Gelcoat-pinnan maalaus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Gelcoat-pinnan maalaus
Olis helmoja ja puskuria ja niitä tarttis maalata. Kysäsin yhdestä automaalikaupasta että mitä maaleja gelcoat-pinta vaatii. Todettiin vaan että rasvanpoisto, karhennus, rasvanpoisto, 2 kertaa akryylipintaväri ja 2 kertaa lakka ja se on siinä. Eikö tosiaan gelcoat vaadi tuon kummempaa maalausta?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
No joo siis mä tuon hiontakittauksen jätin pois koska se on "itsestäänselvyys" että montut ja naarmut hinkataan pois. Mutta toi pohjamaalauksen osuus vaan jäi ihmetyttämään. Jos oletetaan että gelcoat-pinta on jo valmiiks ihan perfect, niin vaikuttaako pintavärin pysyvyyteen mitään tuo pohjamaalauksen puuttuminen?
Me maalattiin aikasemmassa duunissa uusia busterin lasikuituosia jotka oli gelcoat pinnalla.
Ei siihen muuta tehty kuin riittävä karhennus ja hiontaväri pintaan.
Sen päälle sitten itse väri ja lakka. Ei se kummallisempaa tartte.
Kitit ja hionnat on itsestään selvyys. =)
Toki hiontaväreissäkin on eroja.
Selviää kun kysyy maalikaupasta, että mikä on soveltuvin gelcoat pinnalle.
Ei siihen muuta tehty kuin riittävä karhennus ja hiontaväri pintaan.
Sen päälle sitten itse väri ja lakka. Ei se kummallisempaa tartte.
Kitit ja hionnat on itsestään selvyys. =)
Toki hiontaväreissäkin on eroja.
Selviää kun kysyy maalikaupasta, että mikä on soveltuvin gelcoat pinnalle.
Toppari ei kovinkaan paljon jousta vaan muodostaa "hämähäkin" kun muodonmuutosta on riittävästi.Myös riippuu hyvin paljon paksuudesta ja missä lämpötilassa muodonmuutos tapahtuu.Kesä/talvi.
Toki toppareissa on huikeita eroja sekä valmistajien että heidän erien välillä.Lasikuitupuskurit kannattaa pinnoittaa ns.puskurimaalilla.
Eli massaan lisätään pehmennin tai muovipohja alle.Onhan niitä paattien värivaihtoja tehty akryylillä mutta menee muutamassa vuodessa uusiksi.Värinvaihto proggis venepuolelta suurimmasta päästä on
Kimi ex paatti tai Madonnan paatti. Murheita on , vikoja näkyy.
Nämä ehkä meille näkyvimmät veneet.
Toki toppareissa on huikeita eroja sekä valmistajien että heidän erien välillä.Lasikuitupuskurit kannattaa pinnoittaa ns.puskurimaalilla.
Eli massaan lisätään pehmennin tai muovipohja alle.Onhan niitä paattien värivaihtoja tehty akryylillä mutta menee muutamassa vuodessa uusiksi.Värinvaihto proggis venepuolelta suurimmasta päästä on
Kimi ex paatti tai Madonnan paatti. Murheita on , vikoja näkyy.
Nämä ehkä meille näkyvimmät veneet.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Juu niin on koulukuntia useita.Vaikea sitten oikeasti sanoa mikä on oikein.Maalien edustajillakin kun on mielipiteitä omista maaleistaan toinen sanoo toista ja toinen toista.Maaleissakin on eroja ja niiden maalausmenetelmissä. Toki käyttäjiltä tulee se suurin tieto ilmeisesti . Mössön tehtävä on tehdä maalista elastisempi jotta ei heti lohkea jos puskurilla hieman tökkäsee+ pysyy paremmin kiinni. Soita muutamia automaalaamoita läpi
ja kysy heidän mielipiteensä ja tuotteensa mitä käyttävät. Siitä sitten voi ehkä tehdä jonkun
arvion.Sekin on tärkeä tieto heille mitä maalataan.Voi mennä hankalaksi.
ja kysy heidän mielipiteensä ja tuotteensa mitä käyttävät. Siitä sitten voi ehkä tehdä jonkun
arvion.Sekin on tärkeä tieto heille mitä maalataan.Voi mennä hankalaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa