Hakusessa on työmatkakulkine, vanha farkku passat tai audi 100 jonka muutan 2h pakuksi. ( 1992-1996 mallisia olne lähinnä katsellut )
Tuon ikäiset diesel passatit käytännössä kaikki 1.9 koneella, mutta audit melko useinkin 2.5 tdi koneella...
Tuollainen 2.5 tdi manuaaliaskilla kiinnostaisi, mutta etsimäni hinta- ja ikäluokan autoilla on jokaisella luonnollisesti ajettu jo 300-400tkm. Eri ikäisiä 1.9 tdi vaggeja on ollut jo useampiakin, joten siihen luottamusta paremmin, 2.5 koneesta ei koeajoa suurempia kokemuksia minkäänmoisia... Uskaltaako tuollaisen ostaa, vai pitäydynkö vain 1.9 koneessa...??
Mielipiteitä, KOKEMUKSIA ja perusteluita jos joku jaksaa rustailla, olisin erittäin kiitollinen.
Kumpi parempi? 1.9 tdi 2.5 tdi
Valvoja: ffp jäsenet
E:Eiku joo, ajatuskatko, sori.
Tuon ikäinen pasuuna mulla oli joskus 8 vuotta sitten eikä siinä mitään vikaa ollut sinä aikana kun se mun ajossa oli, eikä kyllä ollut seuraavallakaan omistajalla mitään ongelmia.
Multa lähtiessä oli mittarissa joku 230tkm ja kaverikin sillä useamman vuoden ajeli.
Näyttäähän tuo vieläkin ympäri suomea liikkuvan...
Verrata en pysty 2.5 kun ei tuosta mallista ole mitään kokemuksia.
Tuon ikäinen pasuuna mulla oli joskus 8 vuotta sitten eikä siinä mitään vikaa ollut sinä aikana kun se mun ajossa oli, eikä kyllä ollut seuraavallakaan omistajalla mitään ongelmia.
Multa lähtiessä oli mittarissa joku 230tkm ja kaverikin sillä useamman vuoden ajeli.
Näyttäähän tuo vieläkin ympäri suomea liikkuvan...
Verrata en pysty 2.5 kun ei tuosta mallista ole mitään kokemuksia.
Viimeksi muokannut SR2001, 13.7.2009 12:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuossa vajaa viikko takaperin vaihdoin ´96 1,9 Tdi-Passatista ´94 2,5 TDI Sataseen. Ompi huomattavan paljon paree ajaa ja hiljanen. Takajalkotiloissa ei ole vielä tullut Passatin voittanutta, sitä siinä piisaa. Mutta paku-käytössä sillä nyt ei ole väliäkään. Toinen miinus Audille on litraa isompi kulutus. Tähän mennessä ajotietokoneen keskikulutus 6,1 l/100km, kun Passatissa oli noin 5,1 l/100km. Oma Satku on tosin automaattilaatikolla.
Hetkeäkään ei ole vaihto kaduttanut ja tuskin kaduttaakaan :)
Hetkeäkään ei ole vaihto kaduttanut ja tuskin kaduttaakaan :)
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Kaikki volkkaria enemmän huoltaneet vannovat että R5 on kestävin kone mitä löytyy VAG-konsernista. Noissa on vain yksi kohta jolla sen voi pahemmin rikkoa. Nokkahihna on tarkka vaihtovälistä. Varmassa tiedossa on useita yli 1 Mkm ajettuja ja avaamattomia R5 2.5TDI koneita. Itellä oli AEL koneella oleva A6 eli 140hv versio. 100 000 km:n keskikulutus oli 6,7 litraa / 100km. Nykyisin on Caravelle jossa samaa peruskonetta on käytetty, mutta teholukema on 102hv. Hyvin pelaa sekin. Kokemusta on kyllä noista 1.9TDI koneistakin sen verran että kestäviä nekin on, mutta voimaa on rajallisemmin jos etsit -96 Passattia. 90hv ei kuljeta kovinkaan kummoisesti Passatin kokoista autoa. Ennemmin kannattaa ettiä 115hv Audi 100, joka pyörii samoissa hinnoissa. 115hv/140hv A6 on sitten hieman kalliimpi. Ajotuntuma on kyllä audissa heti reilusti parempi ja niissä löytyy useammin paremmin varusteltuja yksilöitä.
Kiitokset kaikille vastanneille, audin hankintaa puoltaisi tietysti sekin että niissä on useissa vanhemmissakin yksilöissä ilmastointi, vastaavan ikäisistä passateista tuota ei löydy juuri mistään.
Milläköhän vuosimallilla tuo R5 vaihtui V6 dieseliksi? Tämä 2.5Tdi V6 lienee se konetyyppi jossa on tätä nokkaongelmaa, esiintyykö tuo yleensä jollain tietyllä kilsalukemalla, ~200tkm, ~300tkm tms?
Milläköhän vuosimallilla tuo R5 vaihtui V6 dieseliksi? Tämä 2.5Tdi V6 lienee se konetyyppi jossa on tätä nokkaongelmaa, esiintyykö tuo yleensä jollain tietyllä kilsalukemalla, ~200tkm, ~300tkm tms?
Taisi viimeiset R5 koneet tulla A6 nokalla -97 nurkilla. A6:ssa korimalli vaihtuu myös uudempaan kun keulalle tulee V6 TDI.
V6 nokka-akseli juttuihin muutama linkki:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ight=nokat
V6 nokka-akseli juttuihin muutama linkki:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ight=nokat
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
eerop: Samalla vaivalla saa myös 2.5TDI koneeseen sitä voimaa ja sitä myös tulee enemmän.
AEL (140hv) antaa lastulla jo ~170hv. Sitä ei tuosta 90hv padasta saa pelkällä lastulla. Isommilla muutoksilla on sitten helposti tuo 200hv ja se pata kestää sen ihan hyvin. Vakion AEL koneen heikoin kohta taitaa olla kaksoismassa vauhtis, mutta silloinkin ollaan jo yleensä yli tuon 170hv:n, kun sitä joutuu vaihtamaan. Täältä ääni siis isommalle padalle... :)
AEL (140hv) antaa lastulla jo ~170hv. Sitä ei tuosta 90hv padasta saa pelkällä lastulla. Isommilla muutoksilla on sitten helposti tuo 200hv ja se pata kestää sen ihan hyvin. Vakion AEL koneen heikoin kohta taitaa olla kaksoismassa vauhtis, mutta silloinkin ollaan jo yleensä yli tuon 170hv:n, kun sitä joutuu vaihtamaan. Täältä ääni siis isommalle padalle... :)
Ja quattro avanttina syö 140-160 vauhdissa 6.2 litraa (mitattu 1000 km matkalla) ja talvinopeuksilla reilut 7 litraa sekä kesänopeuksilla keskimäärin 6.4 litraa.
Nämä siis toteutuneita litramääriä joista ensimmäinen motaria ja muut kaksi 95% matkaa ja loput taajama-ajoa.
Porukoiden v6 tdi syö taas litran pari enemmän.
Nämä siis toteutuneita litramääriä joista ensimmäinen motaria ja muut kaksi 95% matkaa ja loput taajama-ajoa.
Porukoiden v6 tdi syö taas litran pari enemmän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa