vw golf iv käynnistys ongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ravekki
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.7.2009 8:53

vw golf iv käynnistys ongelmia

ViestiKirjoittaja ravekki » 1.7.2009 9:00

Elikkäs mikähän tässä mahtaa olla vikana kun ei meinaa nimenomaan lämpöisenä lähteä käyntiin vaan joutuu esim. 30min ajon jälkeen sahaamaan noin 10sek että käynnistyy mutta jos auto on kerennyt seisoa pidempään niin lähtee normisti käyntiin.
hehkuissa ei vikaa juuri vaihdettu, akku on vaihdettu.

jos jollain jotaan hajua missä mättää niin kertokaas thanks.

roster
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 15:46

ViestiKirjoittaja roster » 1.7.2009 9:12

Justiinsa samanmoisia oireita täällä päässä.. Sen tiedän ihtellä, että alipainepumpulta jarrutehostajalle menevä letku on uusimisen tarpeessa, mutta eihän sen pitäisi käynnistymiseen vaikuttaa. Tietyissä tilanteissa se kyllä käyntiä sekoittaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 1.7.2009 9:49

Ei tuo ole vika vaan ominaisuus ohjelmassa.
Uudella akulla pitäs lähtee paremmin käyntiin kun jaksaa pyörittää vähän nopeemmin, toki softallakin tuon saa korjattua.

artsi20
-
Viestit: 29
Liittynyt: 31.1.2009 15:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja artsi20 » 1.7.2009 10:41

Jep, niin on. Oireet viittaavat tuohon perinteiseen.

ECU:n 'starting conditions' -asetuksessa käy ilmi tarvittavat arvot, mitä auton normaali käynnistykseen tarvitaan. Nämä arvot ovat erit kylmä- ja lämmin käynnistyksessä. Näitä arvoja voi muuttaa VAG-COM:lla.

Jotkut ovat näin korjanneet tätä vikaa, "ominaisuutta"

Uusimisen paikat ovat siis startti, akku, ja ehkä pyörimisnopeusanturi. Halvinta olisi tarkistaa ensin johtosarjat pyörimisnopeusanturista ja suihkuttaa sähkösprayt liittimeen.

Et ole yksin vian kanssa, googletappa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 17.7.2009 19:56

Itse ihmettilin juurikin talvella -99 110 hp tdi golffin kanssa samaa ongelmaa. vika paljastui starttiin. mikäli jäähd nesteen lämpötila-anturin liittimen irroitus lämpimänä normalisoi käynnistyvyyden niin vaihda startti.

JiiÄr
-
Viestit: 6
Liittynyt: 26.5.2008 17:55

ViestiKirjoittaja JiiÄr » 23.7.2009 10:50

Mulla -97 81kW passat joka lähtee huonosti lähes aina käyntiin, lukuunottamatta pakkasaamuja. lämpöanturi ja akku vaihdettu- ei apua.
nyt sitte asennettiin EVRY ja lähtee evry päällä käyntiin avainta `hipaisemalla` , mutta hehkun valo jää palamaan.
Mihin vikaan tuo viittaisi??

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 23.7.2009 10:53

Jakajapumpullisissa kannattaa tarkistaa ruiskutuksen ajoitus ihan ekana..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa