Lämpömittari makaa pohjalla ja lämpövalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Lämpömittari makaa pohjalla ja lämpövalo vilkkuu
Joo eli Auto on Golf VR6 -93 Ja auton ostaessaan vedenlämpövalo vilkkuu ja lämpömittari makaa pohjalla eikä nouse ollenkaan.. Kävin ostamassa motonetistä vedenlämpö anturin, Sellainen 4napainen sininen anturi sokkakiinnityksellä. Vaihdoin sen mutta vika ei kadonnut mihinkään? Missähän mahtaa vika olla?
Vai onkohan mulla mahdollisesti vaihdettu nyt sitten väärä anturi. Suoraan edestä päin katsottuna koneessa on kaksi anturia, vasemmanpuoleinen on 4 napainen ja sen vieressä oikealla puolella on 2 napainen anturi? Kumpinäistä pitäisi olla lämpömittarin ja vedenlämmön valo ? Olen siis vaihtanut vasemmanpuoleisen mutta en oikeaa..
ite vaihdoin jettaan lämpötila anturin joku aika sitten.Seurauksena oli vilkkuva öljynpainevalo ja sit tiskillä ihmetellessäni myyjä kertoi antaneensa väärän anturin.Jetassa kun näitä on kaksi,joista toinen sulkeva ja toinen avaava,niin väärähän sieltä sattui kohdalle.Sulle on saattanut käydä samoin.
Nyt vaihdoin molemmat anturit uusiin. Selvitin että vasemmanpuoleinen nelinapanen on Lämpömittarin ja vedenlämpövalon anturi ja oikeanpuoleinen on "valvonta" eli ohjausboksille menevän tiedon anturi. Kumpikin on nyt ehjiä mutta silti valo vilkuttaa ja mittari makaa pohjalla.. Ja tosiaan tuntuu että auto käy melkosen lämpösenä että olisi pikapuoliin kiva päästä niitä lämpöjä tarkastelemaan..
Eikö tosiaan täällä kukaan osaa auttaa ? Itsellä ei näinkään yksikertaisesta viasta ole kokemusta koska kyseessä volkkari. Ei ole niitä viel tullut pahemmin harrastettua. Elikkäs onkos asia nyt niin että se valo mikä vilkkuu siinä ledirykelmässä on Paisuntäsailiön vedenrajan merkki valo ? Tuossa säiliössä on intekroitu anturi joten sen toimivuutta on vähän hankala testaa ja pistä vaihtaa koko säiliö.. Pää asia että saisi lämpömittarin edes toimimaan..
Ai siinä on oikein se tasoanturi, kyllä lämpömittarin tulis toimia tuosta huolimatta.
Vaikuttaako se paisarin pistokeen irrotus?
Koita yleismittarilla mittoo sen lämpöanturin liittimestä. Maihin pitäs mennä aina toinen johto - ja vastapuoli esim mittarille. Kun ne johdot yhdistää - lämpömittari menee kuumalle tappiin asti.
Vaikuttaako se paisarin pistokeen irrotus?
Koita yleismittarilla mittoo sen lämpöanturin liittimestä. Maihin pitäs mennä aina toinen johto - ja vastapuoli esim mittarille. Kun ne johdot yhdistää - lämpömittari menee kuumalle tappiin asti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kävin äsken hyppylangalla liittämässä anturin liittimen miinuksen ja plussan mutta lämpömittari ei hypännyt kuumalle vaan pysyi samassa kuin ennenkin??? homasin että liittimen miinusnavan kohdalla oli palanut pieni musta jälki ja muovi vähän sulanut mutta näyttää siltä että ottaa kuitenkin kontaktia ihan hyvin, Joku oikkari siellä on ollut..
Kokeilin pitää kynän toista päätä miinus navassa siis akussa ja sit sörkin kaikkiin kohtiin siihen liittimeen. mihinkään ei tullut virtaa sitten kokeilin laittaa kynän toisen pään akun plus napaan ja sit sörkin niin jokaisessa navassa sytty valo kynään?? Eli kaikki maadottaa ? Kummaa ei kyllä ny oma käsitys riitä tässä enää :/ Voisiko se sitten vaan olla että mittaristo vain rikki ? Onkos tietoa missä lämpö asteessa flekti lähtee pyörimään ? Pää asia nyt olisi tietää ettei auto käy liian lämpösenä. Ja flekti on minulla lähtenyt vain muutaman kerran pyörimään jos tarpeeksi kauan paikoillaan ollut. eikös se jo kerro ettei auto käy kuitenkaan ylikuumana?
kokeilin laittaa kynän toisen pään akun plus napaan ja sit sörkin niin jokaisessa navassa sytty valo kynään?? Eli kaikki maadottaa ? Kummaa ei kyllä ny oma käsitys riitä tässä enää :/ Voisiko se sitten vaan olla että mittaristo vain rikki ?
Se taitaa sitten maadottaa mittariston kautta. Johdot on varmaankin ehjät sitten.
Saiskohan testerillä mitään irti tuosta mittaristosta...?
Onkos tietoa missä lämpö asteessa flekti lähtee pyörimään ?
Se anturi on syylärin (eestä katottuna) oikeessa reunassa. Jos oikeen tihrustat voit nähdä anturin kyljestä astelukuja.
Siinä voi olla 2 tai jopa 3 nopeutta.
Eka nopeus voi lähtee jossain 95-100 asteen jälkeen (mutu tietoa).
Käy lainaamassa jostain infrapuna lämpömittari, jolla sitten testaat kuinka kuumana masiina on.
Selaa tuolta joku läheltä löytyvä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Luultavasti tarvitset 2x2 sovitteen omaavan vcds auttajan.
Onko tupakansytkän yläpuolella luukku, jossa moottorin kuva? Jos ei, niin kahden irtoavan tyhjän nappulan alta löytyy valkonen ja ruskee liitin - eli 2x2
Tai sitten bosh/merkki huolto.
En kuitenkaan vanno; saako mittaristoon yhteyden tuon ikäisessä autossa. Mutta ainakin lämpöanturin tiedot pitäs näkyä.
Paikasta riippuen pääset joko kahvikupilla, tai sitten oikeassa huollossa muutama kymppi.
Vertaile eri paikkoja mittarilla. Esim ylävesiletku lämpöanturin kupeessa.
En tiedä tuleeko lohkon kyljestä liian kuuma tulos.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Luultavasti tarvitset 2x2 sovitteen omaavan vcds auttajan.
Onko tupakansytkän yläpuolella luukku, jossa moottorin kuva? Jos ei, niin kahden irtoavan tyhjän nappulan alta löytyy valkonen ja ruskee liitin - eli 2x2
Tai sitten bosh/merkki huolto.
En kuitenkaan vanno; saako mittaristoon yhteyden tuon ikäisessä autossa. Mutta ainakin lämpöanturin tiedot pitäs näkyä.
Paikasta riippuen pääset joko kahvikupilla, tai sitten oikeassa huollossa muutama kymppi.
Vertaile eri paikkoja mittarilla. Esim ylävesiletku lämpöanturin kupeessa.
En tiedä tuleeko lohkon kyljestä liian kuuma tulos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 20 vierailijaa