solex 34 pict-5 kaasutin
Valvoja: ffp jäsenet
solex 34 pict-5 kaasutin
onko tällä palstalla kaasutin experttejä??
ongelma on seuraavanlainen,golffi ei käy tyhjäkäyntiä..ei vaikka mitä tekisi.
on hommattu kaasuttimen korjaus sarja ja osat vaihdettu paikalleen,kaasutin pesty ja puhdistettu useampaan otteeseen. säätämälläkään ei saa kunnon tyhjäkäyntiä aikaan.
suutimet on putsattu.
tiivisteet on uusittu kaasuttimen ja kurkun väliin,sekä imusarjaan.
jumalauta alkaa hermo palamaan ton sohlo solexin kanssa.
muuten kiertää ja käy kun kello,mutta kun kierrokset laskee niin sammuu. ryypyn kanssa käy 1500 rpm hienosti.
olisiko jollain hyviä neuvoja tai ideaa missä vika on.
vian ratkaisijalla voidaan antaa kossupullo hyviä neuvoja vastaan.
ongelma on seuraavanlainen,golffi ei käy tyhjäkäyntiä..ei vaikka mitä tekisi.
on hommattu kaasuttimen korjaus sarja ja osat vaihdettu paikalleen,kaasutin pesty ja puhdistettu useampaan otteeseen. säätämälläkään ei saa kunnon tyhjäkäyntiä aikaan.
suutimet on putsattu.
tiivisteet on uusittu kaasuttimen ja kurkun väliin,sekä imusarjaan.
jumalauta alkaa hermo palamaan ton sohlo solexin kanssa.
muuten kiertää ja käy kun kello,mutta kun kierrokset laskee niin sammuu. ryypyn kanssa käy 1500 rpm hienosti.
olisiko jollain hyviä neuvoja tai ideaa missä vika on.
vian ratkaisijalla voidaan antaa kossupullo hyviä neuvoja vastaan.
solex 34 pict-5 kaasutin
En ole erityisesti kaasuttimiin paneutunut muuta kuin 2-tahtisissa, mutta maalaisjärjellä ja insinöörimäisellä ajattelulla pääsee jo pitkälle. Kuinka auto sammuu, "booaten", vai?
Onko mahdollista, että ilmansaannissa olisi vikaa (esim. likainen ilmanpuhdistaja)? Ilmanmäärämittari tai mahdollisesti vikaa muualla (esim. virranjakajan hiilet kuluneet)?
Voisiko ongelma liittyä jotenki alipainevajauteen? Alipaineletku(i)ssa vikaa?
ongelma on seuraavanlainen,golffi ei käy tyhjäkäyntiä..ei vaikka mitä tekisi.
Onko mahdollista, että ilmansaannissa olisi vikaa (esim. likainen ilmanpuhdistaja)? Ilmanmäärämittari tai mahdollisesti vikaa muualla (esim. virranjakajan hiilet kuluneet)?
muuten kiertää ja käy kun kello,mutta kun kierrokset laskee niin sammuu. ryypyn kanssa käy 1500 rpm hienosti.
Voisiko ongelma liittyä jotenki alipainevajauteen? Alipaineletku(i)ssa vikaa?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
kyllä toi saha käy ilman ryyppyäkin kunhan kierrokset on ton 1500.
ei vaikuta mitään vaikka on ilmanputsari paikallaan tai ei.
kaikki suuttimet on puhdistettu,vaihdettu korjaus sarjan osat.tiivisteet on uusittu.
jotenkin tuntuu että noitten vanhojen solexien kans on enemmänkin ollut ongelmaa.
ei kellään ois myydä tohon sopivaa "korvaus kaasutinta" kyseessä on 1.3 79vm golf
ei vaikuta mitään vaikka on ilmanputsari paikallaan tai ei.
kaikki suuttimet on puhdistettu,vaihdettu korjaus sarjan osat.tiivisteet on uusittu.
jotenkin tuntuu että noitten vanhojen solexien kans on enemmänkin ollut ongelmaa.
ei kellään ois myydä tohon sopivaa "korvaus kaasutinta" kyseessä on 1.3 79vm golf
solex 34 pict-5 kaasutin
Yksi keino on etsiä vuodonetsintään tarkoitetulla sprayvaahdolla alipainevuotoa letkustosta. Jos vikaa ei löydy, niin vika on enemmän kuin melko varmasti sytytyksessä tai polttoaineensuodattimessa.
Melkein kaksi vaihtoehtoa, joko on alipainevuoto imusarjassa/kaasarissa/jarrutehostimessa, tai sitten tyhjäkäyntipiirin suutin/poraukset on totaalisen tukkeessa kaasarista. Kai magneettiventtiilille menee sähkö ja se toimii, sekä tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi on auki?
Mulla vois olla kaasari vielä tuossa romukopassa, mutta taitaa olla vanhempaa mallia. Onko imusarjassa kahdella vai kolmella pultilla kiinni?
[edit] Niin vielä, tosiaan jos se ei käy ollenkaan alle 1500rpm, ei siis edes huonosti, silloin vikana on melkein 100% varmuudella bensan tulemattomuus tyhjäkäyntipiiristä. Kaasutinhan on ihan pomminvarma ja yksinkertaisimmasta päästä mitä löytyy, turha sitä on mihinkään muuhun vaihtaa.[/edit]
Mulla vois olla kaasari vielä tuossa romukopassa, mutta taitaa olla vanhempaa mallia. Onko imusarjassa kahdella vai kolmella pultilla kiinni?
[edit] Niin vielä, tosiaan jos se ei käy ollenkaan alle 1500rpm, ei siis edes huonosti, silloin vikana on melkein 100% varmuudella bensan tulemattomuus tyhjäkäyntipiiristä. Kaasutinhan on ihan pomminvarma ja yksinkertaisimmasta päästä mitä löytyy, turha sitä on mihinkään muuhun vaihtaa.[/edit]
se on 2 pultilla siinä imukaulassa kiinni.
kyllä se vaivoin käy 1000rpm tyhjäkäyntiä,kun se säädetään siihen,sitten kun antaa kaasua ja irrottaa kaasusta kierrokset laskee ja sitten sammuu heti.ei jää käymään tyhjäkäyntiä,tai saattaa jäädä rakomaan hetkeksi ja sammuu.
magneetti venttiili toimii ja saa sähköä,on testattu.
bensapumppu toimii ja bensansuodatin on uusi.
kaasari on pesty n.4 kertaa ja suuttimet puhdistettu.sitä on käynyt pari vanhempaakin hemmoa katsomassa jotka on niiden kanssa pelannut,mutta ei nekään saaneet tolkkua tohon.
imuvuotoa ei oikein voi olla,kun sitäkin on haettu ja letkut vaihdettu,mukaan lukien bensa letkut.
tulpat on uudet,virranjakaja on putsattu ja tutkittu.
mikaj mitä huudat siittä sun kaasaristas?
kyllä se vaivoin käy 1000rpm tyhjäkäyntiä,kun se säädetään siihen,sitten kun antaa kaasua ja irrottaa kaasusta kierrokset laskee ja sitten sammuu heti.ei jää käymään tyhjäkäyntiä,tai saattaa jäädä rakomaan hetkeksi ja sammuu.
magneetti venttiili toimii ja saa sähköä,on testattu.
bensapumppu toimii ja bensansuodatin on uusi.
kaasari on pesty n.4 kertaa ja suuttimet puhdistettu.sitä on käynyt pari vanhempaakin hemmoa katsomassa jotka on niiden kanssa pelannut,mutta ei nekään saaneet tolkkua tohon.
imuvuotoa ei oikein voi olla,kun sitäkin on haettu ja letkut vaihdettu,mukaan lukien bensa letkut.
tulpat on uudet,virranjakaja on putsattu ja tutkittu.
mikaj mitä huudat siittä sun kaasaristas?
Imuvuotoa epäilisin sitten kyllä jos kerran saa käymään tyhjäkäyntiä edes jotenkin, taikka seossäätöruuvi ihan pielessä, taikka tosiaan joku roska bensakanavassa. Paljon paineilmaa ja kaasuttimen puhdistuspraytä (sulattaa hartsiintumat) vain, kyllä ne aina on aukeentunut.
Muistin väärin, valitettavasti mulla olikin 31PiCT tossa romuläjässä mistä suuttimia olen ryövännyt.
Muistin väärin, valitettavasti mulla olikin 31PiCT tossa romuläjässä mistä suuttimia olen ryövännyt.
oon tosiaan purkanu sen kaasarin aivan atomeiksi jo monta kertaa,suuttimet pois ja paineilmaa tosiaan perään.kun en jaksa uskoa että se kaasutin olisi niin kulunut ettei se toimi,kun autolla on ajettu vain 68 tkm..seissyt se tosin oli 97 vuodesta asti.
jotain hämärää siinä kaasuläpässä on,kun kaverin kanssa sitä koitettiin säätää vielä niin se jää aina käymään n.1500rpm ja kun käsin kääntää sieltä läpän vivustolta kiinni päin sitä läppää auto sammuu heti tai yskäisee pari kertaa ja sammuu sitten.
no huomenna pitäs lähteä hakemaan 1.3 käyntikuntoisesta 84vm polosta kaasaria niin katotaan kuinka sen kaasarin kanssa sitten käy..
onko kenelläkään tietoa missä vw malleissa on ollut toi solexin 34 pic-t kaasari??
jotain hämärää siinä kaasuläpässä on,kun kaverin kanssa sitä koitettiin säätää vielä niin se jää aina käymään n.1500rpm ja kun käsin kääntää sieltä läpän vivustolta kiinni päin sitä läppää auto sammuu heti tai yskäisee pari kertaa ja sammuu sitten.
no huomenna pitäs lähteä hakemaan 1.3 käyntikuntoisesta 84vm polosta kaasaria niin katotaan kuinka sen kaasarin kanssa sitten käy..
onko kenelläkään tietoa missä vw malleissa on ollut toi solexin 34 pic-t kaasari??
Ainakin 34 PICT-3 Solex / Kadronia saa uutena ilmajäähy-Volkkareihin erikoistuneista liikkeistä, esim. Aircooled.
Hinta tuollaisella on... no, aika suolainen.
Onko kaasutin varmasti säädetty oikein? Tuossa on Volkkaripalstalta poimittu säätöohje:
Mieto lämmin vesi + sitruunahappo-liuos on myös havaittu toimivaksi kaasuttimia puhdistaessa.
Hinta tuollaisella on... no, aika suolainen.
Onko kaasutin varmasti säädetty oikein? Tuossa on Volkkaripalstalta poimittu säätöohje:
1303 kirjoitti:jos kaasari on putsattu niin onko kiertoilmakanavaisen kaasarin säätö myös hallussa? moni ei vaan tiedä miten se säädetään oikein. eli
1 rajotinruuvia 1 avataan kunnes porraslevyyn jää rako.
2 ruuvia 1 kierretään kiinni kunnes koskettaa porraslevyyn
3 tästä kohdasta ruuvia 1 kierretään kiinni 1/4 osakierrosta
4 seoksen säätöruuvi 2 kierretään pohjaan ja avataan 2.5-3 kierrosta
5 tarkistetaan onko ryypyn läppä kokonaan auki
6 käyntinopeus säädetään ruuvilla 3 900rmp
7 seoksen säätöruuvilla säädetään suurin käyntinopeus. tämän jälkeen ruuvia kierretään kiinnipäin sen verran, että käyntinopeus putoaa 20-30 rmp
8 ohjeenmukanen joutokäynti säädetään ruuvilla 3 (900rmp)
huom!! ruuvista 1 ei missään tapauksessa saa säätää joutokäyntiä. ja säädön edellytykset sytkä kunnossa, venttiilivälykset, kone lämmin ja muuten kunnossa.
KUVA
Paljon paineilmaa ja kaasuttimen puhdistuspraytä (sulattaa hartsiintumat) vain, kyllä ne aina on aukeentunut.
Mieto lämmin vesi + sitruunahappo-liuos on myös havaittu toimivaksi kaasuttimia puhdistaessa.
no nyt sain toisen solexin 34 kaasarin ja sama ongelma jatkuu,että alan hiukan jo epäilemään jotain muuta vikaa.
nyt kun sain sen perkeleen säädettyä ja kävi nätisti tyhjäkäyntiä alle 1000 rpm.
lähdin koe ajolle,nyppiminen alkoi melkein heti ja kun painaa kytkimen pohjaan sammuu heti.ei jää käymään tyhjäkäyntiä.
en jaksa enään oikein käsittää mikä tota paskaa vaivaa,alkaa mennä jo mielenkiinto tohon.
että virranjakaja taitaa olla seuraava mistä alan vikaa hakemaan. tulpat on jo vaihdettu, ja seuraavaksi vaihdan kärjet,pyöriän ja virranjakajan kannen.
mulla on ton mk1 gollfin korjausopas niin siinä on neuvottu noi kaasarin säädöt kyllä hyvin ja on kuvat,solexin räjäytyskuvat yms.
mutta eipä noistakaan paljon tunnu apua olevan.
nyt kun sain sen perkeleen säädettyä ja kävi nätisti tyhjäkäyntiä alle 1000 rpm.
lähdin koe ajolle,nyppiminen alkoi melkein heti ja kun painaa kytkimen pohjaan sammuu heti.ei jää käymään tyhjäkäyntiä.
en jaksa enään oikein käsittää mikä tota paskaa vaivaa,alkaa mennä jo mielenkiinto tohon.
että virranjakaja taitaa olla seuraava mistä alan vikaa hakemaan. tulpat on jo vaihdettu, ja seuraavaksi vaihdan kärjet,pyöriän ja virranjakajan kannen.
mulla on ton mk1 gollfin korjausopas niin siinä on neuvottu noi kaasarin säädöt kyllä hyvin ja on kuvat,solexin räjäytyskuvat yms.
mutta eipä noistakaan paljon tunnu apua olevan.
solex 34 pict-5 kaasutin
MikaJ kirjoitti:Imuvuoto, edelleen veikkaukseni on että jostain pääsee haukkaamaan ilmaa.
Samaa luulen minäkin, tässä tapauksessa jo pelkästään tuon kytkimen painamisen perusteella jonkinlaiseksi alipaineongelmaksi.
minkä takia se sitten toimii ja käy tota tyhjäkäyntiä paikallaan ja kone lämpimänä,ryyppy täysin pois.mutta heti kun lähtee ajamaan niin sammuu kun painaa kytkimen pohjaan ja irrottaa kaasusta??
käymään se lähtee heti kyllä kun starttaa ja antaa hiukan kaasua.ongelmat alkaa tosiaan 1500 rpm alapuolella.
ja kun sama vika toisella kaasarillakin,niin en oikein usko että se on enään kaasarissa vika.
mistä tota vuotoa sitten kannattais lähteä etsimään?
ostaa heti uusi kaasuttimen imulaippa?
käymään se lähtee heti kyllä kun starttaa ja antaa hiukan kaasua.ongelmat alkaa tosiaan 1500 rpm alapuolella.
ja kun sama vika toisella kaasarillakin,niin en oikein usko että se on enään kaasarissa vika.
mistä tota vuotoa sitten kannattais lähteä etsimään?
ostaa heti uusi kaasuttimen imulaippa?
Moi
Yks asia minkä voisit kattoo että se saa korvausilmaa tankkiin, Eli käyntiin ilman tankin korkkia ja kato tuleeko suodattimeen sillon enempi bensaa. Sit tietty voi bensa linjat puhallella tankkiin päin et ei oo tukossa. Niin ja kato nyt ihmees et jako ja sytkä on kohillaan ja et alipaine letkut menee oikeisiin paikkoihin jos siinä on toi varhais ja myöhäis ennakon säätö. Sitten tarkasta se jarrutehostimen putki. Haiseeks siellä voimakkaasti bensa tai muita oireita?
Yks asia minkä voisit kattoo että se saa korvausilmaa tankkiin, Eli käyntiin ilman tankin korkkia ja kato tuleeko suodattimeen sillon enempi bensaa. Sit tietty voi bensa linjat puhallella tankkiin päin et ei oo tukossa. Niin ja kato nyt ihmees et jako ja sytkä on kohillaan ja et alipaine letkut menee oikeisiin paikkoihin jos siinä on toi varhais ja myöhäis ennakon säätö. Sitten tarkasta se jarrutehostimen putki. Haiseeks siellä voimakkaasti bensa tai muita oireita?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 46 vierailijaa