vaihdelaatikko ongelmia 1,8t

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rässi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.7.2009 19:49

vaihdelaatikko ongelmia 1,8t

ViestiKirjoittaja rässi » 24.7.2009 17:01

audi a3 -99 1,8t quattro 5v manuaali
moottorin ja vaihteiston tunnus: AQA EHR DXW
Vaihteistosta rupesi kuulumaan selvää epämääräistä "kalkatusta/säksätystä" kun tuli järeämpi kytkin ja kevyempi vauhtipyörä. Ääni kuuluu selkeästi kun on paikallaan vapaalla mutta häviää kun laittaa kytkimen pohjaan.
Vaihteet menee pienellä viiveellä silmään ja matalilla kierroksilla tai koneen vääntäessä kuuluu ja tuntuu "jurinaa". Vaihteet kyllä toimivat ainakin toistaiseksi kaikki. Onko vaihdeakselin laakerit vain sökönä? Mitä tuhoa tuo voi vaihderattaiden lisäksi tehdä?
Osaisiko joku sanoa mitä vaihteistossa on vikana ja että käykö etuvetoisen 5 vaihteisen 1,8t golffin, leonin, a3:n laatikko quattroon?

Entä pystyykö minkälaisilla muutoksilla laittamaan esim s3 6 vaihteisen tai jonkun muun vaggilaisen 6v laatikon koneen kylkeen?
vastauksen sain tähän kysymykseen eli laatikko, vetarit, kardaani, siirtäjät ja vaihdekeppi joudutaan vaihtamaan jos haluaa 6v laatikon.

Onko kenelläkään tietoa laatikon korjauksia tekevistä firmoista? mitä maksaa? vahvistettu laatikko? pystyykö tekemään 6v laatikon tai muuttamaan välityksiä?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
Viimeksi muokannut rässi, 24.7.2009 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 24.7.2009 20:42

laatikossa on varmaa öljyä riittävästi...?milloin öljyt vaihdettu?jos vika alkanut heti kytkinremontin jälkeen,niin onko mahdollista asennusvirhettä?vaihteensiirtäjät mahd.saanut kipeää laatikon irroituksessa/asennuksessa...?tossa nyt muutama mitä vois tutkia...

rässi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.7.2009 19:49

ViestiKirjoittaja rässi » 24.7.2009 23:31

En osaa sanoa onko tapahtunut asennusvirhettä.
Uusi kytkin vauhtipyörälimppu laitatettu fixus autokorjaamolla.
Olisiko tuommoisessa toimenpiteessä voinut tapahtua jotakin semmoista että laatikossa voi mennä joku huonosti tai vikaan?
Öljyä on ja tarkastettu, mutta öljynvaihdosta on kyllä aikaa.
Ääni tulee selkeästi vaihdelaatikosta jaääni kuuluu kovana laatikon ulommassa reunassa, kun kuuntelin semmoisella "lääkärityökalulla" en osaa paremmin työkalua kuvailla. :) eli korviin tulpat ja siitä letku missä on tikku millä kuunnellaan.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 26.7.2009 17:37

ei varsinaisesti toimenpiteessä muita ongelmia voi esiintyä,kuin vaihteensiirtäjien kanssa...voi olla saanut esim.kipeää remontissa,josta johtuen vaihteet voisi takkuilla.mutta vaihteiston äänet ei tuohon remonttiin oikein kuulu...onko laatikko ollut hiljainen ennen remonttia?

rässi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.7.2009 19:49

ViestiKirjoittaja rässi » 26.7.2009 18:55

Laatikosta ei ole aikaisemmin kuulunut ääniä..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.7.2009 19:02

Kaksimassapyörä vaihdettu kevyeen yksimassapyörään? Vikakuvaus kuulostaa ihan siltä että on saatu juuri sitä mitä on tilattu, kun on laitettu uusi kytkinpaketti.

rässi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.7.2009 19:49

ViestiKirjoittaja rässi » 28.7.2009 16:27

joo näin on ehkäpä tapahtunut? ei oikein tiedä noista niin paljoa. mitä tuommoinen voi aiheuttaa että on kaksimassa vaihdettu yksimassaiseen vauhtipyörään?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 28.7.2009 17:33

Diesel puolella paljon keskustelua tuosta. Aiheuttaa vaihdelaatikosta rallatusta, ei käsittääkseni mitään muuta. En nyt äkkiseltään löytänyt videota tosta, mutta diisseli koneella rallatus oli todella ison kuulosta.. Bensa kyllä käy hieman tasaisemmin?

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 28.7.2009 21:26

Mulle vaihdettiin a4:seen joskus vastaavanlainen paketti ja ei se mitään ylimääräsiä ääniä lisännyt, joten on siellä nyt jokin vit..laan. Tuliko vauhtipyörä valmiina settinä vai teetätitkö sen jossain.?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.7.2009 22:18

ettei olis sulle tullu s2 paketti ? se on aika lailla erilainen kun toi poikittaisen paketti, ne pitää kyllä ääntä

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 28.7.2009 22:21

Joo näin oli ja koneistutin sen sopivaks kytkinpaketille.. Mistä moinen ääni sit johtaa juurensa?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.7.2009 22:30

Varmaankin ääni tulee jäykemmistä kytkimen jousista, verrattuna johonkin muuhun neloskoneen kytkinpakettiin.

rässi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.7.2009 19:49

ViestiKirjoittaja rässi » 29.7.2009 18:10

minulle tuli audiin spec stage 3+ kytkin ja specin alumiininen vauhtipyörä. miten jouset voivat pitää tuommoista ääntä? entä se kaksoismassavauhtipyörän vaihto yksimassaiseen?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 29.7.2009 18:17

Tuolla diesel-puolella on juttua aiheesta. Itsellänikin oli tuollainen kiinteä kevyt paketti kaksoismassan tilalla ja ääni oli sellainen "ihmiset nauraa kaupan parkkipaikalla" kun se rohisi. Itse veikkasin äänen tulevan siitä kun vakio kaksoismassan kanssa ei ole jousia ollenkaan kytkinlevyssä ja tuossa sachsin kiinteässä paketissa ne ovat siinä - tosin joku asiaa paremmin tutkinut sanoi sen rallatuksen tulevan itse vaihteiston puolelta jostain osista jotka pääsevät vähän liikkumaan, saman tapaisen äänen saa esiin kuulemma käsinkin vaihteiston akselia eestakasi pyörittämällä.

rässi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 7.7.2009 19:49

ViestiKirjoittaja rässi » 30.7.2009 15:07

elikkä voin olla huoletta ettei ole vaihteisto sanomassa nyt itseään täysin irti työsopimuksesta!?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa