Tälläinen tuli mieleen ihan äkkiseltään että kun sytytystulppia vaihtaa niin tekeekö koneelle tai ajoitukselle jotain haittaa pyöräyttää konetta startilla ilman että yksikään sytytystulppa on kiinni ? takaideana oli että jos siellä sylinterissä on jotain ylimäärästä paskaa joka ei pakokanavavien kautta suostu poistumaan niin lentäisikö se pois sieltä ilman tulppia pyöräyttäessä ?
Eikös top gearin hiluxin tuhoamis-jaksoissa näin fixattu autoa kun se ajettiin mereen? ainakin muistelin että kovasti puski jostain moottorin välistä vettä ulos.
enkä kiitos sitä nyt halunnut ruveta spekuloimaan että onko siellä mitään sellaista likaa sylinterissä ja onko siitä hyötyä, mutta että onko siitä haittaakaan ? kiitos näin etukäteen näin tyhmänlaisen kysymyksen vastauksista.
Edit: Moottorimalli ADR, eli turboton 1.8 bensa, kone pitkittäin.
Passatin moottorin pyöräytys ilman sytkiä?
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin moottorin pyöräytys ilman sytkiä?
Viimeksi muokannut Kahviäijä, 16.7.2009 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se muuten vaurioita mitään kunhan katkaiset puolasta ensiökäämiltä virran. Tämä siksi että jos puola pääsee tekemään jännitteen eikä se pääse purkautumaan niin puola voi tuhoitua. myös polttoaineen ruiskutus kannattaa katkaista. Saattaa jättää vikamuistiin merkintöjä jotka pitää nollata.
Tarkentakaa muut ketkä paremmin kyseisen auton tuntee mutta näin bensiini moottorissa yleensä on toimittava.
Tarkentakaa muut ketkä paremmin kyseisen auton tuntee mutta näin bensiini moottorissa yleensä on toimittava.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Voisitko tarkentaa skenaariota?
Sytytystulppa kannessa kiinni, vettä huomattavasti palotilassa, startilla pyöräytys: Ei välttämättä hyvä.
Karstaa palotilassa, tulpat päydällä, startilla sahaamista: Ei ne paskat varmaakaan liiku kun korkeintaan männän mukana.
Muut tilanteet sitten näiden välistä tai jotain...
Sytytystulppa kannessa kiinni, vettä huomattavasti palotilassa, startilla pyöräytys: Ei välttämättä hyvä.
Karstaa palotilassa, tulpat päydällä, startilla sahaamista: Ei ne paskat varmaakaan liiku kun korkeintaan männän mukana.
Muut tilanteet sitten näiden välistä tai jotain...
Karstan poistoon on vissiin hieman tehokkaampiakin konsteja, mutta paineilma voisi toimia tehokkaammin kuin moottorin kierrätys. Jos lika on kiinni palotilassa, kyllä se parhaiten palotapahtuman aikana irtoaa.
Tai sitten vesikäsittelyllä eli reippaasti kierroksia koneeseen ja lorottamalla vettä imusarjaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa