Golf gti 16v -89 nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Racinghart
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2006 21:37

Golf gti 16v -89 nykii

ViestiKirjoittaja Racinghart » 10.7.2009 11:39

Golfi on alkanut nykimään voimakkaasti. Ongelma ilmenee kun moottori on lämmin. Pahinta nykiminen on ylämäissä ja alueella 2000-3000 rpm. Kun veto ei ole päällä ja kaasuttelee, niin toimii ihan hyvin. Viittaako oireet enemmän bensapuolen vikaan? Seos menee laihalle?
n.30tkm sitten on vaihdettu bensansuodatin ja Hall-anturi 10tkm sitten.
Alipaineletkut oli huonossa kunnossa ja vaihdoin ne, mutta vika ei poistunut. Lisäksi puhdistin ilmamäärä mittarin levyn päälipuolen ja siitä kaasuläpälle menevän kumiletkun öljymoskasta.
Mistä seuraavaksi kannattaisi vikaa hakea?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.7.2009 16:49

Pistä tankki täpötäyteen, oikkuaako sillonki?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.7.2009 11:06

Toimiiko siitten yläkierroksilla normaalisti? Jos näin on, niin tarkasta tulpanjohdot+muut sytkäosat.

Racinghart
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2006 21:37

ViestiKirjoittaja Racinghart » 11.7.2009 19:42

Kiitos neuvoista!
Ainakin alustavasti vika näyttäis tankkauksen jälkeen havinneen.
Viittaako tämä nyt siihen, että tankin siirtopumppu ei toimi?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.7.2009 21:02

Jep, kannattaa vaihtaa ajoissa ettei pilaa painepumppua. Nykiminen alkaa varmaanki sillon ku 1/3 menovettä jäljellä?

Racinghart
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2006 21:37

ViestiKirjoittaja Racinghart » 13.7.2009 13:12

Kun bensamittari on lähellä punarajaa, niin alottaa nykimisen.
Katselin noita siirtopumppuja, niin Biltemas myydään 40 eurolla. Samalla tuotenumerolla moneen volkkariin ja seatteihin. Käyköhän sellanen tähän? Motonetissä maksaa pumppu 55 euroo.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.7.2009 2:08

Kyllä se on ihan mahdollista, että näihin eri vaggineisiin passaa sama pumppu.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.7.2009 10:15

Taitaa tuo siirtopumppu olla miltei kaikissa sama. Eipä sen tarvi muuta kuin siirtää bensa painepumpulle, joka sitten mallista riippuen sylkee 1-6bar sen eteenpäin :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.7.2009 11:38

2E:ssä hiukan samaa ongelmaa, en ole tosin tajunnut katsoa miten tuo bensanmäärä vaikuttaa oireiluun, mutta mutulla voisi sanoa että vaikuttaa. Tosin punarajallakaan ollessa se ei jatkuvasti nyi... ja tosiaan aina kuumalla koneella, kylmällä ei koskaan. Vaihtoon on laitettu tulpat, puola, suodattimet, ohjausboksin ja pa-pumpun releet toistaiseksi.

Tyhjäkäyntikin on jotenkin vaivalloista ja huojuvaa vaikka kierroslukumittarin viisari pysyy kyllä tiukasti paikoillaan. Mutta sellaista röplötystä että auto tärisee paikallaanollessa eikä käy niin siististi kuin voisi olettaa. Tyhjäkäyntiventtiili on putsattu vasta viime kesänä, tuskinpa se nyt näin lyhyessä ajassa alkaisi oireilemaan. Ja tosiaan on nykiminen/sammuminen tapahtuu 1000-3000rpm välillä, kierroksia antamalla pääsee yleensä paremmin eteenpäin kun alkaa pomppia. Ja rele naksuu yleensä aina kun alkaa nykimään, sekä vanha että uusi (marmoritiskiltä), virrat pysyy kuitenkin päällä.

Voisi kai tuota pumppuakin kokeilla. Ilmeisesti tuo Motonetin ruiskupumppu nimellä myytävä on se siirtopumppu. Painepumppuja tuolta ei taida löytyä lainkaan?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.7.2009 14:05

Autossasi ei ole kuin painepumppu tankissa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 16.7.2009 14:18

Ah... mmmh... tosiaan. I'll get my coat! :D

Mutta voisikohan se oireilla samaan tapaan?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 16.7.2009 20:31

^^^taggis:katoppa, että se jarrutehostajalta imusarjaan menevä letku on kunnossa (ei halkeamia) ja, että siinä on ne mahdolliset tulpat paikallaan...Irroita letku kokonaan ja tutki tarkasti, onko halkeamia...2 ventossa/golffissa ollut nuo oireet ja korjaantui letkun vaihtamisella...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa