Alkoi corro käymään röpöttämällä. Kuulostaa vähän kun kävisi kolmella heti kylmänä, eikä käynti parantunut edes lämpenemällä. Vetoa puuttuu jopa kakkosella, mutta vitosvaihde on voimaton.
Kulutus on noussut viimeisen 5-10tkm aikana hieman. Öljyäkin on lisätty aika paljon viimeisen öljynvaihtovälin aikana
Käynti on huonoa sekä kylmällä moottorilla, että kuumalla tyhjäkäynniltä täyskaasulle.
Vikaa haettu:
- ensiksi sytyspuolelta,virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, johdot tarkistus/ vaihto.
- sininen lämpötila-anturi mitattu / testattu potentiometrillä, ei vaikutusta epätasaiseen käyntiin
- irroitettu lambda, co -anturin johto, nakuanturi, sininen lämpötila-anturi - käy edelleen huonosti
-jakopään merkit ja sytkän ajoitus. Sytkän säädöllä käynnin aikana ei vaikutusta varsinaiseen "rpötykseen"
- puristuspaineet mitattu. 1,3 ja 4 noin 9bar 2. sylinteri 4bar (mittari on vanha ja väsähtänyt, lukemat sinneppäin). Korkillinen öljyä 2. sylinteriin, paineet nousivat noin 6bar.
- tässä vaiheessa epäilty vikaa alakerrassa, mäntä halki tms pientä kivaa.
aiheeseen liittyviä topiceja:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99809
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=61301
Kysymys: otan kannen ensiksi pois, saako lohkon nostettua ilman vaihdelaatikon irroitusta ja taas vastaavasti paikoilleen laittaminen, onnistuuko laatikon ollessa paikoillaan?
Corrado g60 koneremontti
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado g60 koneremontti
Viimeksi muokannut [mortti], 26.7.2009 19:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Otin kannen pois ja sitten lohkon laatikon kanssa.
Jokaisesta männästä renkaat poikki ja 2. männässä sulanut pala pois renkaiden välistä. Sylintereissä ei muita vaurioita kuin soikeaksi kuluminen. Laakeripinnat ehjät, kk-laakerit kuluneet. Kuvia laitan kun saan kaapelin kameraan.
Eli lohko menee poraukseen ja männät + renkaat uusiksi. Mites kiertokanget? Vaihdetaanko nekin vai riittääkö koneistus?
Jokaisesta männästä renkaat poikki ja 2. männässä sulanut pala pois renkaiden välistä. Sylintereissä ei muita vaurioita kuin soikeaksi kuluminen. Laakeripinnat ehjät, kk-laakerit kuluneet. Kuvia laitan kun saan kaapelin kameraan.
Eli lohko menee poraukseen ja männät + renkaat uusiksi. Mites kiertokanget? Vaihdetaanko nekin vai riittääkö koneistus?
Jos et meinaa ruveta voimistelemaan huimia lisävääntöjä, niin ei kait niitä kankia ole järkeä vaihtaa. Mutta kun puhut kankien koneistuksesta, niin onko kaulat pahastikkin vääntynyt?
Kannattaa nyt sitten tutkia/tutkituttaa muutenkin esim ruiskujärjestelmän kunto ihan kunnolla. Variokuvaus antaisi suuren mahdollisuuden siihen että kone on nakuttanut ihan huolella.
Kannattaa nyt sitten tutkia/tutkituttaa muutenkin esim ruiskujärjestelmän kunto ihan kunnolla. Variokuvaus antaisi suuren mahdollisuuden siihen että kone on nakuttanut ihan huolella.
edit aivopieru: Eipäs noille kangille mitään siis tehdäkkään kun kunnossa ovat, koneistukselle ei siis tarvetta.
Ruiskusta en muuta varsinaista vikaa ole löytänyt kun että nakuanturin muovikuori on halki, ennakot on kovat sytkällä ja 95 bensalla ajettu.
Ostolistalle menee seosmittari, nakuanturi ja 98 bensa. Isompana lääkkeenä olisi tietenkin digifantin vaihtaminen johonkin älykkäämppän, mutta kyllähän sitä fantillakin pitäisi pärjätä?
Ruiskusta en muuta varsinaista vikaa ole löytänyt kun että nakuanturin muovikuori on halki, ennakot on kovat sytkällä ja 95 bensalla ajettu.
Ostolistalle menee seosmittari, nakuanturi ja 98 bensa. Isompana lääkkeenä olisi tietenkin digifantin vaihtaminen johonkin älykkäämppän, mutta kyllähän sitä fantillakin pitäisi pärjätä?
Viimeksi muokannut [mortti], 26.7.2009 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei nyt millään pahalla, mutta taas kuulostaa siltä että eikö olisi parempi viedä se koko moottori sinne koneistamoon korjattavaksi? Tulee semmoinen mielikuva että nyt on taidettu haukata vähän liian iso pala.
Mutta asiallisia vastauksia.
- Öljypumpulle ei ole vaihtoväliä, kuluneisuuden pystyy toteamaan silmillä/mittalaitteilla.
- Markalla saa markan korjauksen. Se että mitä vaihdetaan niin riippuu ihan millaista lopputulosta ollaan hakemassa. Paininkupitkin ovat kuluvaa tavaraa kuten nokka-akselikin, kyllä niitä joskus voi joutua vaihtamaan. Mikäli laitat vanhat paininkupit takaisin, niitä ei saa missään nimessä sekoittaa keskenään.
Mutta asiallisia vastauksia.
- Öljypumpulle ei ole vaihtoväliä, kuluneisuuden pystyy toteamaan silmillä/mittalaitteilla.
- Markalla saa markan korjauksen. Se että mitä vaihdetaan niin riippuu ihan millaista lopputulosta ollaan hakemassa. Paininkupitkin ovat kuluvaa tavaraa kuten nokka-akselikin, kyllä niitä joskus voi joutua vaihtamaan. Mikäli laitat vanhat paininkupit takaisin, niitä ei saa missään nimessä sekoittaa keskenään.
Tsekkaa kannesta ohjureiden kunto, ainakin pako-ohjurit on yleensä aika väljät jo
Kumit myös vaihtoon ja läppäytä venttiilit sekä tarkastuta kannen suoruus.
Jos olet epävarma niin kysy täällä ensin ennekuin teet, moottorin korjaus ei ole nyt kuitenkaan avaruustiedettä kun minäkin olen siinä onnistunut :d
Kumit myös vaihtoon ja läppäytä venttiilit sekä tarkastuta kannen suoruus.
Jos olet epävarma niin kysy täällä ensin ennekuin teet, moottorin korjaus ei ole nyt kuitenkaan avaruustiedettä kun minäkin olen siinä onnistunut :d
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa