Auto passat -99 1,8 vapari ATP
Oireet. nykii, ei nosta kierroksia yli 4 tonnin, ja polttaa putkessa.
vac-com antaa 2 vikakoodia, nokka-aksilan asentotunnistimelle ja toinen on tälläinen
17924 - Intake Manifold Valve (N156): Open Circuit
Missä päin imusarjaa tämä venttiili siaitsee ja mikä tarkoitus sillä on?
passat nykii ja tehot hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
passat nykii ja tehot hukassa
Viimeksi muokannut anzelmi-, 31.7.2009 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1,8T nykii ja tökkii kiihdytyksessä
Samantyyppinen ongelma -00 1,8T Passatilla. Moottorin tyyppiin en ole perehtynyt...
Kylmästä kun lähtee liikkeelle ja ajelee liikenteen mukana lämpimäksi, niin kierroksia voi huoletta nostaa vaikka rajoittajalle ja auto kiihtyy normaalisti.
Jos tasaista ajoa kestää pidempään 5-10min tai muuten ajelee esim. jonkin aikaa vakionopeudensäädin päällä, niin kiihdyttäminen vauhdista ei onnistu esim. 3. vaihteella n. 3800 kierroksen jälkeen vaan auto nykii ja tökkii ja tehot ikään kuin katoavat. Sama toistuu seuraavilla vaihteilla ja kaasua hölläämällä kulku palautuu jokseenkin normaaliksi.
Vapaalla moottori kiertää aivan normaalisti vaikka rajoittajalle, mutta veto päällä tuota nykimistä esiintyy nykyisin lähes päivittäin.
Mistä etsimään vikaa?
Kylmästä kun lähtee liikkeelle ja ajelee liikenteen mukana lämpimäksi, niin kierroksia voi huoletta nostaa vaikka rajoittajalle ja auto kiihtyy normaalisti.
Jos tasaista ajoa kestää pidempään 5-10min tai muuten ajelee esim. jonkin aikaa vakionopeudensäädin päällä, niin kiihdyttäminen vauhdista ei onnistu esim. 3. vaihteella n. 3800 kierroksen jälkeen vaan auto nykii ja tökkii ja tehot ikään kuin katoavat. Sama toistuu seuraavilla vaihteilla ja kaasua hölläämällä kulku palautuu jokseenkin normaaliksi.
Vapaalla moottori kiertää aivan normaalisti vaikka rajoittajalle, mutta veto päällä tuota nykimistä esiintyy nykyisin lähes päivittäin.
Mistä etsimään vikaa?
Lasoli oletko lukenut vikakoodit?
Nyt on korjatu alipaine vuoto ja tuota imusarjan venttiilin vikakoodia ei enää tule.
Vaihdetiin uusi nokka-aksilan asentotunnistin, mutta vag-comi näyttää edelleen asentotunnistimen vikakoodia.
Otin sitten huvikseni ilmamassamittarilta johdon irti ja auto rupesi pelaamaan, käy hyvin ja kaikki tehot tallella, mutta taas sama homma jos laittaa johdon kiinni.
olisko kellää ideoita missä mahtais olla vika
Nyt on korjatu alipaine vuoto ja tuota imusarjan venttiilin vikakoodia ei enää tule.
Vaihdetiin uusi nokka-aksilan asentotunnistin, mutta vag-comi näyttää edelleen asentotunnistimen vikakoodia.
Otin sitten huvikseni ilmamassamittarilta johdon irti ja auto rupesi pelaamaan, käy hyvin ja kaikki tehot tallella, mutta taas sama homma jos laittaa johdon kiinni.
olisko kellää ideoita missä mahtais olla vika
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
Kyllähän se taisi tuossa MAF anturissa olla vika, kokeiltiin toisesta autosta anturia ja sillä pelas hyvin.
Ihmetyttää vielä tuo nokka-aksilan asentotunnistin, vaikka on uusi anturi ja testattu tuleeko ohjainvirtaa anturille, niin silti vag-com ilmoittaa vikakoodia.
eikä meno muutu millään tavalla vaikka ottaa anturilta johdon irti, onko tuo anturi sitten ihan turha kapistus vai?
Ihmetyttää vielä tuo nokka-aksilan asentotunnistin, vaikka on uusi anturi ja testattu tuleeko ohjainvirtaa anturille, niin silti vag-com ilmoittaa vikakoodia.
eikä meno muutu millään tavalla vaikka ottaa anturilta johdon irti, onko tuo anturi sitten ihan turha kapistus vai?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa