VW Polo kysyisin koneen vaihtamisesta 1.3i-1.8
Valvoja: ffp jäsenet
VW Polo kysyisin koneen vaihtamisesta 1.3i-1.8
Nii ois itellä tollanen VW Polo Coupe vm -90 jossa on 1.3i kone. Oon täs aatellu et vaihaisin siihen isomman koneen, aattelin tollasta 1.8GTi 16v mk2 golffin konetta. Mitä oon huomannu nii näyttäs olevan coupe polon ja mk2 golffin keulat ja moottori huoneet samallaisia. Paikalleen laittaminen ei pitäs olla ongelma, mut aattelin et tuleeko autoon jo sen verran voimaa painoon verrattuna et joutuuko esim taakse vaihtamaan levy jarrut ja pitääkö auto käyä penkittämässä koneen vaihon jäläkeen?
Jos sinulla ei tule ongelmia moottorin paikoilleen laittamisessa, niin jarrujutut sitten menee jo vasemmalla jalalla asennettuna. Ne konehuoneet saattaa näyttää samalata, mutta Polossa on kyllä aika tavalla pienempi konetila, luonnollisesti.
Mikäli Polosi on vähäpäästöinen, tarvitsee sinun lisäksi hakea VTT:ltä päästötestin hyväksytyt tulokset auton rekisteriin saamiseksi.
Mikäli Polosi on vähäpäästöinen, tarvitsee sinun lisäksi hakea VTT:ltä päästötestin hyväksytyt tulokset auton rekisteriin saamiseksi.
Vertailumallina voi käyttää Polo G40 -mallia, mutta näyttäisi pikaisella laskutoimituksella, että joudut vähän pudottamaan 16V -koneen tehoa...
G40 -vertailumallin alustalla ja jarruilla saat 138 laillista hevosvoimaa autoosi, mutta et 139:ää :D
Siispä tarvitaan dynolappu, joka todistaa tehon alkuperäistä pienemmäksi.
Valitettavasti kuitenkin suurin '90 Poloon sallittu moottoritilavuus on 1,59 litraa, joten joutunet rakentamaan tuolle 16V -kannelle sopivan, pienemmän alakerran tai vaihtoehtoisesti anomaan poikkeuslupaa suuremmalle moottorille.
G40 -vertailumallin alustalla ja jarruilla saat 138 laillista hevosvoimaa autoosi, mutta et 139:ää :D
Siispä tarvitaan dynolappu, joka todistaa tehon alkuperäistä pienemmäksi.
Valitettavasti kuitenkin suurin '90 Poloon sallittu moottoritilavuus on 1,59 litraa, joten joutunet rakentamaan tuolle 16V -kannelle sopivan, pienemmän alakerran tai vaihtoehtoisesti anomaan poikkeuslupaa suuremmalle moottorille.
Vertailumallina voi käyttää Polo G40 -mallia, mutta näyttäisi pikaisella laskutoimituksella, että joudut vähän pudottamaan 16V -koneen tehoa...
G40 -vertailumallin alustalla ja jarruilla saat 138 laillista hevosvoimaa autoosi, mutta et 139:ää :D
KR^siis, PL/129hv kuitenkin ilman dunolappua ihan passeli ;D
tilavuus tietysti sama eli rohkeasti poikkeulupa hakuun!
Noita 1.8i koneita on siis kahta eri tyyppiä. PL kone on katilla joten tehot on 129hp ja KL konees ei oo kattia ja tehot on 139hp. Mut jos oikeen käsitin nii noi GTi koneet on dochin koneita. Onkohan niissä suuria rakenne eroja noihin 1.8 8v koneisiin? Ja koittasin päästä ton koneen vaihon helepolla, tollanen 1.6i kone on minimi mut jos tohon 1.8 koneeseen pitää hommata viel joku erikois lupa nii tyydyn sit tohon 1.6i. Aika perseestä on kuitenki ajaa tolla 1.3i koneella...
Palautellaas nyt vähän sitten taas maan pinnalle. Vanha 1.6litranen on myös isolohkomoottori, kuten se 1.8 16v moottori, ei se sen pienempi ole kuin litratilavuudeltaan. Uudemmissa volkkareissa löytyy 1.6litraista fyysistesti pienempää moottoria, mutta siihenkin joutuu väsäämään kaikki koneenkorvat ynnä muut itse ja hyväksyttämään niiden rakenteen katsastusviranomaisella/tutkimuslaitoksessa/yms.
Vielä jos sun kanta-auto on vähäpäästöinen, niin joudut teettämään päästötestit. Mikäli siis lykkäät sinne konetilaan jotain muuta kuin on tuohon Polon malliin alunperin saanut.
Vielä jos sun kanta-auto on vähäpäästöinen, niin joudut teettämään päästötestit. Mikäli siis lykkäät sinne konetilaan jotain muuta kuin on tuohon Polon malliin alunperin saanut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa