Golf 3 2.0 GTI sähköikkuna purku ohjeet
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 2.0 GTI sähköikkuna purku ohjeet
Juu elikkä menin ostamaan tuommoisen 94 vuosimallia oleva GTI. Siinä ei kuskin puoleinen sähköikkuna rikki. Luultavasti releestä kuuluu naksahdus nii olisiko moottori sitten rikki? Noissahan on ollut aika paljon vikaa niin jos joku viitsisi vaivautua ja kertoa miten puran sen ja mistä saa osia ja paljonko maksaa ? Ovipahvin otin irti ja olen irroittanut ikkuna hissiksi vai miksi sitä sanotaan.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Johtonippu saattaa hyvinkin olla entinen, mut mulla kyllä tosiaankin oli ikkunan nostimen moottori menny entiseksi ja myös purkaamolla tunnuttiin tietävän että kyseessä on todella kysytty osa. Uus ois marmoritiskillä maksanu muistaakseni 316 eukkia, purkaamolta saat vastaavan käytetyn max. satkulla. Ja kaikki -92 => -95 Golfit ja Ventot omaa saman kalikan, semmosia voipi kysellä. Ja tottakai jotta homma ei ois liian helppo, niin etuoviin käy omansa ja takaoviin omansa, sekottaminen keskenään ei onnistu, ja oikeelle puolelle omansa ja vasemmalle omansa. Vaihtaminen hoituu (ainakin VR6:ssä, eiköhän se aina G3:ssa oo suunnilleen samanlainen) seuraavasti:
-Ovipahvit ekax irti. Ikkunaa kannattaa koittaa laskea hieman alemmas, sen verran että pääsee niiden ovissa olevien reikien kautta myöhemmin avaamaan ikkunoiden kiristysruuvit.
-Nyt johtojen liitin nostimen moottorista irti, ja etu- ja takakappaleiden välillä kulkevat vaijerit ovessa olevasta pidikkeestään irti.
-Ikkunoiden kiristysruuvit auki, jonka jälkeen ikkuna pitäs olla nostettavissa irti ja ylemmäs kannakkeistaan. Kandee koittaa tukea ikkuna yläasentoonsa tunkemalla vaikkapa pahvia ikkunan ja karmin väliin jotta lasi pysyy kunnolla ylhäällä.
-Ja sit vaan ikkunan-nostin koneistojen kiristysruuvit (5 kpl) auki. Nyt se koko verme pitäs olla pujoteltavissa pois sieltä oven sisältä.
-Sit vaan uutta tilalle ja kasaaminen yllättäen päinvastaisessa järjettömyydessä. ;)
Lopux kannattaa kattella että se ikkuna nousee tasasesti, jos jompikumpi puoli on edellä ni ei muuta kun kiinnitysruuvit hieman löysälle ja säätöä.
Tais ny olla aika sotkunen sepustus mut suunnilleen tolla tavalla se mulla hoitui kun pari päivää sit ton homman tusasin...
-Ovipahvit ekax irti. Ikkunaa kannattaa koittaa laskea hieman alemmas, sen verran että pääsee niiden ovissa olevien reikien kautta myöhemmin avaamaan ikkunoiden kiristysruuvit.
-Nyt johtojen liitin nostimen moottorista irti, ja etu- ja takakappaleiden välillä kulkevat vaijerit ovessa olevasta pidikkeestään irti.
-Ikkunoiden kiristysruuvit auki, jonka jälkeen ikkuna pitäs olla nostettavissa irti ja ylemmäs kannakkeistaan. Kandee koittaa tukea ikkuna yläasentoonsa tunkemalla vaikkapa pahvia ikkunan ja karmin väliin jotta lasi pysyy kunnolla ylhäällä.
-Ja sit vaan ikkunan-nostin koneistojen kiristysruuvit (5 kpl) auki. Nyt se koko verme pitäs olla pujoteltavissa pois sieltä oven sisältä.
-Sit vaan uutta tilalle ja kasaaminen yllättäen päinvastaisessa järjettömyydessä. ;)
Lopux kannattaa kattella että se ikkuna nousee tasasesti, jos jompikumpi puoli on edellä ni ei muuta kun kiinnitysruuvit hieman löysälle ja säätöä.
Tais ny olla aika sotkunen sepustus mut suunnilleen tolla tavalla se mulla hoitui kun pari päivää sit ton homman tusasin...
Onko ideoita minkälaista kalikkaa käyn hakemassa ennenkuin rupean pahveja irrottelemaan.
Eli siis takaoven ikkunaa kun nostin kiinni niin heti kiinni mennessään kuului joku poksahdus. No tietty uteliaana kokeilemaan vieläkö se toimii, toimiihan se. Aukeaa kyllä muttei nosta takaisin ylös, naksuu vaan. Käsillä auttamalla nousee mutta valuu pikkuhiljaa itsekseen puoli senttiä auki kun töyssyissä ajelee. Eli moottori toimii, mutta lasi ei nouse. Joku mitätön muoviosahan sieltä varmaan on katki mennyt?
Eli siis takaoven ikkunaa kun nostin kiinni niin heti kiinni mennessään kuului joku poksahdus. No tietty uteliaana kokeilemaan vieläkö se toimii, toimiihan se. Aukeaa kyllä muttei nosta takaisin ylös, naksuu vaan. Käsillä auttamalla nousee mutta valuu pikkuhiljaa itsekseen puoli senttiä auki kun töyssyissä ajelee. Eli moottori toimii, mutta lasi ei nouse. Joku mitätön muoviosahan sieltä varmaan on katki mennyt?
Otinpa tuon aikani kuluksi auki. Vaijerissa on kiinteä mokkula mikä liikuttaa kelkkaa ylös ja alas. No, kelkassa on jostain syystä muovista tehty ne kiinnikkeet minkä välissä tuo mokkula pysyy. Yläpäästä oli pettänyt se muovi joten eipä nosta lasia ylös. Tyhjällä kelkalla kyllä toimi kuin unelma. Nyt sitten vaan keula kohti marmoritiskiä ja toivoa sopii että saa tuon pelkän kelkan ostettua. Tai sitten jostain romuttamolta.
Ikoselle avausohjeita. Oviverhoilu irti, muovi alhaalta ylimmäisiin verhoilukiinnikkeisiina asti auki. Ikkunaa hiukan auki että saa niistä rei'istä ne lasin kiinnitysmutterit irti. Lasi irti kelkasta ja kiilaa sen yläasentoon. Sitten sen koko sähkösysteemin irroitus (3 kpl pultteja) ja se tulee kätevästi ulos sieltä. Sitten sen kelkan saakin siitä vaijerista kätevästi napattua irti ja todettua että se on samanlaisessa kunnossa kuin minullakin :P
Ikoselle avausohjeita. Oviverhoilu irti, muovi alhaalta ylimmäisiin verhoilukiinnikkeisiina asti auki. Ikkunaa hiukan auki että saa niistä rei'istä ne lasin kiinnitysmutterit irti. Lasi irti kelkasta ja kiilaa sen yläasentoon. Sitten sen koko sähkösysteemin irroitus (3 kpl pultteja) ja se tulee kätevästi ulos sieltä. Sitten sen kelkan saakin siitä vaijerista kätevästi napattua irti ja todettua että se on samanlaisessa kunnossa kuin minullakin :P
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa