AGR-koneesta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

AGR-koneesta

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 21.6.2009 23:16

Olisi tuollainen -99.vm Bora TDI-koneella tarjolla tekniikan lahjoittajaksi, joten nyt nousee kysymyksiä, kun omistaja on kerennyt myydä EGR-venttiilin ja ahtopaineensäätöventtilin. Mistä ja mihin hintaan noita saa järkevästi ja minkälainen tämä AGR-kone on virityskohteena?
Virityksestä vielä, että mitä tehdä ja missä järjestyksessä, että päästään ainakin 200hp:n tehoihin?

Linkit toimiviin aikaisempiin keskusteluihin on ok, mutta olen niitäkin selaillut ja lukenut, mutta katsotaan nyt jos tähän saisi vielä hiukan tarkentavempia vastauksia.

Kiitos jo etukäteen.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 21.6.2009 23:30

Kumpaakaan noista et tarvitse. Tai sen N75 venttiilin kyllä jos meinasit hukkaporttiturbolla tuon kasata, mutta jos muutat sen VNT ohjatuksi niin sitten se menee vaihtoon jokatapauksessa,

Viritysjärjestys on kutakuinkin tällainen.
R520 suuttimet. Turha ajatella mitään pienempiä.
12mm Pää pumppuun
Kunnollinen välijäähdytin keulalle.
Putki vähintään 2.5 tuumaisesta. Tosin tämä ei ihan välttämättömyys.
Turboksi joku 2256v tai vastaava.
Kytkimeksi AHU vauhtipyörä ja SRE asetelma+massalevy
Kunnollinen ohjelma. Tuon ikäisessä voi olla joko 018 tai 012 loppuinen ecu. Molempiin pystyy kyllä tekemään vallan toimivan softan.
Vakiokannella saa sen 230hp maksimissaan. Sen jälkeen menee porttaus hommiksi ja isompien venttilien vaihdoksi.


Kestävyydestä. Vakionkin saa rikki. Itselläni AGR kesti 250hp tehot vallan mainiosti. Tuuri ja käyttäjän järki sanelee aika paljon tässä. Tehokkain avaamaton AGR alakerta minkä tiedän lienee tällä hetkellä noin 300 heppainen. Ei tosin ole vielä mahdottoman paljon kilometrejä vyöllä, mutta 2.4 bar paineilla ajelee.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 22.6.2009 0:25

Kyllähän tuo vallan mainio on kovemmaksikin koneeksi. Tuntuu kestävän vakio alakerta ihan mielettömiä mutta eipä mulla voima ihan alhaalta tulekkaan. No katotaan kun saa koottua taas uuden pumpun

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 22.6.2009 0:49

Itseltäni löytyykin jo suht kookas välijäähy ja 2.5" rööristö joten noi suuttimet, turbo, nestepää ja kytkinpuoli pitää vielä hoitaa, joten minkälaisissa hintaluokissa noiden kanssa liikutaan ja mistä kannattaa hankkia?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.6.2009 4:05

wink wink: http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=5708

Edullisemmin tuskin löydät noihin vaatimuksiin sopivaa ahdinta mistään...

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 22.6.2009 8:06

Hyvin on myös itsellänikin kestänyt kyseisellä koneella oleva golffi, ei ole mitään ongelmia ollut tekniikka puolella.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 22.6.2009 8:43

Tuo powerin entinen hybridi on hyvä vaihtoehto, todella hyvä käyttikseen jos meinaa kevyttä +200 hakea

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 23.6.2009 15:58

Missä hinnoissa tuollainen kytkin paketti on ja kannattaako tuota vauhtipyörää hankkia käytettynä vai?

Mitenkäs sitten, kun tuollaisen paketin nakkaa tuohon Mk1 keulalle niin sitten katsastus? Eli nuo virithän olisi helppo nakkoa paikalleen,kun kone on irti, mutta mitenkä sitten katsastuksessa jos on välijäähyt tms. kiinni?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 23.6.2009 21:15

voipi tulla melko ahdasta tuolla keulalla mutta kaikki on kait mahdollista. vauhtis tietysti käytettynä. käyppäs itse kysymässä konttorilta mitä tuumaavat, veikkaan ettei konttorin väkeä hirveästi kiinnosta kun noin vanhasta autosta kyse eli pitäisi mennä läpi kunhan vaan esittää teholapun ja muita lappusia

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 23.6.2009 21:48

Juu asiaa on kyselty ja kunhan on noi perusjutut kunnossa eli tehot yms. niin ei ongelmaa ja on asiallisesti toteutettu :)

Sitä vain mietin notta kuinka tiukasti kyselevät dynolappuja jos on toi jälkiasennus välijäähy kiinni, kun se vissiiin näkyvin viritys?

Ei kai tuolla nyt mitenkään erikoisen ahdasta pitäisi olla vaikka tuo tuleekin koneeksi?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.6.2009 21:56

Joko olet miettinyt vaihdelaatikko/vetari asiat valmiiksi? Tuota TDI:n perästä löytyvää 02A / 02J laatikkoa ei ole koskaan ollut vakiona ykköskoppasessa, joten MK1:seen sopivia vetareita ei mielestäni ole valmiina.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.6.2009 23:09

eikös nuo vetarit ole helppo teettää määrämittasiksi?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 23.6.2009 23:17

vetarit saa kyllä teetettyä, ja jopa halvalla jos viittii vähän kysellä. se tuskin on suurin ongelma tässä rojektissa

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 23.6.2009 23:35

Juu vetareita on mietiskelty ja asiaan tutustuttu jo valmiiksi, joten se ei ole enää se mikä aiheuttaa päänvaivaa, mutta onko noissa AGR-koneissa vakiona minkäänlaista välijäähyä?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 24.6.2009 5:56

Onhan niissä. Eikä siitä jäähystäkään tarvitse murehtia leimalle kun on noin onnekkaasti vanha auto. Kunhan löytyy teoholappu sekä muut vastaavuusstodistukset niin niille on ihan sama onko siellä vakiohilppeet vai hx55 ja Scanian cooleri.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 24.6.2009 20:24

ei mulla ainakaan jäähystä sanottu konttorilla mitään. tai kyl inssi kysyi et miksi.. sanoin vaan et on niin kivan näkönen. hetken se naureskeli ja antoi uuden otteen kätöseen :P

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 25.6.2009 0:27

Käyvätkö nuo HSD:n kauppaamat nestepäät ja 520 suuttimet tähän AGR-koneeseenkin ongelmitta? Ja ovatko nuo HSD:n 520 suuttimet juurikin nuo aijemmin mainitut R520 vai eroavatko jotenkin?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.6.2009 5:57

Samaa kamaa ovat, nestepää ja suuttimet käy kiinni ilman mitään sen kummempia

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 27.6.2009 8:40

Lainataan topiccia. onko AGR koneiseen saatavilla jotain korvaavaa MAFfia? Kun AHF koneiseen saa esim mersun MAFfin sullottua. Kaverin audissa hiukaan puuttuu vetoja. MAF arvot 3000rpm kohdalla joku vaan 450-500 ja laskee kun lehmänhäntä.. Eli varmaan MAF mennyt?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.6.2009 9:19

Sama maffi menee AGR:ään.

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 27.6.2009 9:45

Mutta mun mielestä se oli aika paljon erinäköinen kuin audin MAF... Onko vuosimallilla vaikutusta kun tuo audi on 97?

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 27.6.2009 9:54

Lainataan topiccia. onko AGR koneiseen saatavilla jotain korvaavaa MAFfia? Kun AHF koneiseen saa esim mersun MAFfin sullottua. Kaverin audissa hiukaan puuttuu vetoja. MAF arvot 3000rpm kohdalla joku vaan 450-500 ja laskee kun lehmänhäntä.. Eli varmaan MAF mennyt?


Kyllä löytyy pierpurgilta AGR-koneeseenkin maffi. Esim. Seinäjoella saat pierpurgin maffeja pohjanmaan diesel-huollosta.. maksaa muistaakseni 100-120e

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 27.6.2009 23:11

Noniin nyt on AGR pihassa ja pitää alkaa huomenissa tutkimaan hiukan tuota kokonaisuutta tarkemmin ja suunnitelemaan toteutuksia :)

Mutta niin mistä firmasta tuon paketin SRE-asetelma + massalevyn saa yleensä edullisimmin ja mitä ne silloin maksavat?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.6.2009 8:42

Kyseleppä us-partsilta, toki saahan niitä myös jostain muualtakin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.6.2009 11:10

Kytkintä kannattaa kysellä Slamitilta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.6.2009 14:03

Uuden MAF:n ostamisen sijasta etenisin ennemminkin kokonaan sen poistamisella, ja siirtymällä syötönsäädössä MAP-ohjaukseen. Kaikki asiansa osaavat "lastupajat" pystyy tällaisen muutoksen tekemään.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 29.6.2009 14:55

Aki-76 ollut jo pitkään aikaansa edellä kun kaikista sen autoista löytyy toi muodikas ahtopaineella ohjautuva syötönsäätö ;)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.6.2009 16:04

Juuh :D

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 29.6.2009 20:26

Mitenkäs sellainen vaihtoehto, että laittaisi tuohon mekaanisen pumpun niin säästyisi noissa sähköhommissa aika kivasti, mutta pitää vielä harkita asiaa, kunhan saa sen korjausmanuaalin niin näkee noi sähköt järkevämmin :D

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 29.6.2009 21:26

M-TDI pumpun tekeminen siten että se pelaa kunnolla ja tuottaakin vielä keittoa ei ole ihan yksinkertasin homma. Melkein voisin veikata että sähköisenä pääset helpommalla.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 30.6.2009 1:48

Asiapa selvä :D

Tuossa aikaisemmin päivällä tulikin kaverin kanssa jutusteltua ja päädyin siihen et tuolla sähkösellä saa paremman toimivuuden VNT-ahtimenkin kanssa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 30.6.2009 7:47

Sähköisellä pääsee helpommalla mutta kyllä tuon M-Tdi:n tekokin pitäis onnistua.Tietenkin jos aletaan sullomaan volkkarin 1.9td:n pumppuun isoa nestepäätä ja suoraruikkarin nokkalevyä+250bar avautumispaineella olevia suuttimia niin saattaa tuo pumpun kuorma käydä suht isoksi.Periaatteessa etsisi jonkuin "suoraruikkari" pakun jossa on valmiiksi mekaaninen pumppu ja siitä soveltamalla.Tämä ei kyllä ole sitten mikään plug and drive ratkaisu.

Sen verran edittiä vielä että noiden pakujen pumput ovat yleensä aika järeitä sisäosiltaan jos ovat 20mm käyttöakselilla..

JukkaA : juuh,kyll mun moottoreissa on tuo ahdonalainen rikastus ja tulee vielä pysymään pitkään = )

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 1.7.2009 23:57

MInkälainen rooli tuolla mitaristolla on koneen toimintaan? Eli jos tuon vakio mittariston vaihtaa johonkin toiseen samanlaiseen niin aiheuttaako se ongelmia ja mitkä kaikki sähkövermeet ovat pakollisia jotta moottori suostuu käynnistymään?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.7.2009 0:07

Ajonesto on mittaristossa.
Aiheuttaa ongelmia jos ei poista ajonestoa ecusta.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 2.7.2009 2:08

Miten tuo poisto tapahtuu jos se tulee tarpeelliseksi ja tuleeko ongelmia jos tuon mittariston vaihtaa toisesta samanlaisesta autosta, koska tuo nykyinen on saanut hiukan siipeensä, mutta vain kosmeettisesti :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 2.7.2009 8:30

laittele privaa, onnistuu poisto =)

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 2.7.2009 18:09

Onko tuo tasauspyörästönlukko minkälainen hankinta ja kuinka tarpeellinen?

Toinen mikä olisi varsinaisesti tarpeellinen löytää olisi tuo korjausopas ja mielellään englannin kielisenä, koska suomenkielisiin meni luotto, kun kaverin ostamassa alfamerin korjausoppaasta löytyi lauseita "jos osassa on välystä niin vaihda se" ainut ongelma on se ette ko. osa voi toimia ilman välystä ja myöskin olikohan kannenpulttien kohdalla "kiristä pultit" jolle repesimme kaverin kanssa, että onkohan nyt ihan varmasti tarpeellista kiristää :D

Mutta jos joku voi varmuudella kertoa, että suomenkielisestä korjausoppaasta löytyy järkevästi ilmoittettuna kiristysmomentit yms. tarpellinen niin silloin voi tietty sellaisenkin ostaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 6.7.2009 1:42

Mutta niin onkos kellään mitään kokemusta noista tasauspyörästönlukoista? Ovatko tarpeellisia näiden uudempien laatikoiden kanssa vai pärjääkö ilmankin kuitenkaan olematta ojassa ensimmäisen kunnon kiihdytyksen jälkeen +200hp:n tehoilla?

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 8.7.2009 21:00

Timpe^^:n kanssa kyseltiinkin jo tuosta agr audin maffista. Onko myös agr moottorilla olevissa golfeissa ym. tuollainen kuin minulla tuossa eli kiinteänä siihen putkeen jo tulee kahdella ruuvilla kiinni ilmanputsariin ja toisesta päästä ihan perus letkuliitoksella imuputkeen. Ja onko tähän mahdollista saada jotain korvaavaa maffia kuten esim Timpe^^:llä on mersun maffi....

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 8.7.2009 22:09

Se on se pierburgin maffi... joku tuolla ylempänä kertoikin mistä niitä saa... mulla on samanlainen omassa golffissa ja tosi on että siihen ei mene se "normaali" MAF. En tiiä jos vaihtaa ihan kokonaan siihen välille semmoisen mistä saa sen anturin irrotettua erikseen. Paitsi että ei onnistu koska liitinkin on erinlainen.

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 10.7.2009 19:29

Millaista pakettia suosittelisitte AGR-koneeseen kun tavoite olisi joku 180-200hv? Tekniikka saisi mielellään olla aika luotettava ja autolla on nyt ajettu 225tkm. Ja olen kuullut jostain, että osassa AGR-koneita olisi kiinteä vauhtipyörä....Pitääkö tämä paikkaansa?
Itse olen miettinyt Race-suuttimet, kestävä kytkin ja esim. fin-turbon 17/20.... mutta esim. turbo saisi olla edullisempikin....
Jos jollain on tälläiseen projektiin sopivia osia ylimääräisenä esim. turboa voi tarjota vaikka yv:llä

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 10.7.2009 20:04

agr:n suunnitellut 15/20 ahtia, racen suutinta ja custom softaa.
vakiokytkin aluksi käytössä. monelta taholta kuullut että tuolla turbolla vääntö alkaa ylemmillä kierroksilla niin maltillisella virityksellä (130-140hv +300nm) voisi vakiokytkin hyvinkin riittää.
liekkö perää?

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 10.7.2009 22:31

Kyllä sen kytkimen saa luistamaan hienosti tuollaisellakin kokoonpanolla. Mulla oli joskus samainen setti mutta ohjelma oli ihan vakiokokoonpanolle laitettu. Kytkin luisti muistaakseni kaikilla vaihteilla paitsi ykösellä ja kakosella. Sitten tehtiin softa jossa syötöt ja ahdot oli rajattu siellä jossain alle 2500rpm niin kytkin piti hyvin. Ei se kyllä mihinkään mennytkään sen jälkeen... En tiedä onko järkeä laittaa pienehkö viriahdin joka ei pelaa ihan optimaalisesti siellä yläpäässä mutta sitten jättää hyödyntämättä se alhaalta herääminen sen takia että kytkin ei pidä.
Nimim. Parempi asetelma jo tilattuna...

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 15.7.2009 8:24

eli rivienvälistä voi lukea, että mikäli ei kytkintä laiteta järeämpää = tyhjänkanssa viritys?
tuohon kytkimenvaihtoon menisi n. 1k€ kun vaihdattaa kaikkineensa.
ajattelin että olisi laittanut ohjelmalla suurinpiirtein samat väännöt alle 2000rpm kohdalle ja siitä ylöspäin sitten vähän enemmän.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 15.7.2009 9:40

Miten se etulukko? Ja miten tarpeellinen se on nelivedossa? Mistä ootte hankkinut jos ootte. Samoin jarrut menee vaihtoon. Mistä Brembon satuloita ja mikä versio tuohon 4 koppaseen golffiin?

Radalle oon ajatellu alkaa hankkiin palikoita...

Jope

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.7.2009 12:39

eli rivienvälistä voi lukea, että mikäli ei kytkintä laiteta järeämpää = tyhjänkanssa viritys?

Miksi jos kone vetää ilosesti välin 2500-5000rpm, yläkierroksillahan se teho otetaan.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 15.7.2009 20:25

Jope kirjoitti:Miten se etulukko? Ja miten tarpeellinen se on nelivedossa? Mistä ootte hankkinut jos ootte. Samoin jarrut menee vaihtoon. Mistä Brembon satuloita ja mikä versio tuohon 4 koppaseen golffiin?


Varmaksi en väitä, mutta väittäisin Leon Cupran jarrujen käyvän. Samaa pakettia työntävät myös C4 -korin Ässä-Audeihin ufojen tilalle. Hintaa taisi jäädä alle 1k€.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 21.7.2009 0:22

Eikö kellään oikeasti ole mitään sanotavaa tuohon tasauspyörästönlukko asiaan? Onko siis tarpeellista hankkia moinen vai pärjääkö ilman tuollaisten +200hp tehojen kanssa?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 21.7.2009 5:46

Pärjää, mutta kyllä siitä apua on. Varsinkin radalla jos on alusta muuten tehty kunnolla eli on vakaajat sun muut vastaavat.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 23.7.2009 20:46

Mistä tuollaiseen 02A/J loottaan saa sopivat vetarit halvimmalla?
Viimeksi muokannut Hannu^, 9.8.2009 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 29.7.2009 18:11

Mitenkäs tuon N75-venttiilin kanssa, että kuinka tarkaa sen kanssa on mistä koneesta sellaisen laittaa? eli onko noissa miten suuria eroja vai käyvätkö nuo ihan ristiin?

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 28.9.2009 16:14

Olisiko kellään heittää apuja notta mikä on sen liittimen numero mikä tulee siihen ilmamassa anturille? Omani kun on sen verran ottanut kolarissa osumaa ettei siitä enää ole käytettäväksi, joten uuden tarvisi, mutta tuo on sen verran säpäleinä ettei siitä löydy sitä numeroakaan :D

Tarkennetaan vielä eli ilmamassa anturi on kunnossa ja ehjä, mutta se piuhojen päässä oleva liitin joka kiinnitetään ilmamassa anturiin on hajalla.

Tai jos jollakulla moinen minulle myydä niin voin ostaa sen myös pois!

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 28.9.2009 21:55

Eikös se kannattaisi softasta poistaa pois kummittelemasta koko anturi ;)

torre
-
Viestit: 182
Liittynyt: 19.1.2006 15:38

ViestiKirjoittaja torre » 22.10.2009 17:12

olisko kellää kuvia tjs ohjeita miten tuo laturinremmin kiristin vaihdetaan, mitä pitää purkaa jne.. autossa on ilmastointi, ettei purkaisi mitään turhaan, anopin autosta paukahtanu ja remmi solmussa sielä välissä

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 1.12.2009 2:19

Pistäkääpä hyviä vinkkejä mikä vois aiheuttaa ongelmaa seuraavanlaisessa tilanteessa.

Kone käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä, mutta jos kaasuun koskee niin alkaa savuttaa ja rötäämään. Vikakoodeja emme ole vielä kerenneet tarkistamaan, mutta ajattelin kysästä ihan mielenkiinnosta apuja täältäkin.

http://www.youtube.com/kizmox#p/a/u/0/FbwqEcl1QG4 Tuossa videon poikasta asian suhteen jotta näkee vähän missä tilanteessa ollaan :D

Videosta ollaan edetty sen verran et toi egr on nyt kuosisssa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 1.12.2009 6:52

Kuulostaa ennakonsäätimen toimimattomuudelta äkkisiltään.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 2.12.2009 20:19

Onko muuten mitä eroa 02A-laatikolla ja 02J-laatikolla?

Miettinyt josko tuosta alkaisi suunnitella jotakuinkin 200-220hp tehoja mahdollisimman laajalla kierrosalueella, koska itselle ainakin se tuohon näin alkuun riittäisi tehotavoitteena ja mielellään tehot ja väännön haluaisi mahdollisimman laajalla käyttöön. Joten mitä mietteitä kokeneemmilla ja minkälainen olisi toteuttaa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 2.12.2009 20:39

mulla ainakin ollut molempia eikä mitään eroa ainakaan päällepäin, eikä kyllä välityksissäkään mitään eroa havaittu

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 25.1.2010 17:12

Onkos kellään tietoa mistä saisi tällaiseen sopivan liittimen johtojen nokkaan?

http://i261.photobucket.com/albums/ii77/oniminus/208.jpg

http://i261.photobucket.com/albums/ii77/oniminus/211.jpg

http://i261.photobucket.com/albums/ii77/oniminus/205.jpg

Yrittänyt olen kysellä marmoritiskiltä, purkaamoista, mutta kun ei. Tarjoavat vain sitä ilmeisesti uudemman mallista liitintä tms. jossa on se yksi iso kiinnitysklipsu siinä pitkäällä sivulla, mutta kuten kuvista näkee tämä haluaisi tuollaista missä on päädyissä klipsut.

Olisi hienoa jos joku voisi kertoa mistä koneesta voisi tuollaiseen löytää sopivan niin voisin metsästellä sitä marmoritiskiltä toivottavasti paremmalla menestyksellä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.1.2010 19:25

Sopiiko liitin jos vetäset puukolla noi klipsut irti? Silleen taisin tehdä jonkun pierburg -anturin kaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 25.1.2010 23:37

Kyllä se silloin sopii, mutta menee sitten se loppu kiinnittely patentoinniksi joka ei ihan heti nappais, mutta jos ei oikeasti ala löytymään sopivaa niin pakko kait se on :/

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 26.1.2010 0:54

Mersu kaupasta vois löytyä sopiva.
Joko ilmamassa mittarin tai VNT ahtimen säätöservon liitin.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 9.2.2010 21:59

Kone ilmoitteli seuraavanlaista:

5 Faults Found:

17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-00 - -

17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
P1649 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Vinkkejä mistä ja miten aloittaa asioiden korjaaminen?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.2.2010 22:13

17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-00 - -


Eli juuri toi määränsäädin/ennakonsäädin.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 9.2.2010 22:16

^ Onkos tuolle sitten mitä tehtävissä? Voiko korjata/putsata/säätää?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 10.2.2010 8:41

Pumpun kantta säätämällä tuo häviää, joillakin viri bokseilla tekee tuota jos on boksi päällä kun käynnistää. Imuilman lämpöanturilta johto poikki. Eipä nuo isoja vikoja ole

Pata
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.6.2005 18:10

ViestiKirjoittaja Pata » 19.2.2010 17:16

Neuvokaas tyhmää, mistä löydän öljynsuodattimen? Eka vw ja ei mitään käsitystä missä suodatin on...

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 19.2.2010 20:05

agr:ssä tulee suorastaa silmille kun nostaa sen moottorimuovin pois edestä. semmonen alumiininen tötterö jossa musta muovikorkki.

Pata
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.6.2005 18:10

ViestiKirjoittaja Pata » 19.2.2010 22:26

Ok, eli ilmeisesti konehuoneen puolelta, eli ei auton alta. No, onneks pääsee autonosturilla kikkailee niin helpottaa kummasti hommaa. Pitää samassa rytäkässä vaihtaa kakkosautoon(Civic) ölpät, kun nyt kätensä kerran likaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 15.3.2010 23:28

Hmm... Vikakoodien nollauksella katosivat kaikki muut paitsi tuo ABS-koodi, mutta se ei ole mikään ihme, kun koko ABS-laitteistoa ei enää tuossa paketissa ole.

Moottori ei enää sammuile, mutta ei vieläkään ota enempään kuin 1500rpm piikkinnä jos sopivasti painaa kaasua. Eli nyt kysynkin, että onko edelleen syytä tarkistella nuo määränsäädin/ennakonsäädin ja imuilman lämpöanturin johto vai onko jotain muita järkeviä vaihtoehtoja?

Mitenkäs muuten tuollaisesta paketista saa tuon ABS-laitteiston kytkettyä pois käytöstä ettei se siitä valittelisi, kun sellaista ei tuohon kuitenkaan tule?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 16.3.2010 8:28

Tkeekö tuo silleen että kierrokset jäävät jonhonkin 1200 nurkille vaikka pedaali pohjassa? Jos tekee niin vika on jarrupolkimen asentutunnistimessa mikä luulee että jarru on päällä.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 16.3.2010 10:19

Tkeekö tuo silleen että kierrokset jäävät jonhonkin 1200 nurkille vaikka pedaali pohjassa? Jos tekee niin vika on jarrupolkimen asentutunnistimessa mikä luulee että jarru on päällä.


Juurikin tuollaiset ovat oireet! Mitä tuolle voi tehdä, että vika korjaantuu? Tuossa kun tosiaan ei ole tuota ABS-järjestelmää enää.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 16.3.2010 11:09

Kaivamalla tuon saa pois ohjelmasta, tai sitten muokkaamalla johtosarjaa siten että jarrupolkimen asentotunnistin on muistaakseni johtavana.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 16.3.2010 19:16

Kierroksia saatu koneesta vihdoin asiallisesti ja vaivojen syiksi ilmeni vuotava takaiskuventtiili pa-suodattimella ja tuo jarrupolkimen asennontunnistin jonka sai hypärillä väliaikaisesti vaivaamasta :)

Seuraavaksi vuorossa lähteä riisumaan kaikki ylimääräiset johdot pois tieltä.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 17.3.2010 21:14

Kaivamalla tuon saa pois ohjelmasta


Voiko tuota tehdä vag-com:lla vai minkälaiset työn takana tuo on?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.3.2010 9:38

Koodista pitää metsästää muutama katkasija ja muuttaa niitä eli ei vag comilla onnistu. Helpointa tosiaan joko kytkeä se katkaisija paikalleen tai sitten virittää se kytkin oikoseen jatkuvasti. Vakkarin toimintaan tuo tosin vaikuttaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 18.3.2010 20:11

Nyt pitääkin sitten kysellä, että löytyykö Rovaniemeltä osaavaa kaveria tekemään tuolle eculle tarvittavat modaukset? Jos ei löydy niin voisin olla kiinnostunut tuon lähettämään sille joka osaa ja opertaation hinta olisi mukava tietää.

MKK
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.2.2011 20:08

ViestiKirjoittaja MKK » 13.2.2011 20:19

Elikkä löytys tommonen AGR koneellinen octavia jota olisi tarkoitus hieman piristellä. Turboksi tulee finnturbon hybridi GT15/20. Kytkin päivitetään myös kestävempään. Välijäähy ja ahtoputket vedetään uusiksi(yksi korjattu purkkapatentilla kun halkesi ikänsä puolesta, niin samallahan sitä laittaa "kivaa sinistä silikoonia" konehuoneeseen). Ohjelma myös päivitetään osaavalla ihmisellä kun osapuoli on kunnossa. Tehotavoite olisi yli 150 kaakkia ja vääntöä tarpeeksi ;) . Eikä ihan mitään tappiinasti vedettyä viritystä, käyttöauto kuitenkin kyseessä.

Kysymys olisikin, minkälaiset suuttimet? 0.216mm suuttimet olisi tarjolla varsin edullisesti, riittäisikö ne vai pitääkö ostaa ne isomman budjetin 0.260? MAP, pitääkö vaihtaa 3bar malliin? Mitä muuta tarvitsen, tai mikä olisi suositeltavaa?

Opastakaahan alottelevaa, pikku savujen aikaansaamiseksi :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.2.2011 20:32

0.216:set riittää ihan loppuun asti vedettynä tuonne 150hv nurkille. Suosittelen kuitenkin isompia, on paljon enemmän pelivaraa sitten ohjelmaa tehdessä.

Tuskin tartteet 3bar mappia, en usko että tyrkkäävät yli 1.4bar ahtoja tuolla turbolla.

MKK
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.2.2011 20:08

ViestiKirjoittaja MKK » 15.2.2011 1:21

Isommat hankitaan sitten ja unohdetaan tuo halpa diili. Mites tuon turbon laita, lueskelin että sinne on jotain 17/20 laitettu myös, ilmeisesti ei ole vnt? Onkos kyseinen palikka bolt on vai vaatiiko vähän taiteiluja? 17/20 vai 15/20, kumpi ennemmin? Minkäkokoinen ahtoputki tuohon vakioturboon sopii? Kun mokoma otti nokkiinsa ja päätti haljeta pakkasella, suhisee ja viheltää ja huomaa selvästi rikkoutuneen kohdan. Saisi hankittua oikeenkokoista putkea, ennenkuin alkaa säätämään. Kiitos vastauksista :)

Jyke
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.1.2011 19:17

Agr

ViestiKirjoittaja Jyke » 17.2.2011 0:11

Minkä kokoiset suuttimet on vakiona agr golffissa? Ja minkä kokoiset olisivat hyvät viritysmielessä ~200hv?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa