Passatin moottorin pyöräytys ilman sytkiä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kahviäijä
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2004 11:38

Passatin moottorin pyöräytys ilman sytkiä?

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 16.7.2009 16:17

Tälläinen tuli mieleen ihan äkkiseltään että kun sytytystulppia vaihtaa niin tekeekö koneelle tai ajoitukselle jotain haittaa pyöräyttää konetta startilla ilman että yksikään sytytystulppa on kiinni ? takaideana oli että jos siellä sylinterissä on jotain ylimäärästä paskaa joka ei pakokanavavien kautta suostu poistumaan niin lentäisikö se pois sieltä ilman tulppia pyöräyttäessä ?

Eikös top gearin hiluxin tuhoamis-jaksoissa näin fixattu autoa kun se ajettiin mereen? ainakin muistelin että kovasti puski jostain moottorin välistä vettä ulos.

enkä kiitos sitä nyt halunnut ruveta spekuloimaan että onko siellä mitään sellaista likaa sylinterissä ja onko siitä hyötyä, mutta että onko siitä haittaakaan ? kiitos näin etukäteen näin tyhmänlaisen kysymyksen vastauksista.
Edit: Moottorimalli ADR, eli turboton 1.8 bensa, kone pitkittäin.
Viimeksi muokannut Kahviäijä, 16.7.2009 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 16.7.2009 19:48

Ei se muuten vaurioita mitään kunhan katkaiset puolasta ensiökäämiltä virran. Tämä siksi että jos puola pääsee tekemään jännitteen eikä se pääse purkautumaan niin puola voi tuhoitua. myös polttoaineen ruiskutus kannattaa katkaista. Saattaa jättää vikamuistiin merkintöjä jotka pitää nollata.
Tarkentakaa muut ketkä paremmin kyseisen auton tuntee mutta näin bensiini moottorissa yleensä on toimittava.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.7.2009 1:06

Voisitko tarkentaa skenaariota?

Sytytystulppa kannessa kiinni, vettä huomattavasti palotilassa, startilla pyöräytys: Ei välttämättä hyvä.

Karstaa palotilassa, tulpat päydällä, startilla sahaamista: Ei ne paskat varmaakaan liiku kun korkeintaan männän mukana.

Muut tilanteet sitten näiden välistä tai jotain...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.7.2009 8:42

Karstan poistoon on vissiin hieman tehokkaampiakin konsteja, mutta paineilma voisi toimia tehokkaammin kuin moottorin kierrätys. Jos lika on kiinni palotilassa, kyllä se parhaiten palotapahtuman aikana irtoaa.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 17.7.2009 18:38

Karstan poistoon on vissiin hieman tehokkaampiakin konsteja, mutta paineilma voisi toimia tehokkaammin kuin moottorin kierrätys. Jos lika on kiinni palotilassa, kyllä se parhaiten palotapahtuman aikana irtoaa.


Tai sitten vesikäsittelyllä eli reippaasti kierroksia koneeseen ja lorottamalla vettä imusarjaan..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.7.2009 19:00

Jos nyt ei ihan kuitenkaan lorottamalla? Vaikka suihkepullolla. Kunhan menee sumuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa