole palautetta tullut koska olen laittanut ne viimeistään ennen myyntiä kuntoon mutta kukin tavallaan...
ja sitä vaan ihmettelen noista paskoista halvoista autoista et jos ostat tietoisesti edullisen polkupyörän josta on ketju poikki eli hinta sen vuoksi halpa niin sekö tarkoittaa sitten sitä että kun siitä on myös kohta tanko poikki, renkaat tussut ja laahaa maata sekä penkkikin päin persettä ja hetken päästä sen hakee vielä poliisit pois koska oli varastettu niin sehän oli sitten oma moka ja odotettavissa koska oli halpa??? juupa juu.
ja sitä vaan ihmettelen noista paskoista halvoista autoista et jos ostat tietoisesti edullisen polkupyörän josta on ketju poikki eli hinta sen vuoksi halpa niin sekö tarkoittaa sitten sitä että kun siitä on myös kohta tanko poikki, renkaat tussut ja laahaa maata sekä penkkikin päin persettä ja hetken päästä sen hakee vielä poliisit pois koska oli varastettu niin sehän oli sitten oma moka ja odotettavissa koska oli halpa??? juupa juu.
Monesti joku vika juoruaa siitä, että myyjä ei ole viitsinyt edes sen vertaa nähdä vaivaa, että olisi korjannut vian myyntiä varten, jolloin autosta olisi saanut paremman hinnankin. Tuollainen leväperäisyys saattaa kertoa yhtä jos toista auton huolenpidosta yleensäkin.
Itse ostin kesäkuun alussa kohtuullisesti ajetun, peruskuntoisen volkkarin, mielestäni edullisesti. Autossa oli toki huollettavaa ja korjattavaa, mutta lähes kaikki oli tiedossa ostohetkellä. Halvahkon hinnan syyksi myyjä esitteli autotallissa levällään olevan, juuri ostetun harrikan, jonka remppa kustansi auton hinnan verran ja myyjä oli sillä hetkellä ns. ihan pa ja sopiva setelitukko kädessä hintakin oli helppo neuvotella ostajaa miellyttäväksi.
Itse ostin kesäkuun alussa kohtuullisesti ajetun, peruskuntoisen volkkarin, mielestäni edullisesti. Autossa oli toki huollettavaa ja korjattavaa, mutta lähes kaikki oli tiedossa ostohetkellä. Halvahkon hinnan syyksi myyjä esitteli autotallissa levällään olevan, juuri ostetun harrikan, jonka remppa kustansi auton hinnan verran ja myyjä oli sillä hetkellä ns. ihan pa ja sopiva setelitukko kädessä hintakin oli helppo neuvotella ostajaa miellyttäväksi.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 1.7.2009 18:50
ei sillä merkillä ole väliä
onhan noita paskojakin autoja tullu omistettua ja vikoja ollut laidasta laitaan todellakin.
nytten vw caravelle vm-91 dsl, eikä ole airbäkkejä, abs jarruja eikä muutakaan sähkö härpäkettä. ei luulis olevan vikoja mut auto ajettu jo 600tkm niin oon siihenki saanu vaihtaa osia jo, tosin vain kuluts osia eikä kalliita sähkö osia....
sen olen oppinut että tavalliseks käyttö autoksi en osta nelikkoja enkä erikoisia autoja kun ne tulee aina kalliiksi jos joku pamahtaa (mulla oli aikoinaan ford sierra 2.8 v6 4x4 chia stw vm-88)
ps. 3x corollaa, 8x fordia, 2 opelia, 1 volvo, 4 bemua, 1 mersu ja nytten eka volkswagen.
nytten vw caravelle vm-91 dsl, eikä ole airbäkkejä, abs jarruja eikä muutakaan sähkö härpäkettä. ei luulis olevan vikoja mut auto ajettu jo 600tkm niin oon siihenki saanu vaihtaa osia jo, tosin vain kuluts osia eikä kalliita sähkö osia....
sen olen oppinut että tavalliseks käyttö autoksi en osta nelikkoja enkä erikoisia autoja kun ne tulee aina kalliiksi jos joku pamahtaa (mulla oli aikoinaan ford sierra 2.8 v6 4x4 chia stw vm-88)
ps. 3x corollaa, 8x fordia, 2 opelia, 1 volvo, 4 bemua, 1 mersu ja nytten eka volkswagen.
Ei ne mersutkaan ihan huolettomia ole, nimim. 2tkm/10000€ "huoltoihin", mm. katit noin 1400,-/kpl ja niitähän oli autossa 2.
Aika nipun omistanu Vag-konsernin tuotteita ja kyllähän noissakin omat tyyppiviat on, mutta onneksi ei mitään poskettomia pommeja ole sattunut kohdalle.
Huolettomin mun autoista ikinä oli -88 Bluebird, kori vaan tuppas mätänemään.
Aika nipun omistanu Vag-konsernin tuotteita ja kyllähän noissakin omat tyyppiviat on, mutta onneksi ei mitään poskettomia pommeja ole sattunut kohdalle.
Huolettomin mun autoista ikinä oli -88 Bluebird, kori vaan tuppas mätänemään.
sen olen oppinut että tavalliseks käyttö autoksi en osta nelikkoja enkä erikoisia autoja kun ne tulee aina kalliiksi jos joku pamahtaa (mulla oli aikoinaan ford sierra 2.8 v6 4x4 chia stw vm-88)
Tuon olisin voinut kertoa, serkkupojan Riesan nähneenä. ;)
Mutta nyt on ollut jo 11v vanha nelikkö käyttöautona yli 6 vuotta eikä tuo nyt mitenkään sen kalliimpi ole ollut kuin mikään muukaan (V-kone siinä enemmän maksaa huoltaa).
Tarvitsee siis vain valita tarpeeksi kestävä / hyvin toteutettu nelikko (esim. "perus" perällä varustettu Torsen -> lähes ikiliikkuja).
Ja mitä itse aiheeseen tulee; niin kauan on paskoja autoja ja kokemuksia kun on ihmisiä jotka (huijataan) ostaa niitä.
G3 2v/~20tkm
- toinen etulaakeri
- 1 x sisempi vetonivel
- 1 x ulompi vetonivel
- paineasetelma petti, kytkinpaketti vaihtoon
- venttiilivarrentiivisteet odottaa vaihtoa
- sytytys- ja bensapuoli uusittu lähestulkoon kokonaan tulpanjohtoja, pa-letkuja ja suuttimia lukuunottamatta
Tuossa nyt melkein kaikki mikä ei nyt ole sitä ns. normaalia kuluvaa osaa. Noiden lisäksi toki rengasta, vannetta, jarruosaa, öljyjä ja suodattimia tukulla euroja.
Eilen just ynnäsin varaosakuitteja, 2008 aikana 260 euroa kaikkiin tarvikkeisiin. 2009 on mennyt jo 440 euroa. Tuohon vielä päälle uusi tuulilasi ja uudet talvinakit. Mutta kyllä niilläkin sitten taas pärjää, kun ei tarvi olla joka vuosi vaihtamassa.
Varmaan samanverran, ellei enemmän on rahaa säästänyt itse tekemällä. Kytkinremontti oli ainoa jonka nakitin korjaamolle, ei kiinnostanut ulkona ruveta tammikuussa sitä vaihtamaan :D
Ja oli halpa, mukamas, mutta ei tätä nytkään saisi enää varmaan samaan hintaan kaupaksi kaikkine vaihdettuine osineen. Minimaalisen vähän joutui pankkitililtä nostamaan rahaa kun ensin myi 3 vuotta vanhemman 8v GTI-kakkiksen. Ja sai sentään absit, 2 x airbagit, ilmastoinnit, lämmitettävät peilit ja pissapojansuuttimet sun muut turhakkeet joista ei kakkiksen kanssa voinut kuin unelmoida. Toki nekin voi tässä vielä porsia, pidetään peukkuja :D
- toinen etulaakeri
- 1 x sisempi vetonivel
- 1 x ulompi vetonivel
- paineasetelma petti, kytkinpaketti vaihtoon
- venttiilivarrentiivisteet odottaa vaihtoa
- sytytys- ja bensapuoli uusittu lähestulkoon kokonaan tulpanjohtoja, pa-letkuja ja suuttimia lukuunottamatta
Tuossa nyt melkein kaikki mikä ei nyt ole sitä ns. normaalia kuluvaa osaa. Noiden lisäksi toki rengasta, vannetta, jarruosaa, öljyjä ja suodattimia tukulla euroja.
Eilen just ynnäsin varaosakuitteja, 2008 aikana 260 euroa kaikkiin tarvikkeisiin. 2009 on mennyt jo 440 euroa. Tuohon vielä päälle uusi tuulilasi ja uudet talvinakit. Mutta kyllä niilläkin sitten taas pärjää, kun ei tarvi olla joka vuosi vaihtamassa.
Varmaan samanverran, ellei enemmän on rahaa säästänyt itse tekemällä. Kytkinremontti oli ainoa jonka nakitin korjaamolle, ei kiinnostanut ulkona ruveta tammikuussa sitä vaihtamaan :D
Ja oli halpa, mukamas, mutta ei tätä nytkään saisi enää varmaan samaan hintaan kaupaksi kaikkine vaihdettuine osineen. Minimaalisen vähän joutui pankkitililtä nostamaan rahaa kun ensin myi 3 vuotta vanhemman 8v GTI-kakkiksen. Ja sai sentään absit, 2 x airbagit, ilmastoinnit, lämmitettävät peilit ja pissapojansuuttimet sun muut turhakkeet joista ei kakkiksen kanssa voinut kuin unelmoida. Toki nekin voi tässä vielä porsia, pidetään peukkuja :D
Tuossa nyt melkein kaikki mikä ei nyt ole sitä ns. normaalia kuluvaa osaa
Niinnoh, mikä on kuluvaa osaa ja mikä sitten ei ole. Meidän taloudessa on jostain kumman syystä 2kpl AAZ 1.9td Ventoja. Mun '98:lla on veivattu palttiarallaa 360tkm (omaa ajoa 70tkm) ja avokin '96:lla 275tkm (omaa ajoa 30tkm). Molemmissa on havaittu se perinteinen "300tkm tauti", eli kaikki nivelet ja puslat, laakerit, jarrut, alusta, virtalukon pohja on mennyt uusiksi. Lisäksi perinteiset sisäänajohuollot, eli jakopää, kytkin yms. Nyt voikin ajella kohtuullisen huolettomia kilsoja, kun molemmat olen pääosin itse huoltanut, sekä läpikäynyt ja nyt aika tarkkaan tietää mitä ne on syöneet. Ja turhaan niitä niveliä yksittäin vaihtaa, jos muut näyttää lähes yhtä rapeilta. Molemmista meni uusiksi kaikki puslat ja nivelet tolppineen päivinee samaan konkurssiin - alatukivarret mukaanlukien, kun alapallot alkoivat olla vähän väljiä. Tuskin tarvii enää noiden kanssa äheltää.
Ja oli halpa, mukamas, mutta ei tätä nytkään saisi enää varmaan samaan hintaan kaupaksi kaikkine vaihdettuine osineen.
Molemmat automme on ostettu sillä periaatteella, että ovat ulkoa ja sisältä siistejä ja raiskaamattomia (lue tuning yms.), käyvät ja kukkuvat, sekä ovat hinnaltaan sellaisia, että rahaa jää myös em. perusremppaan. Mulle oli oikeastaan aivan sama, missä kunnossa ne "kuluvat osat" oli - joutuu ne vaihtamaan kuitenkin. Mainitsemastasi syystä täyshuolletuilla autoilla sitten ajellaankin pari-kolme vuotta ja myydään ennen seuraavia remppoja, koska huoltoon uponneita rahojaan ei varmasti saa myyntihinnassa takaisin.
Vaikka halvalla autolla olisi ajavinaankin, niin aina tää autoilu vähän tuppaa maksamaan. Porsii jos porsii, hajoo ne Tojotatkin ;).
Viimeksi muokannut tttalja, 18.9.2009 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näin se on ajateltava. Itsekin lähden autokaupoille melkein siinä hengessä, että halvemmaksi tulee itse laittaa "varaosakierteeseen" saapuvaa autoa kuin ostaa sellainen johon on jo lähestulkoon kaikki vaihdettavissa oleva vaihdettu.
Tietty näin yhden auton taloudessa se ajattelumaailma hiukan kostautuu siinä vaiheessa kun fillarilla polkee pitkin kylää muovikassillinen varaosia mukana.
Ja onhan se tietty myyntitilanteessa jonkunnäköinen plussa kun iskee läjän kuitteja tiskiin siitä mitä on viimeisen vuoden-kahden sisällä uusittu.
Tietty näin yhden auton taloudessa se ajattelumaailma hiukan kostautuu siinä vaiheessa kun fillarilla polkee pitkin kylää muovikassillinen varaosia mukana.
Ja onhan se tietty myyntitilanteessa jonkunnäköinen plussa kun iskee läjän kuitteja tiskiin siitä mitä on viimeisen vuoden-kahden sisällä uusittu.
itse täytyy kyllä sanoa että luotan volkkariin suuresti.
itsellä on ollu 6 volkkaria ja kaikki toiminut moitteettomasti
no ainahan jotain pikku vikoja sekä kulutusosia joutuu vaihtelee.
eräs dsl kakkis mikä minulla oli 2 vuotta ja mittarissa kilometrejä 600tkm niin ei ollut mitään muuta kun öljyjen vaihtoa ja muuta kun päästi.itse ajoin kyseisellä autolla noin 80tkm eikä ikinä mitään. koskaan ei jättänyt välille.
itsellä on ollu 6 volkkaria ja kaikki toiminut moitteettomasti
no ainahan jotain pikku vikoja sekä kulutusosia joutuu vaihtelee.
eräs dsl kakkis mikä minulla oli 2 vuotta ja mittarissa kilometrejä 600tkm niin ei ollut mitään muuta kun öljyjen vaihtoa ja muuta kun päästi.itse ajoin kyseisellä autolla noin 80tkm eikä ikinä mitään. koskaan ei jättänyt välille.
Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että oma -84 1.3 kakis oli se kaikkein murheettomin, sillä ajoin 7 vuotta. Tietty -91 GTI:ssä ja nykyisessä 2.0 Variantissa on molemmissa hiukan enemmän osia jotka saattaa mennä rikki.
Mutta tosiaan, nyt vasta melkein 10 vuotisen VW-hulluuteni aikana törmäsin omakohtaisesti ensimmäiseen vaihdelaatikkovikaan, ei naurata :D
Mutta tosiaan, nyt vasta melkein 10 vuotisen VW-hulluuteni aikana törmäsin omakohtaisesti ensimmäiseen vaihdelaatikkovikaan, ei naurata :D
tää ei tän merkin foorumille kuulu mut kerron kumminki.
Otin lainaa,ostin mv6 ompun perjantaina.Ajoin auton 700 km kotiin,seuraavana yönä rattijuoppo kylkeen kolmion takaa,pakeni kolaripaikalta.Mun auto vielä edellisen nimissä jolla vaan liikennevakuutus.Sitä mulkkua ei löydy mistään eikä autoa ketä ajo mua kylkeen.Tuntomerkeiks jäi auton malli ja väri.Omasta autosta koko toinen kylki kasaan ja kori solmuun..En saanu penniikää mistää.Jos ottaisin helpost nokkiin niin vois ehkä nyt vituttaa maksaa lainaa.
Muut tämmöst tää o.
Otin lainaa,ostin mv6 ompun perjantaina.Ajoin auton 700 km kotiin,seuraavana yönä rattijuoppo kylkeen kolmion takaa,pakeni kolaripaikalta.Mun auto vielä edellisen nimissä jolla vaan liikennevakuutus.Sitä mulkkua ei löydy mistään eikä autoa ketä ajo mua kylkeen.Tuntomerkeiks jäi auton malli ja väri.Omasta autosta koko toinen kylki kasaan ja kori solmuun..En saanu penniikää mistää.Jos ottaisin helpost nokkiin niin vois ehkä nyt vituttaa maksaa lainaa.
Muut tämmöst tää o.
Nyt vasta ihmetyttääkin.
irriterande
vw passat -97 1.8 turbo
Posted: 31.7.2009 12:23
Post subject:
niinpä niin.. sitähän minä arvelinkin että joillakin fanaatikoilla on sanottavaa ketään nyt sormella osoittamatta.. noh kyllähän se näin on että konerikko oli OSITTAIN oma vika koska ei kerran vielä vikaa tiennyt.. kääntyisin lopen pumpun puoleen mutta tiedä sitten mikä oli. kuitenkin kovasti se "vain" nostimen vaivalta vaikutti ja uskokaa pois, on näitä rapattu 15 vuotta mutta aina ei voi olla oikeassa.
Olet ajoneuvoasentaja itse. Ja 15 vuotta pelannut vehkeitten kanssa ja silti hajotat vehkeet ajamalla. Sekä kaikenlaisia pikkuvikoja omissa kytkennöissäsi, kun et niitä tarkista.
Siis mun rehellinen mielipiteeni on vähintäänkin Suuri nauru.
Siis ei mitään henkilökohtaista, mutta tämä alkaa jo oikeesti kuulostamaan siltä että sä vaan oot niin hyvä kaikessa. Ettei kannata omia töitään tarkistaa.
Ja mitä tuohon tulee, että se "kuulosti vain nostin vialta" ottaen huomioon ammattitaidostasi saadun kuvan, niin sanoisin että alunperinkin jo oli alakerta vika. Joka sittemmin omalla tyhmyydellä hajotettiin täysin. Ja se on sitten vähän kaikkien vika.
Onneksi edes vähän omakin, omasta mielestäsi. Edes vähän.
Itsellä on tuossa 2.8 V6 Audi -98 ja alkaa hermot menemään, kun syttyy abs-valo, öljynpinnan varoitin ja kierroslukumittari tippuu yht aikaa pois käytöstä. Ja vikaa ei löydy mistään. Mutta se on oma juttunsa. Mutta kun tiedän, että autossa on vikaa niin en sillä myöskään aja.
Ja tiedän myös ko. passatin Tuurista. :)
vw passat -97 1.8 turbo
Posted: 31.7.2009 12:23
Post subject:
niinpä niin.. sitähän minä arvelinkin että joillakin fanaatikoilla on sanottavaa ketään nyt sormella osoittamatta.. noh kyllähän se näin on että konerikko oli OSITTAIN oma vika koska ei kerran vielä vikaa tiennyt.. kääntyisin lopen pumpun puoleen mutta tiedä sitten mikä oli. kuitenkin kovasti se "vain" nostimen vaivalta vaikutti ja uskokaa pois, on näitä rapattu 15 vuotta mutta aina ei voi olla oikeassa.
Olet ajoneuvoasentaja itse. Ja 15 vuotta pelannut vehkeitten kanssa ja silti hajotat vehkeet ajamalla. Sekä kaikenlaisia pikkuvikoja omissa kytkennöissäsi, kun et niitä tarkista.
Siis mun rehellinen mielipiteeni on vähintäänkin Suuri nauru.
Siis ei mitään henkilökohtaista, mutta tämä alkaa jo oikeesti kuulostamaan siltä että sä vaan oot niin hyvä kaikessa. Ettei kannata omia töitään tarkistaa.
Ja mitä tuohon tulee, että se "kuulosti vain nostin vialta" ottaen huomioon ammattitaidostasi saadun kuvan, niin sanoisin että alunperinkin jo oli alakerta vika. Joka sittemmin omalla tyhmyydellä hajotettiin täysin. Ja se on sitten vähän kaikkien vika.
Onneksi edes vähän omakin, omasta mielestäsi. Edes vähän.
Itsellä on tuossa 2.8 V6 Audi -98 ja alkaa hermot menemään, kun syttyy abs-valo, öljynpinnan varoitin ja kierroslukumittari tippuu yht aikaa pois käytöstä. Ja vikaa ei löydy mistään. Mutta se on oma juttunsa. Mutta kun tiedän, että autossa on vikaa niin en sillä myöskään aja.
Ja tiedän myös ko. passatin Tuurista. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa